Már az ókori görögök a nevelés elengedhetetlen részének tekintették a művészeti nevelést, ezen belül pedig fő tantárgyként az ének- és a táncművészeti képzést. Az ókori dalok és táncok viszszanyúltak az ősi szent rituálékhoz, a hagyományokhoz, hisz a feladatuk az volt, hogy az embert összekössék az Univerzummal, amelybôl született.
Ének-zenei nevelésünk rangos volta Kodály Zoltán nevéhez fûződik. Vezérgondolata az ókori mintát követve: a „teljes emberré nevelés – zenével”. 1929-ben írja: „Mit kellene tenni? Az iskolában úgy tanítani az éneket és zenét, hogy ne gyötrelem, hanem gyönyörűség legyen a tanulónak, s egész életére beleoltsa a nemesebb zene szomját… Ha a legfogékonyabb korban, a 6. és 16. év közt egyszer sem járja át a gyermeket a nagy zene éltető árama: akkor később már alig fog rajta. Sokszor egyetlen élmény egész életre megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni: ezt megszerezni az iskola kötelessége.”
Megváltozott tankönyvünk megújult színes külsővel és gazdagabb tartalommal e nemes eszmények és célkitûzések minél hatékonyabb megvalósítását kívánja szolgálni.
Segítséget ad a zenepedagógusok éneklési, zenehallgatási óráinak tervezéséhez és szervezéséhez, a kreatív zenei tevékenységekhez, hiszen a bőség kosarával kínál válogatásra nép- és műzenei példákat, szemelvényeket.
Tankönyvünk használóit megkínáljuk egy újabb zenei válogatással, a „Musica practica” CD-vel.(Külön vásárolható meg) Az értékes zenei összeállítás
kettős céllal készült. Egyrészt a zeneirodalmi és zenetörténeti ismertetéseket közvetlen hangzó példákkal erősíti meg azért, hogy megtanítsa a fiatalokat fülelni, figyelmesen és értelmesen zenét hallgatni. Másrészt közli a tankönyvben elôforduló zongorakíséretes műdalanyagot.
A mai kor igényeinek megfelelôen tankönyvünk segít eligazodni az ún. könnyű műfajok világában is.
Abban a reményben bocsátjuk útjára átdolgozott tankönyvünket, hogy iránytűként és útmutatóul szolgál majd tanulóinknak a sokszínű zenei világ befogadásában, az igényes válogatásban, zenei alapműveltségük megszerzésében és végső soron boldog és harmonikus életük kialakításában.