Előszó |
3 |
Az elsőfokú egyismeretlenes egyenletre vezető szöveges feladatok szerkezetének elemzése |
9 |
Aritmetikai módszer - algebrai módszer |
10 |
A szöveges feladatok feltételében szereplő állítások jellege |
10 |
Explicit állításokat tartalmazó feladatok |
16 |
Rejtett (implicit) összefüggéseket tartalmazó feladatok |
16 |
A feladatok feltételében leggyakrabban előforduló rejtett állítások (elemi funkcionális összefüggések, speciális geometriai és fizikai ismeretek stb.) |
16 |
Összefoglalás. Az explicit és rejtett állításokat tartalmazó feladatok számaránya a Laricsev-gyűjteményben és az általános iskolai VIII. osztályos tankönyben |
18 |
Az egyenletek felállítása során leggyakrabban előforduló algebrai nehézségek |
25 |
Két "bonyolultabb" feladat megoldása |
33 |
Az egyenlet felírásához vezető állítás szerkezete |
35 |
Az egyenletre vezető szöveges feladatok tipizálásának kérdése |
49 |
A szöveges feladatok tárgykörök szerinti csoportosítása |
49 |
A szöveges feladatok csoportosítása a megoldásukhoz vezető egyenlet algebrai szerkezete szerint |
53 |
A szöveges egyenletek felállításához elvezető általános módszer problémája |
58 |
A "matematika nyelvére való fordítás" gondolata |
58 |
A megoldás helyességének ellenőrzésén alapuló eljárás. Az egyenlet szóbeli megfogalmazásából kiinduló módszer. M. F. Dobrinyina gondolkodáslélektani kísérletei |
60 |
Az egyenlettel megoldható szöveges feladatok tanításának előkészítése. (Aritmetikai feladatok általános - algebrai - alakban való megoldása) |
70 |
Az egyismeretlenes egyenlettel megoldható feladatok tanításának legfontosabb módszertani szempontjai |
88 |
A feladatok szövegének megértése, az ismeretlen(ek) és az adatok rögzítése |
89 |
A feladatok feltételének elemzése, az egyenlet felírásához szükséges összefüggések megállapítása, az egyenlet megírása |
98 |
A megoldás helyességének ellenőrzése, a feltett kérdésre adott felelet és a megoldás diszkussziója |
128 |
Az elsőfokú egyismeretlenes egyenlettel megoldható szöveges feladatok tanításának felépítése |
141 |
Rövid beszámoló a szöveges egyenletek tanításával kapcsolatos didaktikai kísérletről |
162 |
A kísérlet célkitűzései, megszervezése és lefolyása |
162 |
A kísérlet eredményei |
170 |
Függelék |
|
Feladatgyűjtemény aritmetikai feladatok algebrai alakban való megoldására |
178 |
Jegyzetek |
194 |