Minden matematikatanár jól ismeri a Hajdu Sándor által szerkesztett korábbi matematika-tankönyveket és az ezekhez szervesen kapcsolódó kiadványokat, amelyek a legszélesebb körű differenciálást tették lehetővé az oktatás során. A tankönyvcsalád legjellemzőbb vonása a tanulhatóság?taníthatóság messzemenő figyelembevétele, amelyet a tananyag részletes magyarázata, összefoglalása, rendszerezése, valamint a három szintre besorolt különböző nehézségű feladatok biztosítanak. Megoldott mintafeladatok segítik a tananyag jobb megértését, s egyben lehetővé teszik az otthoni önálló tanulást. A könyvek használatával szorosan összefonódva valósítható meg a NAT-ban meghatározott ismeretek elsajátítása és a készségek, kompetenciák fejlesztése.
Mivel az elmúlt években előtérbe került, még inkább fokozódott a tanulási és a szövegértési kompetenciák fejlesztésének igénye, a szerzők és a kiadó a korábbi, hagyományos tananyag beosztású tankönyv ezen területeken is tovább segítő fejlesztését tűzték ki célul. Ehhez a könyv oldalait a szükséges módszertani segítségekkel ellátva, továbbá egy külön sávon ?gondolkodni jó? feladatokkal bővítve dolgoztuk át. A könyvoldalak kialakításának, felépítésének köszönhetően a margón a diákok pl. a feladatokhoz korábbi ismereteikhez emlékeztetőket, figyelmükbe ajánlott tudnivalókat, a megoldásokhoz rávezető (konduktív) segítséget, továbbá érdekes matematika történeti tényeket találnak. A hasznosított margóval az aktív könyv használat mikéntjét, jegyzetek készítésének értelmét, mintáját is kapják. Ide kerültek a pedagógusoknak szánt módszertani és didaktikai megjegyzések, pl. útmutatások kooperatív munka formákra, kutatómunkák lehetőségeire.
Kapcsolódó kerettantervek:
1. OM kerettanterv 17/2004 (V.20.) 3. sz. melléklet
2. EMMI kerettanterv 51/2012 (XII.21.) EMMI rendelet 2. sz. melléklet
2.2.03 alapszintű változat (4 + 3 + 3 + 3 órától)*,
2.3.1.1, emelt szintű „A” (5 + 5 + 5 + 5 óra),
2.3.1.2 emelt óraszámú „B” (4 + 4 + 4 + 3 órától)*;
4. sz. melléklet 4.2.04; 6 osztályos gimnázium alapszintű változat (3 + 3 órától)*
5. sz. melléklet 5.2.04 8 osztályos gimnázium
alapszintű változat (4 + 3 + 3 + 3 órától)*
*A kerettantervi minimális óraszámtól felfelé eltérni bármelyik évfolyamon lehet, a szabad órakeret terhére