A tankönyv a képes olvasókönyvhöz tartozó, azzal szoros egységet képező munkáltató kiadvány. A diszlexia prevencióra és reedukációs módszerre épít. A feladatok megjelenésében benne van a kihívás, a motiváció, az örömmel végzett munka lehetősége. A feladatok négy területet segítenek kiemelten: az olvasókönyv szövegeinek előkészítése, gyakorlása, ismétlése, elmélyítése; az olvasástechnika fejlesztése; alapfokú verstani ismeretek megfigyelése, megtapasztalása; alapfokú fogalmazási ismeretek megfigyelése, gyakorlása.
A tankönyv szerkezete a hozzá kapcsolódó olvasókönyvhöz hasonlóan nem tagolódik témakörökre, egy tanórán feldolgozható részekre, ezáltal differenciálásra könnyebben alkalmazható, mivel nem kifejezetten kötött a sorrend sem.
Az illusztrációk az elemzést segítik, esetenként előkészítik az ismeretlen fogalmat vagy megerősítik az olvasott rész lényeges elemét. A rajzkiegészítős feladatok a szövegértést teszik könnyen ellenőrizhetővé, a szótípusok olvasása az olvasástechnika fejlesztését szolgálják, az önálló mondatalkotás az alapvető fogalmazási tudnivalók fokozatos megfigyeltetését, gyakoroltatását, a megszerzett tudás alkalmazását segítik.
A feladatok gyermek közeli, életszerű tartalmakat közvetítenek; a tudatos előkészítés következtében nem terhelik túl a tanulókat. Az olvasástechnikai és a szómagyarázatot segítő feladatok megelőzik a szöveg feldolgozásának fő nehézségeit, mindig ott és akkor kaphat segítséget a tanuló, amikor szüksége van rá.