Bizonyos eszközökkel arra lehet trenírozni az agyat, hogy jobban szabályozza magát, így megtanulható, hogyan hozzuk egészséges egyensúlyba idegrendszerünk ingerlékenységét, izgalmi állapotát - ami hatékony kiegészítő módszer pl. migrén vagy epilepsziás rohamok megelőzésére, pszichés megbetegedések, illetve idegrendszeri zavarok kezelésére. Az agy nem egy hibás, javításra szoruló szerv, ezért nem muszáj gyógyszerekkel stimulálni vagy blokkolni. A legtöbb agyi funkciózavar csupán azt jelzi, hogy az idegrendszer bizonyos részei kissé gyakorlatlanok, ám célzott tréninggel a hiányzó képességeket el lehet sajátítani. Itt lép színre a neurofeedback, amelynek segítségével az agy megtanulja, hogyan jusson el az optimális csúcspozícióba ahelyett, hogy túl- vagy alulpörögne. Ha gyakran és hosszan fenntartjuk az optimális izgalmi állapotot, fejlesztjük az észlelést és az érzékelést, új viselkedésmódokat próbálhatunk ki, így új tapasztalatokra tehetünk szert. Például egy ADHD-s gyerek, aki az önkontroll hiánya miatt addig mindenkivel veszekedett, akár már az első alkalommal megtanulhatja, hogyan illeszkedjen be, hogyan játsszon együtt a többiekkel, és végre átélheti, milyen az, amikor elfogadják. Az ilyen pozitív tapasztalatok megerősítik az új stratégiákat, mert az agy a friss élmények alapján rendezi sorait. Ehhez elegendő egyetlen laza, játékos kezelés, ugyanis a pácienseknek csupán az a dolguk, hogy filmet nézzenek vagy játsszanak a komputeren.
Az első rész az agy működéséről szól. A második részben megismerhetjük a neurofeedback három változatát. A harmadik rész bemutatja a legfontosabb agyi funkciózavarokat, amelyek kezelésében a neurofeedback-terápia pozitív változásokat hozhat.