Az irkatűzött Írás munkafüzet két kötete a hozzá tartozó segédanyagokkal egyfajta oktatócsomagként illeszkedik az alapkészségek fejlesztésébe és az olvasás-írás tanulásának komplex előkészítésébe az alapfokú nevelés-oktatás bevezető és kezdő szakaszában. Az oktatócsomag az anyanyelvi nevelés és az irodalmi műveltség alapjait a cselekvés, a felfedezés és játék útján komplex módon oktató, a tanulási (illetve részképességbeli) zavarok elkerülését és csök-kentését, a diszlexia és diszgráfia prevenciót, valamint a tehetséggondozást egyszerre maga elé tűző, vizuálisan is gondosan tervezett taneszköz. Meglepően sok kisgyereknél különféle okokra visszavezethetően nem pontosak a mozgásfejlődés során elsajátított elemi mozgások idegrendszeri „lenyomatai”, emlékképei. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a gyerek egy adott mozgás végrehajtása során nem tud pontosan igazodni a külső és belső környezetéből nyert információkhoz, ezáltal nem képes a feladatnak megfelelően cselekedni. Ezek a gyerekek az iskolába lépeskor mozgásos elmaradásuk miatt hátrányos helyzetben vannak. Fejlesztésre szorulnak, hogy pontosak legyenek az írás elsajátításához szükséges finommozgások vagy a szájzóna tudatos mozgásai, melyek a pontos artikuláció, és majd az olvasás előfeltétele. Fontos a mozgásfejlesztéssel egy időben történő célirányos percepciófejlesztés, hiszen a szabályozó folyamatok az érzékszervek felvevő és feldolgozó folyamatainak eredményeként valósulnak meg.Az első osztályba kerülő legtöbb kisgyereknél nincs komoly elmaradásra utaló jel. Fontos azonban, hogy az alapozó szakaszban, majd lehetőség szerint a napi gyakorlatok sorába legalább az alsó tagozat végéig szenzomotoros képességfejlesztést is beépítsünk. Hiszen minél biztosabbak az alapkészségek, annál kevesebb nehézségre és elakadásra lehet számítani az írás-olvasás elsajátításakor.Programunk során a szervezetten és tudatosan alkalmazott készségfejlesztés elmélyítheti és szolgálhatja a tanítás-tanulás folyamatát, biztosabb óravezetési és szervezési kereteket kínál.