Bevezetés
|
11
|
Dr. Laib Lajos: Terepen mozgó járművek
|
13
|
A terepen mozgó járművek története, kronológiai sorrend
|
13
|
Terepen mozgó járművek alapelvei és követelményei
|
19
|
A járművek általános felépítése
|
23
|
Gyarmati József: Fontosabb katonai tehergépkocsi- és harckocsi-konstrukciók Magyarországon a 30-as és a 40-es években
|
26
|
Irodalom
|
32
|
Dr. Komándi György: A terepen mozgó járművek gumiabroncsai
|
34
|
A kerék fejlődéstörténetének rövid áttekintése
|
34
|
A gumiabroncs felépítése, alkotórészei
|
36
|
A diagonál kialakítású szövetváz
|
36
|
A radiál kialakítású szövetváz
|
38
|
A perem, az oldalfal, a futófelület és a kerékpánt
|
39
|
A gumiabroncsok kialakítása rendeltetésüknek megfelelően
|
42
|
Hordozókerekek és vezetőkerekek
|
42
|
Hajtókerekek
|
42
|
A gumiabroncsok gyártása és újrahasznosítása
|
44
|
A gumiabroncsok jelölése
|
45
|
A gumiabroncs jellemző geometriai méretei
|
45
|
Az abroncs jelölése
|
46
|
Terhelhetőség
|
47
|
Keresztmetszeti tényező (profilarány)
|
49
|
Agrotechnikai szempontok a gumiabroncsok és a gumiabroncsos járművek konstrukciós kialakításánál
|
50
|
Az abroncsméretek változtatása
|
51
|
Központilag vezérelt abroncs légnyomás változtatás
|
52
|
A járműtömeg egyenletes elosztása a kerekeken
|
52
|
A tengelyek számának növelése
|
53
|
Irodalom
|
54
|
Kiss Péter: Lánctalpas járószerkezetű járművek
|
55
|
A lánctalpas járószerkezet felépítése
|
56
|
A lánctalpas járószerkezet részei
|
58
|
A lánctalp
|
58
|
Lánckerék
|
60
|
Láncvezető kerék és a láncfeszítő berendezés
|
61
|
Futógörgők és felfüggesztésük
|
62
|
Támasztógörgők
|
63
|
Féllánctalpas járószerkezet
|
64
|
Lánctalpas járószerkezet kinematikája és dinamikája
|
64
|
A lánctalpak kinematikája
|
64
|
A lánctalpas járószerkezet dinamikája
|
69
|
Kapaszkodók hatása a lánctalpas járószerkezeteknél
|
74
|
Lánctalpas járművek kormányzása
|
76
|
A fordulás kinematikája
|
76
|
A lánctalpas jármű fordító nyomatéka
|
78
|
A lánctalpas traktor fordulása vontatmánnyal
|
79
|
Lánctalpas járművek kormányművei
|
81
|
Irodalom
|
83
|
Dr. Sitkei György: A talajok fizikai-mechanikai tulajdonságai
|
84
|
A talajok szemcseösszetétele
|
85
|
A talaj-víz kapcsolat
|
87
|
A talaj összenyomhatósága
|
89
|
A talajok súrlódási tulajdonságai, a kohézió
|
96
|
A talaj nyírószilárdsága
|
98
|
A talaj teherbíró képessége
|
102
|
Viszkoelasztikus jellemzők
|
112
|
Valószínűségi változók alkalmazása
|
116
|
Irodalom
|
119
|
Dr. Komándi György: A kerekes járószerkezet mechanikai sajátosságai
|
121
|
A kerék kinematikai vizsgálata
|
121
|
A merev kerék gördülése
|
121
|
A deformálódó kerék gördülése
|
125
|
Az abroncs adhéziós sajátosságai merev, nem deformálódó pályán
|
130
|
A fajlagos nyomás az abroncs felfekvő felületén
|
137
|
Fajlagos felületi nyomásviszonyok tömör gumiabroncsnál
|
137
|
Fajlagos felületi nyomásviszonyok fúvott gumiabroncsnál
|
138
|
Az abroncs fontosabb üzemi paramétereinek kiszámítása traktorok hajtókerekeinél
|
143
|
Az abroncs benyomódása a tengelynyomás hatására, merev, nem deformálódó pályán
|
143
|
Az abroncs felfekvő felületére ható normál feszültség meghatározása
|
145
|
Az abroncs terhelhetősége
|
147
|
Kiss Péter: A gumiabroncs gördülése közben kialakuló sugarak értelmezése és meghatározása szabadföldi kísérletekkel
|
149
|
Irodalom
|
155
|
Dr. Sitkei György: Kerületi erő kifejtése a járószerkezeten
|
156
|
A kerekes járószerkezet
|
156
|
Feszültségek és deformációk a kerék alatt
|
156
|
A kerék besüllyedése a talajba, gördülési ellenállás
|
160
|
A kerületi erő
|
168
|
A hasznos vonóerő, energiamérleg
|
180
|
A kerék energiavesztesége függőleges lengés hatására
|
187
|
A kerekek oldalfutása
|
191
|
A hajtóanyag-fogyasztás
|
195
|
Lánctalpas járószerkezet
|
196
|
Nyomáseloszlás a lánctalp alatt
|
197
|
A lánctalp besüllyedése, gördülési ellenállás
|
199
|
A kerületi erő
|
201
|
A kerekes és lánctalpas járószerkezet összehasonlítása
|
203
|
Irodalom
|
206
|
Dr. Sitkei György: Járószerkezetek talajtömörítő hatása
|
207
|
Feszültségeloszlás a járószerkezet alatt
|
208
|
A talaj tömörödésének általános törvényszerűségei
|
211
|
Különböző tényezők hatása a talajtömörítésre
|
216
|
Irodalom
|
221
|
Dr. Gedeon József: A terepegyenetlenség leírása
|
222
|
A terepegyenetlenségek leírása, osztályozásuk
|
222
|
A terepegyenetlenségek matematikai lerása
|
224
|
A sztochasztikus folyamat
|
224
|
Statisztikai elemzés
|
225
|
Korreláció vizsgálat
|
233
|
Frekvencia vizsgálat
|
239
|
Kiegyenlítő függvények
|
243
|
A terepegyenetlenség mint a jármű gerjesztése
|
247
|
Egyszabadságfokú lengőrendszer sztochasztikus gerjesztése
|
247
|
Tér-idő konverzió
|
248
|
Többszabadságfokú lengőrendszer sztochasztikus gerjesztése
|
250
|
Komplex sajátspektrum
|
252
|
Terepprofil mérések értékelése
|
253
|
Mérési módszerek és műszerek
|
253
|
A mérés előkészítése
|
253
|
A terepprofil mérőszámainak kiszámítása
|
254
|
A jármű hatása a terepprofilra
|
254
|
Organikus, ható és visszamaradó terepprofil
|
254
|
Irodalom
|
255
|
Dr. Gedeon József-Dr. Laib Lajos: A terepen mozgó járművek modellezése
|
256
|
A dinamikai modellezés mechanikai alapjai
|
256
|
A modellek osztályozása, mozgásegyenletek
|
256
|
A tömeg-, a merevségi- és a csillapítási mátrix meghatározása méréssel
|
264
|
Modellezés lineáris térbeli modellel
|
264
|
Mozgások és igénybevételek számítása
|
264
|
Átlagsebesség számítása
|
264
|
Szakács Tamás: Járművek, mint többtömegű merev rendszerek modellezését lehetővé tevő szoftver, az ADAMS ismertetése
|
265
|
A modellezés és szimuláció lépései
|
266
|
Létrehozás
|
266
|
Tesztelés és Validáció
|
268
|
A modell validációja
|
269
|
A modell pontosítása, és iterációja
|
269
|
A modell optimalizálása
|
269
|
Testreszabás és automatizálás
|
269
|
Alkalmazási példa
|
270
|
Irodalom
|
271
|
Dr. Laib Lajos: Terepen mozgó és kétéltű járművek haladása nagyméretű terepakadályokon
|
273
|
A járművek mozgását akadályozó földfelszíni formák
|
271
|
A jármű makroakadály-leküzdő képességét jellemző áthatolási "VSE" függvény szerkesztésének módszere
|
276
|
A járműforma geometriai leírása
|
276
|
A jármű-akadály kapcsolat
|
278
|
A gépjárműhas és az akadály kapcsolata áthaladás közben
|
278
|
A jármű első és hátsó kinyúlásának kapcsolata az akadályokkal
|
285
|
Keresztirányú akadályok vizsgálata
|
287
|
Áthatolási "VSE" görbe
|
290
|
Lánctalpas járművek terepjárása nagyméretű akadályokon
|
291
|
Kétéltű gépjárművek úszása
|
294
|
Kétéltű gépjárművek vízi stabilitása
|
295
|
Kétéltű gépjárművek haladása havas, jeges terepen
|
296
|
Melléklet
|
298
|
Irodalom
|
305
|
Dr. Laib Lajos: Terepjáró járművek mozgékonysága, a mozgékonysági modell
|
306
|
A mozgékonyság fogalma
|
306
|
Jellemző mérőszámok és befolyásoló tényezők
|
310
|
Az útprofilok meghatározása méréssel
|
311
|
Az útprofil mérések feldolgozása
|
312
|
A terep- és útprofilt jellemző paraméterrendszer
|
317
|
A járművek függőleges gyorsulása és a maximális haladási sebesség kapcsolata
|
319
|
A vezetőülés függőleges gyorsulásának számítása a haladási sebesség függvényében
|
320
|
A modell mátrixelemei és gerjesztésvektora
|
323
|
A lengéstani számítások eredményei
|
324
|
A mozgékonysági modell alapparamétereinek, a C1, C2 ún. motorkonstansok meghatározása
|
327
|
A Gépjárművek Mozgékonysági Programja (GMP-95) mozgékonysági modell számítási sorrendje
|
329
|
A mozgékonysági modell számításának eredményei
|
333
|
Irodalom
|
338
|