Közvetlenül a második világháború után egy kis csapatnyi ember gyűlt össze a lerombolt Tokió egyik kiégett épületében. Új céget készültek alapítani olyan technológiák kifejlesztésére, amelyek segítségével helyre lehetne állítani a japán gazdaságot. Köztük volt egy fiatal, huszonötéves mérnök, Morita Akio is. Ma ez a cég - a Sony - az egyik leghatalmasabb multinacionális vállalat s az elnöke nem más mint Morita Akio. Nevüket kiválló minőségű áruk és fantázaidús marketingstragéiák sora fémjelzi - Morita ugyanis rájött hogy új, addig sosem látott termékeikhez például a Sony Walkmanhez nekik maguknak kell megteremteniük a piacot. És nem is csak Japánban, hanem szerte a világon. Mivel a Sony az amerikai megszállás alatt szünetelt, tevékenységét kezdettől fogva Amerika-orientáció jellemezte. Az azonban már Morita vállalkozókedvét, üzleti szellemét dicséri hogy amikor az USA-ban leányvállalatot alapított, a japán hagyományokkal szakítva egész családját áttelepítette egy időre New Yorkba, hogy mindent a helyszínen ellenőrizhessen, és a legnagyobb haszonnal a helyi követelményekhez igazítson. Mindennek a történetéről - és sok egyébről az európai piacokra való szervezett betörésről, a híres japán üzleti "filozófiáról" és jelentőségéről, a világgazdaság mai állapotáról és jövőjéről - szól ez a nekünk magyaroknak is roppant tanulságos könyv. Megtudhatjuk belőle mik az okai hogy nem egy iparágban Amerika és Nyugat-Európa messze lemarad és még jobban le fog maradni Japántól ha nem változtat sürgősen, megtudhatjuk mit kellene változtatnunk és miért: többek között azért, mert a mai helyzet nem jó Japánnak és a világgazdaságnak sem. És végezetül: nyerhetünk egy-két keserű bepillantást a szocialista tábor közelmúltjának gazdasági megítélésébe is - mert bizony innen, a "csúcsról" a csúcstechnológia magasából még kisebbnek tetszünk mint esetleg gondolnánk.