Az óvodapedagógusok NAGYKÖNYVE igazi alapmű, hiszen tartalmaz mindent, amire minden óvodapedagógusnak szüksége van. A könyv végigsegíti a munkáját a beszoktatástól az iskolakezdésig – támogatja abban, hogy elérje pedagógiai céljait, megvalósítsa a fejlesztést, megfelelően együtt tudjon működni a szülőkkel, támogassa a gyerekeket és differenciáltan tudjon az egyéni képességeknek megfelelően fejleszteni. A kiadványt az teszi igazán egyedivé, hogy minden elméleti fejezethez társul egy gyakorlati útmutató, mely bemutatja, hogy miként lehet megvalósítani a mindennapokban mindezt.
A kiadvány felépítése:
Előszó
1.fejezet: Az értékkövetés nyomában – a magyar óvodai nevelés fejlődésének íve 1971-től napjainkig
2.fejezet: Az első átmenet
3.fejezet: A játék és a tanulás
4.fejezet: Inklúzió, differenciálás, integráció
5.fejezet: Érzelmi és erkölcsi nevelés
6.fejezet: Párhuzamosan végezhető tevékenységek rendszere
7.fejezet: A művészetek sajátos szerepe az óvodai nevelésben, a differenciálásban
8.fejezet: Nyomonkövetéses megismerés az óvodában
9.fejezet: Z és az alfa generáció az óvodában
10.fejezet: Szülők és óvodapedagógusok együttműködése
Zárszó
Fogalmak magyarázata az óvodapedagógia szemszögéből
A szerzőkről:
BAKONYI ANNA: óvodapedagógusként kezdte pályafutását, majd óvós jelölteket több mint 20 éven át tanítva volt jelen a szakmában. Jelenleg szellemi szabadfoglalkozású, az óvodapedagógia számos területéről ír, előad, tanít. Könyvünk elméleti részének szerzője.
KARCZEWICZ ÁGNES: óvodapedagógusként dolgozik közel 40 éve. Munkájának célja a személyközpontú, aktív óvodai élet szervezése, valamint a saját közösség megteremtése a gyerekek, szüleik és az óvodában dolgozók együttese által. Könyvünk gyakorlati részének szerzője.