Előszó |
9 |
Bevezetés: a rendkívüliség tudomány felé |
11 |
A rendkívüli elme mint jelenség |
11 |
Túl a karikatúrán |
13 |
A kutatás felépítése |
15 |
A rendkívüliség építőkövei |
17 |
A rendkívüliség négy formája |
20 |
A könyv alcíme és szerkezete |
23 |
A "rendes" fejlődés |
26 |
A gyemektanulmányozás két nagy alakja |
26 |
A csecsemő elméje |
28 |
A csecsemőkor utáni elme: a gyermek mint szimbalizáció |
29 |
A gyermek mint az elme teoretikusa |
31 |
A rendkívülien szokásos ötéves elme |
33 |
"Inasévek": hagyományos út a szakértelemhez |
35 |
Szakértelem az iskolában |
37 |
A kompetens felnőtt |
39 |
Egyéni különbségek |
40 |
Összegzés |
42 |
A "rendkívüli" fejlődés |
43 |
Rendkívüli intelligencia: a standard álláspont |
43 |
Rendkívüli intelligencia: az új álláspont |
43 |
Az iskolai koraérettség |
45 |
Kérdések az intelligenciáról |
48 |
Kultúra és tapaszatalat |
51 |
Ötéves csodagyerekek |
54 |
A kivételes rendkívüliség |
56 |
Naponta öt tapasztalat |
57 |
És végül, a négy - példaként felhozott - elméről |
59 |
A mester: Wolfgang Amadeus Mozart |
60 |
Jól megtanult leckék |
60 |
Színtiszta zseni |
62 |
Wunderkind |
63 |
Csodálatos tehetségek és alkotók |
65 |
A kreatív mesterségbeli tudás fajtái |
68 |
A kései Mozart |
71 |
A többiek világa |
73 |
Mozart mint mester |
74 |
A teremtő: Sigmund Freud |
77 |
A "Nílus forrása" |
77 |
A korai évek |
78 |
A teremtő jellegzetes vonásai |
81 |
Freud jellemző jegyei a későbbi években |
84 |
Freud mint kreatív teremtő |
85 |
A terület és a közeg |
88 |
Három tanulság Freud példájából |
91 |
Az önmegfigyelő: Virginia Woolf |
94 |
Az önmegfigyelés négy területe |
94 |
Figyelemre méltó előzmények |
97 |
Gyújtópontban az ember saját magával kapcsolatos élményei |
99 |
Önmegfigyelők között |
102 |
Kreativitás is őrület |
105 |
Woolf mint művész |
108 |
A befolyásoló: Mahatma Gandhi |
111 |
Termékeny és pusztító tiltakozások |
111 |
Teremtők és befolyásolók |
113 |
A befolyásoló jellemző vonásai |
116 |
A "történetek" és az iskolázatlan elmék |
122 |
Az utolsó csata |
125 |
A kudarc kezelése |
126 |
A renkdívüliség változatai |
130 |
Leltár |
130 |
Hírnév és siker |
133 |
Spirituális rendkívüliség |
135 |
Morális rendkívüliség |
136 |
Rendkívüli devianciák |
139 |
Csúcstársadalmak |
141 |
Kérdések |
143 |
Tanulságok |
146 |
Kívánatos-e a rendkívüliség? |
146 |
Ellentétes megközelítések: tartalom vagy forma? |
148 |
Három kulcselem: a reflexió, a húzóerő kihasználása és az elrendezés |
151 |
Tanulságok a mindennapi emberek számára |
158 |
A leendő rendkívüli emberek lehetőségei |
161 |
A humánus rendkívüliség |
164 |
A magyar kiadás jegyzetei |
169 |
Irodalom |
170 |
Magyar nyelvű irodalom |
174 |
Név- és tárgymutató |
175 |