A 3D animációk mára mindennapossá váltak a reklámokban, játékprogramokban, VRML virtuális világokban. Kezdetben a számítógépes animáció a tárgyak animálására korlátozódott, később a gépek és a programok nagyfokú fejlődése révén lehetővé vált az emberi és állati alakok elkészítése és hatékony felhasználása a 3D jelenetekben. Mára odáig fejlődött a technika, hogy egy átlagos asztali számítógépen is készíthetünk karakter-animációt. A könyv során az egyik legnépszerűbb 3D animációs szoftver, a 3D Studio MAX és kiegészítői felhasználásával mutatjuk be a figurák elkészítésének és életre keltésének különböző módjait. Karakter alatt legtöbben a humán figurákat értik, holott ez nem ennyire zárt kifejezés.
Karakter lehet akár egy gyufásdoboz is, ha megfelelő tulajdonságokkal ruházzuk fel és olyan mozgásokat hozunk létre általa, melytől az éltre kel. A könyv témája sem korlátozódik pusztán a két lábon járó, humanoid felépítésű lényekre, hanem szó esik benne a lábatlan férgektől kezdve az állatokon és rovarokon keresztül az idegen bolygók szülötteikig számos karakterről, sőt azt is bemutatjuk, hogyan lehet élettelen tárgyakból élőlényeket faragni.
A karakter-animáció a figura megalkotásánál kezdődik, előbb el kell készíteni azt, amit később életre akarunk kelteni. Éppen ezért a könyv első részében sorra vesszük és gyakorlati példákon keresztül megismerjük a MAX és a különböző plug-inek által felkínált modellezési eszközöket és azok alkalmazását a karakterkészítésben.