Fodor Kata - Ezobaba

Raktáron
Raktárkészlet:
1 db
Fodor Kata - Ezobaba
állapot
antikvár könyv, jó állapotú
ISBN
9789635965762
800 Ft
A vásárlás után járó pontok: 8 Ft
Részletek

E könyv elméletében és módszertanában is az ősi, hagyományos nevelési technikákhoz kíván visszatérni, az ember azon formázásához, amely által harmóniában és egyfajta valódi belső megértésben élhet együtt a természettel. Hangsúlyozza, hogy a gyermek nem pusztán hús és vér lény, hanem lélek, szellemi egység. Kifejti, hogy a korunk társadalmaiban élő családok milyen mentalitással és tettekkel tehetik hétköznapjaik részévé a már jól bevált értékrendszert és a kézenfekvő, természethez közel eső gondolkodásmódot. Bevezeti ezt a tudást a családok legbelső, intim körébe, hogy a szülők maguk adhassák át gyermekeiknek. A könyvben lefektetett elvek nem varázslatok, nem új felfedezések, hanem bárki számára elérhető tények és készségek. Ez a kötet csupán arra vállalkozik, hogy egy aprócska ablakot nyisson a tökéletesen szervezett Univerzumra, ahonnan érkezünk.

Adatok
szerző
Fodor Kata
cím
Ezobaba
alcím
Ezotéria a gyermeknevelésben
kiadó
Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft.
oldalszám
312
kötés
puha kötés
megjegyzés
borító szélein pici gyűrődések
Cikkszám
776994
Vélemények

Legyen Ön az első, aki véleményt ír!

Tartalom
Bevezetés - köszönet 7
Ezoterikus gyermeknevelés 13
Az ezoterikus gyermeknevelésről 13
Tudományos misztika 13
Ősképek és ősminőségek - egyetlen valódi kincsünk 14
Az elnevezés 19
Az ősiség állapota 20
Az ezoterikus gyermeknevelés haszna a mindennapokban 23
Ne a gyermeket vigyük a törött társadalomba, a társadalmat és az elveket igazítsuk a gyermekhez 23
A legfontosabb racionális cél 24
A modern nevelés alapjai: empátia és tolerancia 27
Szimbólumok világa 33
Szimbolikus környezet 33
A jelképekről 34
Analógiák 37
Egyetemes szimbólumrendszerek 40
A Vízöntő és veszte 41
A világkorszakok alapvető jellege 46
A Vízöntő korszak gyermekei 53
Új kor hajósai 53
A Vízöntő korszak gyermekeinek nevelése 57
Tulajdonságok és nevelési szempontok 59
Pedagógia: a társadalmi problémák megoldásának lehetősége 60
A körforgás részeként 66
A lélek útja 66
A gyermek valódi lénye és édesanyjával való kapcsolata 75
Két pilléren - Apa-Isten, Anya-ősbizalom 78
Föld-Anya 82
A megtartó alap 82
Meditáció 85
A várandósság hónapjainak spirituális megtapasztalása 87
A gyermekáldás spirituális jelei 87
Makrokozmosz: a világ teremtése 92
Mikrokozmosz: Leszületés, az ember érkezése - várandósság 95
A háborítatlan szülés 108
Az aura és szétválása 111
Az energiatest 111
A szétválás 115
Átvezetések az engergiarendszerben 118
A kórházi ártalom 120
A csakrák és az út visszafelé 121
A csakrák rendszere 121
A gyermek fejlődési stádiumai 125
Az energiarendszer tisztítása és fejlesztése 136
Belső nagytakarítás 139
Az elemi energiák hatásai 140
Kapcsolódó mellékcsakrák és alcsakrák 142
Ismerd meg gyermeked - szülőknek, nevelőknek gyermekekről 144
Szülői önismeret tréning 144
Gyermekeink életét éljük 144
Szülői önmegvalósítás - a gyermek önállósodása 147
A férfi és női elv 155
Etikus pedagógiai nézőpont 157
A tudás természete 160
A gyermeki Ego és az ebből fakadó döntéskényszer 163
A személyiség kialakulása 163
Az Ego védelmében 165
Megtanulni dönteni 169
A változás folyama 171
Négy síkon való észlelés 173
Az ember érzékelése 173
Négysíkos észlelés 176
A 3. szemes észlelés és az intuíció fenntartása 180
A 3. szem és működése 180
A 3. szem fejlesztése 186
A 3. szemes érzékelésből fakadó többlet 187
A velünk született intuíció - megérzéseink a mindennapokban 189
Meditációk 194
A meditáció fajtái 194
Felnőtt és gyermek meditáció - hasonlóságok és különbségek 197
A meditáció folyamata a háromféle kapcsolat szerint 201
Tanítsd meg gyermeked - a kibontakozás lehetőségei 206
Gyökereink 206
Ki vagyok én? 206
A mesék archetipikus tudásvilága 208
Hagyományőrzés és évkör 213
Személyes és kollektív gyökereink - a család és a nemzeti öntudat 220
Összhangban a természettel 223
A természetből ki és vissza 223
Fűben-fában mesék 227
A kreativitás megtartása - a világ mögött rejtőző teremtő erő 234
A kreatív erő 234
A gyermek kreativitása 237
A kreativitás megtartása 239
A Teremtő iránti vágyódás 243
Elemi energiák és jelenlétük a világban 246
A nevelési problémák - a társadalmi "betegségek" lehetőségei 252
Tapasztalatszerzés - a nevelés lehetséges útvonalai 252
A kommunikáció szerepe a nevelésben 253
A társadalmi "betegségek" 254
Ezoterikus módszerek és rendszerek integrációja a pedagógiában 265
A betegségek szimbolikus nyelve 276
Spirituális játékok 284
Az ezoterikus játékokról 284
Játékötletek 287
Felhasznált irodalom 311