A Földrajz 7-8. tankönyvcsalád szemlélete napjaink korszerű elvárásainak maximálisan megfelelő, módszertani kultúrájában változatos, megfelelő arányban találhatók meg a tevékenykedtető feladatok és a motivációt segítő kiegészítő olvasmányok.
A tankönyvcsalád erőssége az ökológiai szemlélet és a szakmai tartalom naprakészsége, mivel nemcsak a kifejezetten ezzel a témával foglalkozó fejezetek, hanem szinte minden lecke tartalmazza a megfelelő környezetvédelmi ismereteket, aktualitásokat.
A 2012-es kerettantervnek megfelelően átdolgozott 7. évfolyamos tankönyv „Gazdasági ismeretek” című fejezete az általános iskolai földrajz tanításában teljesen új témakör. A közgazdasági szemlélet kialakítását, a mindennapokban használt praktikus pénzügyi ismeretek elsajátítását a szerző kiválóan oldotta meg.
A 8. évfolyamos tankönyv a vonatkozó kerettanterv tananyagát dolgozza fel. Többletinformációként több érdekesség és aktualitás is szerepel a könyvben, melyet a pedagógusok a koncepciójuknak megfelelően kezelhetnek. A kerettantervben rögzített ismeretanyagon felül olyan ismereteket is tartalmaz (Svájc, Erdély), amelyek önálló tanítási egységként is kezelhetőek (differenciálás).
A tankönyvek kérdései és feladatai alkalmasak a projektalapú, problémamegoldó, ismeretszerző és ismeretalkalmazási képességek fejlesztésére. A rögzítést, elmélyítést, alkalmazást és problémamegoldást elősegítő feladatok aránya optimális. A tankönyveket munkafüzet egészíti ki, amelyben ellenőrző feladatlap-melléklet is található.
A tankönyveinkben minden esetben szem előtt tartjuk a kulcskompetenciák fejlesztésének lehetőségeit, melyekhez több feladat is kapcsolódik. Lehetőséget biztosítunk a korszerű, munkáltató ismeretszerzésre, ismeretátadásra, a kutató-felfedező módszerek alkalmazására. A tankönyvcsalád didaktikailag az iskolai ismeretszerzés általános törvényszerűségeit követi. Lehetőséget ad a Bloom-féle tanítási-tanulási stratégia alkalmazására, melynek lényege a folyamatos visszajelzés, a hiányok pótlása. A vastagon szedett szövegrészek segítik a lényegkiemelést.
Kiváló a könyvek képanyaga, az ábrák szemléletesek, mindig a megfelelő helyen szerepelnek. A fotók változatosak és nagyon szépek.
A tankönyvcsalád nem a száraz tényeket helyezi fókuszba, hanem a felfedező gyermeket. A tananyag ettől válik sokoldalúvá, a jelenségeket sokféle szempontból bemutatóvá.