Robert Fisher a londoni tanulási és gondolkodási készségek fejlesztésére létesített intézet (Centre of Thinking Skills) igazgatója, a West London Institute, College of Brunel University tanára. Minden korosztályt tanított már Angliában, külföldön, és dolgozott iskolaigazgatóként is. Húsz könyve jelent meg, amelyek a gondolkodás és a tanulás elméletével és módszertanával foglalkoznak.
A Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni? méltán aratott világsikert. Az e kérdésre adott válaszok sorában - mivel az információáramlás hagyományos útjai elavultak - igen előnyös helyet foglal el a kritikai gondolkodást előtérbe helyező, problémamegoldó, érvelő, a kreatív gondolkodáson és az ezzel szorosan összefüggő tanulási módszereken alapuló oktatási eljárás.
Az oktatás területén az egyik legfontosabb kérdés a 21. század iskolamodellje. Az iskoláknak és az ott tanító pedagógusoknak szembe kell nézniük a hagyományos oktatás háttérbe szorulásával, hatékonyságának csökkenésével. A tanítás-tanulás folyamatában az elsajátítás módszertana fontosabbá válik a tényanyagnál. A gyerekek mind gyakrabban az iskolán kívül szerzik meg a számukra szükséges információkat, így a tanároknak hangsúlyos feladatává válik az információfeldolgozás megtanítása is.
Robert Fisher azt mutatja be, hogyan tanítható a gondolkodás, hogyan alkalmazható a gondolkodás tanítása az iskolában, s milyen eredményekkel jár a gyermek szempontjából. A könyv nem egy új módszert ismertet, hanem azokat a szemléletformáló eljárásokat elemzi, amelyek alkalmasak arra, hogy ne passzív befogadó, hanem önállóan gondolkodó felnőtt váljon minden gyerekből.