A szurdopedagógia széles területét igyekszünk átfogni evvel a könyvvel, segítséget szeretnénk nyújtani mindazoknak a szakembereknek, akik hallássérült gyermekekkel foglalkoznak, legyenek ezek a gyermekek újonnan diagnosztizált csecsemők vagy a pályaválasztás előtt álló fiatalok. A széles életkori sáv felölelésével éppen a metodika egységességét szeretnénk bizonyítani, bemutatni, hogyan megy át finom váltásokkal a módszer egy mind magasabb követelményszintre úgy, hogy közben a lényeg, a hallásnevelést középponti szerephez juttató igényes nyelv-beszéd fejlesztés maradéktalanul érvényesül. Ily módon reméljük, hogy ötleteket, segítséget kapnak munkájukhoz a korai nevelést irányító szakemberek, a speciális óvodák, iskolák szurdopedagógusai, valamint a délutáni munkát irányító nevelő tanárok egyaránt. Az utóbbiakra gondolva részleteztük a megfelelő egységeknél a kapcsolódó gyakorlatokat, melyeknek feltétlenül új szemponttal kell gazdagítaniok a délelőtt megkezdett munkát. Ajánljuk a könyvet a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola hallgatóinak is, akik tantárgypedagógiai tanulmányaik során feltehetőig hasznosíthatják a módszertani útmutatásokat. Végül a hallássérült gyermekek érdeklődő szülei is haszonnal forgathatják a könyvet, hiszen ideális esetben olyan jellegű együttműködés alakul ki a gyógypedagógus és a szülő között, hogy az utóbbi fontos partnerré válik a munka során. Ez különösen áll a korai nevelésre, amint ezt a könyvben is hangsúlyozzuk. A kötet első öt fejezete a hallássérültek egész csoportját érinti, tekintet nélkül a hallásfokra, az ezt követő fejezetek, vagyis az óvodai és iskolai módszertan már kifejezetten a speciális intézményekben ellátott súlyos fokú hallássérültekre összpontosít. Ennek ellenére ezek egyes elemeinek felhasználását javasoljuk az integráltan, hallókkal együtt tanuló hallássérültek korrepetálása során is. Ugyanakkor ki kell emelnünk, hogy a javasolt eljárások elsősorban a többszörösen nem sérült hallásfogyatékosoknál alkalmazhatók, illetve csak kisebb-nagyobb módosítást követőleg a beszéd-nyelv tanulási zavart mutató vagy értelmi fogyatékos gyermekeknél.