A könyv nyelvi zavarral érintett gyermekek számára íródott, mely alkalmazásával egyre magasabb fokú nyelvi készséget birtokolhatnak iskolába lépve. De természetesen jól használható azoknál a gyerekeknél is, akiknél az 5. életéves kötelező logopédiai szűrésnél valamilyen életkori eltérést tapasztalható írás-olvasás készültség területén. A korai intervencióval, a szakszerű prevencióval ezek a gyermekek is jobb eséllyel indulhatnak 1. osztályba, ha már egy mediált fejlesztést kapnak nagycsoportban. E gyűjtemény azonban stabil nyelvi alapokat ad minden iskolába lépő gyermeknek. Külföldön élő magyar családok is tudatosabban támogathatják az anyanyelvet vele. Továbbá nagyon jól alkalmazhatják még az óvó-és tanító szakos, gyógypedagógus hallgatók és kollégák.
E szakmai terápiás könyv három nagy egységből áll.
Az első rész elmélet, melyben az olvasó példákon keresztül megismerkedhet az olvasás kognitív előfeltételeivel, kiemelve a beszédészlelés alapszintjeit és részfolyamatait. Bemutatom a metanyelvi tudatosság 5 nagy területét (hang, toldalék, szókincs, mondat és szöveg szint), majd felvázolom kihatásait az olvasás technikára és/vagy szövegértő olvasásra. Zárásként leírom a második nagy blokknak, azaz a Kezelési terveknek a használati útmutatóját, továbbá minta óravázlatokat adok receptív és expresszív nyelvi zavar terápiájához.
A második rész az úgynevezett Kezelési tervek, amelyek az öt évesek értő és kifejező kommunikációs képességeinek fejlesztését célozza meg a nyelv 5 szintjén. A metodikusan felépített strukturális anyag olyan nyelvi fókuszú mozgásos játékokat tartalmaz, melyből a gyermek tapasztalás útján tanulja a saját anyanyelvét. A Kezelési terveket a pedagógus használja, melyben jelölheti, hogy épp hol tartanak, megjegyzéseket írhat. A Kezelési tervek lehetőséget biztosítanak a logopédusoknak és többségi pedagógusoknak (óvó-tanító) a képesség szerinti egyéni differenciálásra, segítséget adnak az egyéni fejlesztési tervek tematikus megírásához kontakt vagy online órák felkészüléséhez.
A harmadik rész a Kezelési tervhez tartozó mellékletek, amelyet részben a pedagógus, részben a gyermek is használ. E két utóbbi rész a szülőnek nagy segítséget ad az otthoni gyakorláshoz, mert mindkettőben le van írva a gyakorlandó anyag konkrét instrukciója és egy példatár, amely jelentősen megkönnyíti a pedagógus és a szülő team munkáját.