Útmutató a Neveléselmélet című kézkönyv és a Neveléselméleti báziskötet használatához |
9 |
A nevelés szerepe az európai unióban és az egyén életében - a nevelés értelmezése |
11 |
Érték és nevelési érték az Európai Unióban |
11 |
A konstruktív életvezetés mint nevelési érték |
13 |
A konstruktív életvezetés értelmezése az Európai Unióban - a moralitás és a szociális életképesség egysége |
15 |
A magatartás-formálás szerepe a konstruktív életvezetés megalapozásában |
18 |
A morális magatartás- és tevékenységformák kialakítása |
20 |
Az önfejflesztő magatartás- és tevékenységformák megerősítése |
26 |
A magatartás-formálás hatásrendszerének megszervezése |
30 |
A személyiség sajátosságainak hatása az életvezetés alakulására |
31 |
A konstruktív életvezetés személyiségbeli feltételei |
31 |
A neveléselmélet mint a konstruktív életvezetés megalapozásának tudománya |
41 |
A tevékenység funkciója a nevelésben - a nevelés folyamata |
43 |
A tevékenység mint a nevelési folyamat kerete - a nevelés mint tevékenységszervezés |
43 |
A tevékenység fejlődési szakaszai |
45 |
A tevékenység nevelési célú szabályozása - a nevelési tényezők, nevelő hatások és nevelési módszerek |
46 |
A nevelési folyamat szerkezete |
52 |
A nevelési célok megjelenése a nevelés folyamatában |
54 |
A motiváció szerepe a tevékenységszervezésben |
58 |
Tevékenységszervezési modellek és szerepük a nevelésben |
64 |
Az iskola tevékenységi kínálatának megszervezése |
74 |
A konstruktív életvezetés személyiségbeli alapjainak fejlesztése a nevelési folyamatban |
91 |
A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelés folyamatában |
91 |
A jellem fejlődését meghatározó tényezők |
99 |
Az önfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása a nevelési folyamatban |
105 |
Az interakciók szerepe a nevelésben - az interakciók irányítása nevelési módszerekkel |
118 |
A közvetlen (direkt) nevelő hatások szerepe a nevelési folyamatban |
119 |
A pozitív pedagógus-gyerek kapcsolat mint az interakciók hatékonyságának feltétele - kapcsoaltépítő technikák |
121 |
A felnőtt tekintélyi személyek nevelő hatásának sajátosságai |
130 |
A közvetlen (direkt) nevelési módszerek funkcionális rendszere |
131 |
A közvetlen nevelési módszerek alkalmazási szabályai |
133 |
A közvetett (indirekt) nevelő hatások szerepe a nevelési folyamatban |
147 |
A kortársi interakciók mint közvetett nevelő hatások |
148 |
A kortársi interakciók irányításának feltételei és módszerei |
152 |
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek funkcionális rendszere |
156 |
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek alkalmazási szabályai |
157 |
A magatartási és életvezetési zavarok kialakulásának okai és folyamata - a nevelési prevenció és korrekció |
167 |
A családi környezet életvezetést (magatartást) deformáló hatásai |
167 |
Az iskola deformatív hatásai |
175 |
A személyiség biogén sajátosságcsoportját károsító hatások és ezek magatartási, életvezetési következményei |
|
Az optimális nevelőiskola-modell jellemzői |
181 |
A nevelési céltípusok változatai |
183 |
A személyiségértelmezés változatai |
186 |
A nevelési folyamat értelmezésének alternatívái |
188 |
A nevelési hatásszervezés alternatívái |
194 |
Nevelésmetodikai koncepciók |
196 |
A tevékenységszervezés megoldásmódjai |
198 |
A motivációval kapcsolatos viszonyulás alternatívái |
199 |
A pedagógusszerep modelljei |
199 |
A tananyag kiválasztásának elvei |
200 |
A szelektivitás és az integráció modelljeinek érvényesítése az iskolában |
200 |
A nivelláló és az adaptív bánsámód alternatívái |
200 |
A különböző nevelési szintek megvalósulásának lehetőségei |
201 |
A nevelés elméletének és gyakorlatának fejlődési perspektívái |
202 |
Jegyzetek |
205 |