FŐBB TÉMÁK: Nő; A női Klebelsberg; Jeanne d’Arc; Lengyel nacionalizmus; A média bulvárosodásáról; Kárpát-medencei kincsek
TARTALOM: 133. Gődény Jonatán: A szépség fénye az emberben. Gondolatok Platón nyomán; 135. Milán Péter: Néhány gondolat a nemek problémája kapcsán; 142. Répási Zsolt: A Nem és jellem fogadtatása kapcsán; 146. Bartha Ildikó: A nemek valósága női szemmel; 158. Jean Hani: Asszony; 176. Vona-Szabó Krisztina: Egy elfeledett életút: gróf Zichy Rafaelné A női Klebelsberg; 182. Michel Vâlsan: Alkalmi megjegyzések Jeanne d’Arc és VII. Károly kapcsán; 199. Łukasz Szydłowski: Katolikus-e az új mise?; 211. Rafał Dobrowolski: Az ifjú hazafi társadalmi tevékenysége. Az Összlengyel Ifjúság Egyetemi Szövetség elméleti programmegoldásai alapján; 227. Selim Chazbijewicz: Turanizmus Kelet-Közép-Európában Kultúrkörkép – különös tekintettel a lengyel tatárság helyzetére; 236. Bodnár Dávid: Manipuláció és politikai stratégia a médiában Esettanulmány; 248. Comparative Studies of Traditional Life: Interjú Baranyi Tibor Imrével
KULTURÁLIS SZEMLE: Vágó Ádám: A Kárpát-medence ősi kincsei a kőkortól a honfoglalásig (Magyar Nemzeti Múzeum, Kossuth Kiadó – könyvismertető [Németh Zsolt]) ; Takács György: Angyalok csenditének. Archaikus népi imádságok a régi Csíkszékről (Magyar Napló, Írott Szó – könyvismertető [Murányi Tibor])
A fedélborítón Helbing Ferenc (1870–1958) Édenkert című festménye látható. Az alkotás 1936-ban készült (106x116 cm, olaj, vászon).
A nemek „felváltva utalnak Isten két aspektusára, aki maszkulin az Ő Transzcendenciájában és feminin Végtelenségében, amiből a férfi és a nő sajátos jellegzetességei származnak, amelyek első pillantásra ellentétesnek tűnnek, de a valóságban természetesen kiegészítik egymást.” (Jean Hani, 1917–2012)
„Az emberpár helyzetét a bukást követően az ellentétes nemekre való szétválasztottság jellemzi; azonfelül ezt maga a szó is ugyanolyan világosan kifejezésre juttatja: a sexus a latin nyelvben a »levág« (secare ige) jelentésű gyökből származik. A szétválasztottság vetélkedéshez és szembenálláshoz vezet, amely kezdettől fogva észrevehető, hiszen Ádám a »bűn« elkövetése után Évára hárította a felelősséget, és innentől kezdve az eredeti harmonikus egység szétrombolódott, a »test« lefokozódásával egyidejűleg.” (Uő.)