„A gyerek észre sem veszi, hogy tanul, játéknak fogja fel az alkotó tevékenységet.”
A Technikakönyvem 1-4. tankönyvcsalád szerzőinek célja, hogykorszerű, az alsó tagozatos kisiskolások életkori sajátosságaihoz igazodó taneszközöket készítsenek. A tankönyvek olyan megalapozott technikai felkészültséget alakítanak ki, melyek megfelelnek a tanulók életkorának, beállítódásának és egyéni adottságainak az első évfolyamtól a negyedik évfolyamig.
A tananyag ismeretanyaga a fokozatosság elve szerint épül fel, elősegíti, hogy a kisdiákok tapasztalatokat szerezzenek az őket körülvevő világról. A tantárgy tanításának főbb célkitűzései: a mindennapokban nélkülözhetetlen elemi ismeretek befogadása, a kézügyesség fejlődését szolgáló játékos tevékenységek, ahagyományok megőrzése, azok megbecsülése. A különböző anyagokkal való ismerkedés, azok feldolgozásához, átalakításához szükséges alapvető munkafogások ismerete, a szerszám- és eszközhasználat elősegíti a tanulók későbbi, a munka világában való boldogulását.
A munkáltatásra épülő órák között a jeles napokhoz, ünnepekhez kapcsolódó órák, illetve közlekedési ismeretek is visszatérően minden évfolyam tankönyvében szerepelnek.
A tankönyvek szerkezete jól tagolt, sok érdekes, játékos, feladatot kínálnak a tanulók sokféle tevékenykedtetésére, kihasználva a korosztály „cselekvési vágyát”. Jól érthetők az utasítások. A színes ábrák, illusztrációk, fotók felkeltik a tanulók érdeklődését, fejlesztik esztétikai érzéküket.
A munkadarabok elkészítésekor olyan anyagokat használtunk, amelyeknek a beszerzése bármely iskola számára lehetséges. A családi életre és a munkára nevelés, a hagyományok ápolása, a környezetvédelem, a takarékos anyagfelhasználás és az újrahasznosítás fontossága kiemelt szerepet kapott az átdolgozás során.
A Varázskezek, Jeles napok tankönyvi részek ragyogó lehetőséget biztosítanak az alkotókedv felébresztésére. Ezek a részek a napköziben vagy otthon a szabadidő hasznos eltöltését segítik elő.
A tanulási folyamatban követtük a módszertani szemléletváltást. A hagyományos, tanárközpontú oktatást igyekeztünk felváltani atanulóközpontú, cselekvésorientált munkavégzésre. Az egyéni tevékenykedés mellett több helyen megjelenik a csoportmunka, amely a feladatok megosztására, az egymásra való odafigyelésre, együttgondolkodásra nevel. A fogalomtár pontos, szakszerű meghatározásokat tartalmaz a tananyag elmélyítéséhez. A jó tankönyvből örömmel tanulnak a gyerekek, szívesen és hatékonyan tanítanak a pedagógusok.