A német kiadás előszava
|
9
|
Történeti áttekintés
|
13
|
Mechanikai alapfogalmak
|
18
|
A löketdugattyús motor kinemetikája
|
19
|
A bolygódugattyús motor kinemetikája
|
22
|
Gázerők
|
25
|
Tömegerők
|
26
|
A hajtóműben ható erők
|
27
|
A dugattyús hajtóműben ható erők
|
27
|
A bolygódugattyús hajtóműben ható erők
|
28
|
Tangenciális erődiagram
|
30
|
Egyenlőtlenségi fok és lendítőkerék
|
34
|
Tömegkiegyenlítés
|
35
|
A forgó tömegerők eredője
|
38
|
Az 1. rendű tömegerők eredője
|
38
|
A 2. rendű tömegerők eredője
|
40
|
A forgó tömegerők nyomatékainak eredője
|
40
|
Az 1. rendű tömegerők nyomatékának eredője
|
41
|
A 2. rendű tömegerők nyomatékának eredője
|
41
|
Torziós lengések
|
45
|
Hőtechnikai alapfogalmak
|
52
|
Működési módok
|
52
|
Négyütemű működésmód
|
52
|
Kétütemű működésmód
|
53
|
Elméleti körfolyamat
|
54
|
Elméleti Otto-körfolyamat
|
55
|
Ideális Diesel-körfolyamat
|
55
|
Termikus hatásfok
|
56
|
Valóságos körfolyamat
|
58
|
Közepes nyomás a hengerben
|
59
|
Teljesítmény
|
59
|
Indikált teljesítmény
|
59
|
Effektív teljesítmény
|
59
|
Literteljesítmény
|
60
|
Teljesítménytömeg
|
60
|
Hatásfok
|
61
|
Jósági fok
|
61
|
Indikált hatásfok
|
61
|
Mechanikai hatásfok
|
61
|
Effektív hatásfok
|
61
|
Fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás
|
62
|
A közepes effektív nyomás kiszámítása
|
62
|
A főméretek kiszámítása
|
65
|
A motorok főméreteinek meghatározása a lökettérfogat alapján
|
66
|
A főméretek meghatározása a hasznos teljesítmény és a fordulatszám megadása esetén
|
67
|
Gyújtás
|
69
|
Gyújtási módok
|
69
|
Szikragyújtás
|
39
|
Kompressziós gyújtás
|
70
|
A gyulladási késedelem
|
71
|
Gyújtási rendszerek
|
71
|
Hagyományos gyújtás
|
71
|
Tranzisztoros gyújtás
|
73
|
Nagyfeszültségű kondenzátoros gyújtás
|
74
|
Gyújtógyertya
|
75
|
A gyújtás hatása az Otto-motor kipufogógázának összetételére
|
77
|
Kopogás
|
80
|
Kopogás az Otto-motorban
|
80
|
Okok
|
80
|
A kopogás megakadályozásának módszerei
|
80
|
A benzin kopogási hajlamának meghatározása
|
82
|
Kopogás a Diesel-motorban
|
85
|
Okok
|
85
|
A kopogás megakadályozásának módszerei
|
85
|
A Diesel-olaj gyúlékonyságának meghatározása
|
86
|
Keverékképzés
|
87
|
Keverékképzés az Otto-motorban
|
87
|
Karburátor
|
88
|
Befecskendezés
|
102
|
A keverékképzés hatása az Otto-motor károsanyag-kibocsátására
|
112
|
Keverékképzés a Diesel-motorban
|
113
|
Befecskendezés a levegőbe
|
|
Befecskedezés
|
119
|
Kipufogógáz-visszavezetés
|
121
|
Befecskendezőrendszer
|
122
|
Káros anyagok a Diesel-motor kipufogógázában
|
130
|
Töltéscsere
|
132
|
Töltéscsere a négyütemű motorban
|
132
|
A szelep működése
|
132
|
Szelepkonstrukció
|
138
|
Bütyökkonstrukció
|
140
|
A szeleprugó számítása
|
148
|
Töltéscsere a kétütemű motorban
|
151
|
Öblítés
|
152
|
Öblítőfúvó
|
154
|
A be- és kiömlőnyílások számítása
|
154
|
Öblítési nyomás
|
159
|
Feltöltés
|
161
|
A teljesítménynövelés lehetőségei
|
161
|
Feltöltési eljárások
|
163
|
Feltöltés a motortól független és a motortól függő hajtással
|
163
|
Turbófeltöltés
|
164
|
Feltöltés nyomáshullámzással
|
169
|
Szabaddugattyús gázgenerátor
|
172
|
Alkatrészek
|
174
|
Dugattyú
|
174
|
Dugattyúgyűrűk
|
179
|
Dugattyúcsapok
|
180
|
Hajtórúd
|
183
|
Forgattyústengely
|
184
|
Henger
|
187
|
A motorfejlesztés várható eredményei
|
189
|
Wankel-motor
|
189
|
Philips-Stirling motor
|
192
|
Függelék
|
197
|
Irodalom
|
205
|