Előszó |
9 |
A WANKEL-féle bolygódugattyús motor |
11 |
Történeti áttekintés |
11 |
A bolygódugattyús motor működési módja |
13 |
A bolygódugattyús motor geometriája |
15 |
A bolygódugattyús motor előnyei |
17 |
A bolygódugattyús motor szerkezete |
18 |
Az égéstér tömítése |
18 |
Olajtömítés |
21 |
A mozgó alkatrészek kenése |
24 |
A bolygódugattyús motor hűtése |
25 |
A bolygódugattyús motor gázcseréje |
26 |
A szívócsatorna elhelyezése |
26 |
A kipufogócsatorna elhelyezése |
27 |
Az égés és a gyújtás |
27 |
A bolygódugattyús motor kipufogó gázainak tisztítása |
28 |
Az NSU bolygódugattyús motor kipufogó gázainak tisztítása |
29 |
A japán bolygódugattyús motor kipufogó gázainak tisztítása |
31 |
Fajlagos tüzeőanyag-fogyasztás |
33 |
A bolygódugattyús motor zaj- és rezgésviszonyai |
34 |
Kéttárcsás bolygódugattyús motorok |
35 |
Audi NSU kéttárcsás bolygódugattyús motor |
35 |
Toyo Kogyo kéttárcsás bolygódugattyús motor |
36 |
Kéttárcsás bolygódugattyús motorkerékpár-motorok |
37 |
Benzinbefecskendezéses bolygódugattyús motor |
37 |
Bolygódugattyús Diesel-motor |
40 |
A gőzmotor |
43 |
A gőzgép története |
43 |
Néhány kivitelezett gőzmotor |
44 |
EPA gőzmotor |
44 |
TECO gőzmotor |
47 |
Egyéb amerikai gőzmotorok |
48 |
Saab-Scania gőzmotor |
49 |
Japán gőzmotor |
51 |
A gőzmotor előnyei és hátrányai |
52 |
A gőzmotor nyomatékgörbéje |
52 |
Termikus hatásfok, fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás |
52 |
Szabályozás, indítási időszükséglet |
53 |
Többféle tüzelőanyag felhasználásának lehetősége |
53 |
A gőzmotor ára, tömegének és teljesítményének aránya |
53 |
A kipufogó gázok összetétele és a zajszint |
54 |
A kinetikai energia felhasználása gépjárművek hajtására |
55 |
A lendítőkerekes hajtás |
55 |
Oerlikon girobusz |
55 |
Lockheed girobusz |
56 |
A General Electric girobusza |
57 |
A személygépkocsi hajtása lendítőkerékkel |
57 |
Hibrid hajtású lendítőkerekes járművek |
59 |
Hidraulikus hajtás a fékezési energia visszanyerésével |
61 |
MAN hidrobusz |
62 |
Személygépkocsik hajtása hidromotor kiegészítéssel |
63 |
Réteges töltésű motorok |
65 |
Osztatlan égésterű réteges töltésű motorok |
66 |
Ford réteges töltésű motor |
67 |
SRI réteges töltésű motor |
71 |
Osztott égésterű réteges töltésű motorok |
73 |
Honda CVCC motor |
73 |
Ricardo Comet réteges töltésű motor |
79 |
LAG réteges töltésű motor |
82 |
Porsche SKS motor |
83 |
Réteges töltésű Volkswagen (VW) motorok |
85 |
Daimler-Benz (Mercedes) réteges töltésű motorok |
90 |
Réteges töltésű Wankel-motor |
91 |
A Stirling-motor |
92 |
A Stirling-motor története |
92 |
Az első Stirling-motor működési elve |
93 |
A Philips cég első hőlégmotorjai |
94 |
Az első generációs hőlégmotor |
95 |
Az első kettős működésű motor |
99 |
A rombuszhajtóműves motor |
102 |
A tömítési kérdések megoldása |
107 |
A Philips Stirling-motorjának teljesítményszabályozása |
109 |
Számítógépes optimalizálás a Stirling-motorok tervezésénél |
112 |
A második generációs Philips hőlégmotorok |
112 |
Az amerikai autógyárak Stirling-motorjai |
115 |
A Stirling-motor továbbfejlesztése Európában |
116 |
United Stirling R. T. (US Svédország) |
116 |
MAN-MWM (NSZK) |
118 |
A Stirling-motor főbb jellemzői |
120 |
Hatásfok |
120 |
Hőegyensúly |
120 |
Nyomaték |
121 |
Teljesítménytömeg |
122 |
Kenőolajfogyasztás, karbantartás |
122 |
Élettartam |
123 |
A porral szembeni érzéketlenség |
123 |
A Stirling-motorok fűtése |
124 |
A közvetett fűtés |
124 |
Fűtés különféle hagyományos tüzelőanyaggal |
125 |
Fűtés nem hagyományos fűtőberendezéssel |
125 |
A Stirling-motor levegőszennyező hatása |
127 |
A Stirling-motorok zajszintje |
128 |
Tüzelőanyag-fogyasztás |
129 |
A Stirling-motorok indítása |
130 |
A Stirling-motorok jövőjének kilátásai |
131 |
A gázturbina |
133 |
A gázturbina fejlődésének története |
133 |
A gázturbina működési elve |
136 |
Általános működési elv |
136 |
A gépjármű-gázturbina működési elve |
138 |
A gázturbina hatásfoka |
139 |
A gázturbina szerkezeti részei |
141 |
A kompresszor |
141 |
A turbina |
141 |
Az égéstér |
143 |
A hőcserélő |
144 |
A légszűrő |
145 |
A gépjármű-gázturbina tulajdonságai |
146 |
A gépjármű-gázturbina üzeme |
146 |
A gázturbina gyorsítóképessége |
150 |
A gépjármű-gázturbina tüzelőanyaga |
150 |
Fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás |
151 |
A gázturbina tömegének és teljesítményének aránya |
152 |
A gépjármű-gázturbinák rezgései |
152 |
A gázturbina zajszintje |
152 |
A gázturbina levegőszennyező hatása |
153 |
A gázturbina élettartama, karbantartási igénye |
154 |
A gázturbina előállítási költségei |
155 |
Megvalósított gépjármű-gázturbinák |
155 |
Rover gázturbina |
155 |
Ford gázturbinák |
156 |
MTU 7042 gázturbina |
157 |
VW-GT 70 gázturbina |
157 |
Daimler-Benz gázturbina |
159 |
NAMI 503 gázturbina |
160 |
NISSAN gázturbina |
160 |
A gépjármű-gázturbina perspektívája |
160 |
Villamos hajtású gépjárművek |
162 |
Bevezetés |
162 |
Az akkumulátorok |
163 |
Hajtómotorok |
168 |
Irányítástechnikai kérdések |
174 |
Járműszerkezetek |
182 |
Összefoglalás |
186 |
Irodalom |
190 |
Tárgymutató |
194 |