Előszó |
11 |
A genetika főbb elvei |
15 |
Az öröklődés alapfogalmai |
15 |
Az ember genetikai sajátosságai |
23 |
Sajnálatos egyenlőtlenség vagy előnyös változatosság? |
28 |
A genetikai determinizmus korszerű értelmezése |
35 |
A szociokulturális öröklődés |
39 |
A szellemi adottságok gyökerei |
44 |
Az első tudományos vizsgálatok |
46 |
Az intelligenciatesztek |
51 |
A kreativitás |
57 |
A szellemi adottságok modelljei |
60 |
Az "ősörökség"-törvény |
67 |
A "visszatérés az átlaghoz" szabály |
72 |
Az ikermodell |
74 |
Az örökbe fogadott gyermekek modellje |
79 |
A Burt-botrány |
84 |
Emberi méltóságunk |
89 |
Az emberi faj eredete |
90 |
A rasszok kialakulásának okai |
95 |
A nagyrasszok genetikai eltérései |
100 |
A tudati infantilizmus |
102 |
A rasszizmus története |
104 |
A fehérek és négerek eltérő intelligenciaértékei az Amerikai Egyesült Államokban |
107 |
A cigánykérdés Magyarországon |
111 |
Az askenázik genetikája |
115 |
Történeti előzmények |
118 |
Az askenázik sorsa |
121 |
Az askenázi betegségek |
125 |
A lehetséges genetikai magyarázatok |
127 |
A szellemi teljesítmények magasabb szintje |
133 |
Tanulságok és teendők |
138 |
A tárgyilagos önismeret és a magyarságtudat |
141 |
A magyarság kialakulása |
142 |
A magyarok őstörténete |
143 |
Magyarország története népességgenetikai nézőpontból |
147 |
A magyarság számának alakulása |
149 |
Ki a magyar, mi a magyar? |
153 |
Fizikai antropológia |
154 |
A személyiség |
160 |
A genetikai markerek és a génártalmak |
162 |
A népességgenetikai vizsgálatok várható haszna |
169 |
A népesség jellemző betegségspektrumának megismerése |
169 |
A genetikai módzserek hasznosíthatósága a történeti kutatásban |
173 |
A helyes magyarságtudat elősegítése |
173 |
Az értelmi fogyatékosság |
180 |
Az értelmi fogyatékosság fogalma |
182 |
Gyakoriságuk alakulása hazánkban |
185 |
Az értelmi fogyatékosság okai |
188 |
A patológiás értelmi fogyatékosság megelőzése |
193 |
A familiáris értelmi fogyatékosság megelőzhetősége |
195 |
Ne legyen hátrány a kivételes szellemi képesség! |
202 |
A tehetség fogalma |
203 |
A zseni |
206 |
Gyakoribbak-e a pszichiátriai betegségek a kivételes tehetségekben? |
215 |
A neurózis és a deviáns magatartás |
219 |
A jellemző személyiségvonások |
222 |
A pszichoszomatikus betegségek |
224 |
A kivételes tehetségek társadalmi fogadtatása |
226 |
Megcáfolt feltételezések |
230 |
A biológiailag hátrányos helyzet társadalmi felszámolásának szükségessége |
232 |
Az értékcsiholás veszélyei |
236 |
A "természet kísérletei" |
237 |
A vérbaj |
240 |
Az alkohol |
243 |
A kábítószerek |
247 |
A hallucináció mechanizmusa |
251 |
A szellemi képességek fejleszthetősége |
260 |
A genetikai lehetőségek |
260 |
A családtervezés fontossága |
265 |
A családi hatások jelentősége |
271 |
A pedagógusok küldetése |
272 |
Az iskola szerepe |
273 |
A tehetségek gondozása |
276 |
A társadalmi feladatok |
280 |
A japán példa |
281 |
A tehetség nem érdem, hanem küldetés! |
284 |