Előszó
|
9
|
Felvételi interjú
|
10
|
A kézírás kulcs a jellemhez
|
13
|
Írástanulás
|
14
|
A sikeres kiválasztás kulcsa
|
16
|
A kézíráselemzés elsajátítása
|
17
|
Amit a grafológia nem tud feltárni
|
19
|
Hogyan használjuk ezt a könyvet?
|
20
|
Összefoglalás
|
20
|
Mi is a grafológia?
|
22
|
Az iskolai norma
|
22
|
Az írásjelek értelmezése
|
26
|
A jellemvonások felderítése
|
27
|
Száj-, láb- és agyírás
|
28
|
Fekete és fehér
|
29
|
Kézírás és pszichológia
|
31
|
A tudattalan
|
32
|
A jungi iskola
|
33
|
A freudi iskola
|
36
|
A térszimbolika
|
37
|
A grafológia az üzleti életben
|
38
|
A megfelelő embert a megfelelő helyre
|
40
|
A munkaköri leírás
|
40
|
Intelligencia
|
41
|
Személyiség
|
44
|
Készség
|
45
|
Kommunikációs készség
|
45
|
Interperszonális kapcsolatok
|
45
|
Terhelhetőség
|
45
|
Szervezőkészség
|
45
|
Rátermettség
|
45
|
Attitűd (hozzáállás)
|
46
|
Kreativitás
|
46
|
Motiváció
|
46
|
Megbízhatóság
|
47
|
Érzelmi érettség
|
47
|
Az álláshirdetés
|
47
|
A jelentkezési űrlap
|
47
|
Az interjú
|
49
|
Az interjú ellenőrző listája
|
50
|
Az éves felmérés
|
52
|
A grafológia: kulcs a személyiséghez és a pályaalkalmassághoz
|
54
|
A térszimbolika
|
55
|
Az írás vertikális kiterjedésének szimbolikája
|
56
|
A bal és jobb szimbolikája: Az írás horizontális kiterjedésének szimbolikája
|
57
|
Az általános benyomás rögzítése
|
58
|
A lényegi érték (L. É.) megállapítása
|
59
|
Pozitív és negatív
|
62
|
A lényegi érték (L. É.) alkalmazása
|
63
|
A térdimenzió
|
64
|
Margók
|
65
|
Térközök
|
68
|
A tintanyomon
|
71
|
A sorirány
|
71
|
Horizontális feszültség
|
74
|
Ritmus
|
75
|
A három zóna: felső, középső és alsó zóna (FZ, KZ, AZ)
|
78
|
Hosszkülönbségek
|
79
|
Jobb- és baltendencia (JT, BT)
|
80
|
Első és utolsó betűk
|
82
|
Kezdővonalak és kezdőbetűk
|
82
|
Végvonalak és záróbetűk
|
84
|
A méret
|
84
|
A nagy írás
|
84
|
A kis írás
|
85
|
A szélesség
|
85
|
A széles írás
|
85
|
A szűk írás
|
86
|
A vonal minősége
|
87
|
Az írás nyomása
|
88
|
Az írás dőlése
|
89
|
A jobbra dőlt írás
|
91
|
Az álló vagy függőleges írás
|
91
|
A balra dőlt írás
|
91
|
Ékezetek és "t"-áthúzások
|
93
|
Pihenőnapok
|
94
|
Az írástempó
|
94
|
A gyors írás jellemzői
|
95
|
A lassú írás jellemzői
|
95
|
Sebességértékelő táblázat
|
97
|
Az I személyes névmás
|
99
|
Kötések
|
99
|
A kötöttség mértéke
|
99
|
Légvonalak
|
100
|
A kötésformák
|
101
|
A girlandos kötés
|
102
|
Az árkádos kötés
|
103
|
A szöges kötés
|
104
|
A fonalas kötés
|
104
|
A vonal
|
105
|
Díszítés és egyszerűsítés
|
106
|
Telt vagy sovány betűformák
|
108
|
Tésztás vagy éles írás
|
110
|
A világ megszólítása
|
111
|
Az aláírás
|
111
|
A megszólítás
|
115
|
Figyelmeztető jelek
|
115
|
Betegség, alkohol vagy drogok
|
115
|
Általános szempontok
|
116
|
A megbízhatatlanság
|
117
|
A szándékos rejtőzés
|
119
|
Analízis és szakvélemény
|
121
|
Szembetűnő vonások: a dominánsok
|
121
|
Ellentétes vonások
|
122
|
Dominánsok és kontradominánsok
|
123
|
A személyiségkép megalkotása
|
125
|
A részletek szerepe
|
126
|
A tulajdonságcsoportok összeállítása
|
126
|
A percepció szerepe
|
128
|
A szakvélemény megírása
|
129
|
1. sz. függelék: Ellenőrző lista
|
130
|
2. sz. függelék: Pszichológiai tulajdonságcsoportok
|
138
|
3. sz. függelék: Elemzés szakmánként
|
163
|
4. sz. függelék: Szakmák és személyes kapcsolatok, kompatibilitás az üzleti életben
|
166
|
5. sz. függelék: Pályakalauz
|
169
|
6. sz. függelék: Megbízhatóság/megbízhatatlansági kockázat táblázat
|
179
|
7. sz. függelék: Grafológiai szakvélemények
|
181
|
Margaret Thatcher
|
182
|
John Major
|
184
|
Cliff Richard
|
188
|
Néhány elemzési példa
|
191
|
8. sz. függelék: Hasznos címek
|
198
|
Bibliográfia
|
200
|
Mutató
|
202
|