Előszó |
9 |
Az orvos-beteg kapcsolat elméletei |
13 |
A hagyományos biomedikális modell |
17 |
A pszichoszomatikus szemlélet és változásai |
20 |
A kapcsolat mint gyógytényező - a Bálint-féle elmélete és módszer |
28 |
Az orvos-beteg kapcsolat Parsons-féle szociológiai modellje |
39 |
Száz és Hollander: három modell az orvos-beteg kapcsolatról |
40 |
"Emberi játszmák" a találkozás során - a tranzakcionális analízis alkalmazása az orvos-beteg kapcsolatra |
42 |
Az orvos-beteg kapcsolat legújabb elméletei - a beteg részvétele a problémamegoldásban |
43 |
Az orvos-beteg találkozás történései |
46 |
Kik keresik fel az orvost és miért? A találkozás előzményei |
47 |
A találkozás során zajló történések és azok pszichológiai jellemzői |
62 |
A diagnózisalkotás mint problémamegoldási folyamat |
66 |
A probléma megbeszélése, a megfelelő információk közlésének fontossága |
72 |
A találkozás következményei |
73 |
A találkozás a kezelés folyamatában |
77 |
Az orvos konzultációs stílusa |
80 |
A konzultációs stílus összetevői, kialakulásának háttere |
80 |
Alakítható-e a konzultációs stílus? |
84 |
A kommunikáció szerepe |
92 |
A kommunikációs zavarok háttere és következményei |
105 |
Kommunikációs nehézségek a beteg, illetve az orvos szemével |
106 |
Zavarforrások az orvos-beteg interakció során |
108 |
A kommunikációs problémák információelméleti magyarázata |
118 |
A beteg közreműködése a találkozás során-a passzivitás okai |
120 |
A kommunikációs problémák következményei: elégedetlenség és a kooperáció hiánya |
122 |
Az orvos-beteg kapcsolat kritikus helyzetei |
127 |
A nehéz beteg |
127 |
Pszichés krízis és krízisintervenció a családorvoslásban |
132 |
A haldokló beteg |
138 |
A családorvosi lét konfliktusai |
147 |
Az empátia jelenségvilága |
148 |
A fenyegetés: a kiégettség |
153 |
A gátolt empátia: a frusztráció kérdésköre |
157 |
A "jó orvos" szerep: nyomasztó elvárások helyett megharcolt és stabil identitás |
160 |
Irodalom |
165 |
Tesztkérdések |
168 |
Tárgymutató |
172 |