Mindenben matematika – Matematikai felfedezések és játékötletek az óvodában

-10%
Raktáron
Raktárkészlet:
1 db
Mindenben matematika – Matematikai felfedezések és játékötletek az óvodában
állapot
ÚJ
ISBN
9786155328909
6 300 Ft
5 670 Ft
Kezdete: 2021.04.24   A készlet erejéig!
A vásárlás után járó pontok: 57 Ft
Részletek

Hogyan bújtassuk el a matematikai tartalmakat az óvodai élet mindennapjaiban, valamint hogyan fedeztessük fel a gyermekekkel, az őket körülvevő természeti és társadalmi környezetben.

 

Már az óvodában beszélhetünk a matematikai kompetenciák alapozásáról, fejlesztéséről, a gyermekek tevékenységeiben jelen vannak ilyen tartalmak. A matematikát egészen másképp kell „felkínálni” az óvodásoknak, mint a nagyobbaknak. Tanuljuk meg együtt „matematikai szemmel” látni a világot! Kiadványunk megmutatja:

  • hogyan bújtassuk el a matematikai tartalmakat az óvodai élet mindennapjaiban és az ünnepekben
  • hogyan fedeztessük fel a gyermekekkel, az őket körülvevő természeti és társadalmi környezetben
  • hogy melyek a spontán felfedezhető matematikai tapasztalatok a nevelési év körforgásában

  témák szerinti feldolgozás
  játékok, tevékenységleírások a matematikai tapasztalatszerzéshez
  összhangban az Alapprogrammal

Adatok
szerző
Kissné dr. Zsámboki Réka
cím
Mindenben matematika
alcím
Matematikai felfedezések és játékötletek az óvodában
kiadó
Raabe Klett
kiadási év
2017
kötés
puha kötés
Cikkszám
9786155328909
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Tartalom
  • Szakmai ajánló
  • Bevezető
  • I. Az óvodás gyermek életkori sajátosságai a matematikai tapasztalatszerzés tükrében
  • I.1. A tapasztalatszerzéstől a fogalomalkotásig
  • I.2. A gondolkodás mint a megismerőtevékenység legmagasabb foka
  • I.3. A fogalomalkotás folyamata
  • I.4. Matematikai kompetenciák és az óvodás gyermek
  • II. Matematikai nevelés az Alapprogram szellemiségében
  • II.1. Az óvodai matematikai nevelés céljai, alapelvei és feladatai
  • III. Az óvodai matematikai nevelés legjellemzőbb tevékenységi formái és tartalmai
  • III.1. Összehasonlítások a gyermeki tevékenységekben
  • III.2. A számfogalom alapozása óvodáskorban
  • III.2.1. A számfogalom alapozása halmazok összemérésével
  • III.2.2. A számfogalom alapozása mennyiségek összemérésével
  • III.3. A geometriai tapasztalatszerzés lehetőségei és módszerei
  • III.3.1. Az építések, alkotások matematikája
  • III.3.2. A szimmetriák felfedeztetése
  • III.3.3. A térbeli tájékozódás matematikai tartalmai és fejlesztési lehetőségei
  • IV. Spontán felfedezhető matematikai tapasztalatok és a pedagógus által szervezett játékok a nevelési év körforgásában
  • IV.1. Módszertani megfontolások, javaslatok az alkalmazáshoz
  • IV.2. A nyárutó és a szeptemberi évkezdés időszaka
  • IV.2.1. Az óvodai befogadás, a berendezkedés és a nyári élmények felidézésének matematikája
  • IV.3. Az őszi természet felfedezése
  • IV.3.1. Séták, kirándulások az óvoda körül és a településen
  • IV.3.2. Játékok az őszi fákkal, levelekkel, termésekkel
  • IV.4. Őszi zöldségek, gyümölcsök
  • IV.5. A tél ünnepei: a Mikulás-várás, az advent és a karácsony
  • IV.5.1. A Mikulás-várás matematikája
  • IV.5.2. Az advent és a karácsony
  • IV.6. Havas játékok és a téli öltözködés
  • IV.7. Matematikai tapasztalatok a télűzés és tavaszébredés időszakában
  • IV.7.1. A farsang
  • IV.7.2. Az ébredő természet
  • IV.8. Tavaszi jeles napok, ünnepek
  • IV.8.1. Márciusi nemzeti ünnepünk és a víz világnapja
  • IV.8.2. „Bolondos” április
  • IV.8.3. A húsvét és az anyák napja
  • Matematikai kislexikon
  • Irodalomjegyzék