A megújult Játékváros. Magyar nyelvi munkafüzet 3. továbbra is a Meixner-féle alapelvekhez kapcsolódik. Évfolyamokon átívelő feladatrendszere, lassított ütemű feldolgozása alaposan átgondolt. A módszer lényegét jelentő elfogadó légkör frusztrációmentes, biztos tudáshoz juttatja a tanulót, ahol mindvégig megmarad az olvasóvá válás motivációja, az információ megszerzésének öröme.
A kötet az anyanyelv írásbeliségének elmélyítését, főbb szabályainak megfelelő szintű alkalmazását és a tanulók íráskészségének fejlesztését tűzte ki célul. „Nem a nyelvről tanítunk, hanem a nyelvet tanítjuk”. Az analógiára építve segíti a nyelvi-nyelvtani jelenségek megismerését. A szabályok, szabályszerűségek megértéséhez tapasztalati úton, sok feladat segítségével juttatja el a gyermekeket. Az esetleges hibákat a pedagógus azonnal javíthatja vagy javíttathatja úgy, hogy pozitív megerősítést ad a helyes információ rögzítésére, automatizálására – ezzel oldja a feladat megoldásának nehézségéből adódó feszültséget.
Harmadik osztályban a tananyag spirális elrendezésű, a tanórák felépítése hasonlít a második osztályban megszokott mozaikos óratervezéshez, azaz a gyerekek rövid ideig végeznek egy-egy típusú feladatot, de váltakozik az egyéni, csoportos és frontális munka is. A pedagógus döntheti el, melyik óravezetés lesz a leghatékonyabb az adott osztályban, a feladatok sokasága pedig a differenciálás lehetőségét kínálja.
A tanórai differenciáláson kívül hangsúlyos a tanulók eltérő haladási üteméhez való igazodás, illetve az egyéni bánásmód szükségessége. A munkafüzet tananyaga a diszlexiaprevencióra és reedukációs módszerre épül. Az anyanyelv írásbeliségének elmélyítését, főbb szabályainak az életkorhoz, verbális fejlettséghez mérten való alkalmazását, a tanulók íráskészségének fejlesztését tekinti feladatának. A nyelvtani szabályszerűségekre mindig felhívja a tanulók figyelmét.
A kötet célja az is, hogy a pedagógusoknak segítsen a hatékony tanóraszervezésben és a sikeres integráció megvalósításában.