Bevezető |
7 |
Alapfogalmak |
9 |
A marketing alapfogalmai |
9 |
A marketing kialakulása, korszakai, jelentősége napjainkban |
9 |
A marketing jelentősége hazánkban, jelene, jövője |
10 |
Marketingdefiníciók |
10 |
A marketing korszakai |
11 |
A marketinghez kapcsolódó fogalmak, a marketinglszemlélet területei |
15 |
A marketing és a piac, szükségessége, funkciói |
16 |
Piaci definíciók |
17 |
Piaci formák és piactípusok |
19 |
Piaci mutatók |
21 |
Összefoglalás |
23 |
Ellenőrző kérdések |
23 |
Feladatok |
24 |
Javasolt irodalom |
25 |
A piac szereplői, a marketing célcsoportjai, a piaci szegmentálás |
27 |
A fogyasztók, a vásárlók és a szervezetek fogalma |
27 |
A fogyasztói magatartás |
28 |
A fogyasztói magatartást befolyásoló főbb tényezőcsoportok |
29 |
A szükségletkielégítés, a fogyasztási (vásárlási) döntés folyamata |
35 |
A fogyasztói magatartással kapcsolatos elméletek, közelítések |
38 |
A fogyasztói, vásárlói típusok |
41 |
A szervezeti vásárlók |
46 |
A szervezeti beszerzési helyzetek és a beszerzési folyamat |
47 |
A szervezeti piacok jellemzői |
48 |
A piac szegmentálása |
48 |
A szegmentáció lényege, követelményei |
49 |
A piaci szegmentáció folyamata, módszerei |
50 |
A fogyasztói piac szegmentációjának jellegzetessége |
51 |
A szervezeti piac szegmentálásának jellegzetességei |
52 |
Célcsoportképzés és pozicionálás |
53 |
Összefoglalás |
53 |
Ellenőrző kérdések |
54 |
Feladatok |
55 |
Javasolt irodalom |
55 |
A piac megismerésének módszerei, az információk felhasználása a marketingdöntésekben (a piac- és a marketingkutatás) |
57 |
A marketing információs rendszer (MIR) |
57 |
A marketing- és piackutatás |
58 |
A piackutatás főbb módszerei |
60 |
A piackutatás munkafolyamata |
63 |
A kutatási terv előkészítése, felépítése |
63 |
A szekunder információk, vizsgálatok |
64 |
A szekunder információk feldolgozásának módszerei |
65 |
A kutatás alanyai, a mintakiválasztás módszerei, technikái |
67 |
A primer információk |
68 |
Az adatok ellenőrzése, előkészítése a feldolgozásra |
94 |
Feldolgozás, elemzés, közlés módszerei (prognózis), a piackutató jelentés |
95 |
Összefoglalás |
96 |
Ellenőrző kérdések |
96 |
Feladatok |
97 |
Javasolt irodalom |
98 |
A marketing szemléletmód kialakításának folyamata, technikái |
99 |
A marketingmenedzsment, marketingkoncepció, a marketingtervezés és a marketingstratégia összefüggései |
99 |
A vállalkozási és marketingstratégiák főbb típusai |
105 |
A stratégiai tervezés módszerei |
107 |
A marketingmix fő elemei |
112 |
Összefoglalás |
114 |
Ellenőrző kérdések |
115 |
Feladatok |
116 |
Javasolt irodalom |
116 |
A termék- és szolgáltatáspolitika. A marketingtevékenység megvalósítása (Marketingelemek I.) |
117 |
A termék fogalma, főbb jellemzői, tipikus termékkategóriák |
117 |
A termék életének korszakai (termékéletciklus, termékéletgörbe) |
119 |
Vásárlói típusok a termékéletgörbe szakaszaiban |
121 |
A gyártmányfejlesztés, a termékfejlesztés folyamata, új termékkategóriák |
122 |
A termékhez kapcsolódó szolgáltatások, garanciák, szervizelés (avagy a termék életének és utóéletének gondozása), a vevőszolgálat, a csomagolás, a márka és a védjegy |
124 |
A szolgáltatás mint különleges termék főbb jellemzői |
125 |
A szolgáltatás és a termék lényegének összehasonlítása |
126 |
A szolgáltatások sajátos természete - 7 P (A szolgáltatások marketingsajátosságai) |
127 |
A szolgáltatás folyamata |
132 |
Összefoglalás |
133 |
Ellenőrző kérdések |
133 |
Feladatok |
134 |
Javasolt irodalom |
135 |
Az árak, az árpolitika, az árstratégia és az ártaktika. A marketingtevékenység megvalósítása (Marketingelemek II.) |
137 |
Az ár fogalma, az árakat alakító alapvető tényezők |
137 |
Az árstratégia lényege, fajtái, árstratégiák a termékéletgörbe különböző szakaszaiban |
139 |
Árképzési elvek, árformák |
142 |
Az árképzés folyamata |
143 |
Összefoglalás |
145 |
Ellenőrző kérdések |
145 |
Feladatok |
146 |
Javasolt irodalom |
148 |
A csatorna- és értékesítési politika. A marketingtevékenység megvalósítása (Marketingelemek III.) |
149 |
A csatorna fogalma, szereplői, a csatorna fajtái, megoldásai |
149 |
Az értékesítési út hossza, szélessége, törvényszerűségei |
150 |
Az értékesítési csatorna szereplői, értékesítési formák, megoldások |
152 |
Az értékesítési csatorna szereplői marketingtevékenységének összehangolása |
155 |
Összefoglalás |
157 |
Ellenőrző kérdések |
158 |
Feladatok |
158 |
Javasolt irodalom |
159 |
A kommunikációs politika. A marketingtevékenység megvalósítása (Marketingelemek IV.) |
161 |
A piacbefolyásolás, a kommunikáció és a marketingkommunikáció fogalma, a kommunikáció megoldási eszközei, formái |
161 |
A reklám |
164 |
A reklámeszköz, a reklámanyag és a reklámhordozó fogalma |
166 |
Vizuális reklámeszközök |
167 |
Köztéri és zárttéri reklámeszközök |
173 |
Auditív reklámeszközök |
176 |
Az audiovizuális reklámeszközök |
179 |
Egyéb reklámeszközök |
183 |
A reklám tervezése |
186 |
A Public Relations tevékenység |
192 |
A vásárlásösztönzés (SP - Sales Promotion) lényege, formái (eladásösztönzés) |
194 |
A személyes eladás |
196 |
A marketingkommunikáció eredménye: az imázs és az arculat (CI - Corporate Identity) |
197 |
Összefoglalás |
200 |
Ellenőrző kérdések |
200 |
Feladatok |
201 |
Javasolt irodalom |
202 |
Függelék |
205 |
A lakosság jövedelem szerinti rétegződése Magyarországon |
205 |
A Health Cruises Inc. (Egészség Hajóutak) |
211 |
Komplex esettanulmány |
225 |
Módszertani útmutató |
243 |
1997. évi LVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenységről |
247 |
Magyar Reklámetikai Kódex |
263 |
Marketingkifejezések gyűjteménye |
271 |
Könyvtárak ismertetése, címei |
289 |
Felhasznált és ajánlott irodalom |
293 |
Az Európai Unióval kapcsolatos általános információk, tájékozódási irányok, elérhetőségek, tudnivalók |
298 |