Horváth György - Az értelem mérése

Raktáron
Raktárkészlet:
1 db
Horváth György - Az értelem mérése
állapot
antikvár könyv, jó állapotú
ISBN
963-18-3463-8
650 Ft
A vásárlás után járó pontok: 7 Ft
Adatok
szerző
Horváth György
cím
Az értelem mérése
kiadó
Tankönyvkiadó Vállalat
kiadási év
1991
oldalszám
287
kötés
puha kötés
megjegyzés
borító és lapok gyűröttek
kiegészítő információk
Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 53034
Cikkszám
791768
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Tartalom
A képességek mennyiségi eloszlása 5
A csümölgeléstől a tesztelésig 5
Egy tudomány születése 6
A mérés megszállottja, Galton 8
Példaképek: Darwin és Quetelet 11
Antropológiai és pszichológiai adatgyűjtés 15
Galton pszichológiai vizsgálódásai 19
Az átlaghoz való visszatérés törvénye 21
Regresszió és korreláció 26
Az értelmi fejlettség mérése 29
Egy "ráérő" amatőr a dogmák ellen 29
A magasabb pszichikus működések laboratóriumi tanulmányozása 32
Fejlődéslélektani alapvetés 37
Az elme működésének "szintetikus elmélete" 42
Az életkori mérőskála 44
Képzettség és értelmi szint 46
A skála továbbfejlesztése 49
Az intelligenciamérés gyakorlata és az intelligencia-hányados 54
A gyermektanulmányozás kezdetei Magyarországon 54
Éltes Mátyás magyar Binet-adaptációja 58
A Binet-Simon-próbák külföldi adaptációi 62
Az intelligenciahányados bevezetése 74
"Tipikusan amerikai" 79
Háborús tesztvizsgálatok és következményeik 83
Mérés, becslés, valószínűség 91
Mérés és skála 91
Valószínűségi eloszlás és skálabeosztás 97
Nézeteltérések a normális eloszlás körül 107
Korrelációk és varianciák 113
Mérés és becslés 121
A klasszikus tesztelmélet 128
A klasszikus tesztelmélet alapfeltevései 128
Egy "szimulált" példa 130
Az alapfeltevések következményei 135
Elméleti összefüggések 136
Valódi értékek kifejezése megfigyelhető értékekkel 144
A teszt megbízhatósága 148
Reliabilitás és teszthosszúság 152
A reliabilitás becslése tesztfelbontással 156
A teszt validitásai 160
Itemanalízis és tesztszerkesztés 162
A teszteredmények értelmezése 166
A zsugorodáskorrekció 168
Tesztfaktorok és az intelligencia struktúrája 171
A faktormodell 171
Az általános faktor elmélete 177
A többfaktor-elméletek 181
Az intelligencia struktúrális szemlélete 187
A modern tesztelmélet 190
A klasszikus tesztelmélet bírálata 190
A modern tesztelmélet kialakulása 195
A Rasch-modellek 203
Modellváltozók és modellváltozatok 216
Alkalmazások és távlatok 219
Az "intelligenciaviszály" 222
Politikai manipulációk 222
Mi hát az intelligencia? 225
Szociális és kultúrális hatások 228
Kultúrsemleges tesztek? 231
Tehetség és alkotókészség 237
Intelligencia és heritabilitás 240
Az "intelligenciaviszály" 243
Tesztek az iskolában 246
Függelék 250
A próbák rövid leírása 250
Időrendi táblázat 262
Szimulált teszteredmények táblázatai 263
Jegyzetek 267
Irodalom 271
Névmutató 278
Contents 283