A taneszközcsalád legfontosabb jellemzői
- A tankönyvcsalád szerzője, Pethőné Nagy Csilla a pécsi Babits Mihály Gyakorlógimnázium tanára, érdemes tankönyvíró, konferenciák gyakran hívott előadója; módszertani kézikönyvei, az általa tartott szakmódszertani előadások mind hazánkban, mind határainkon túl nagy népszerűségnek örvendenek.
- A taneszközök illeszkednek mind a négyosztályos gimnáziumok és szakközépiskolák, mind pedig a hat-és nyolcosztályos gimnáziumok tanterveihez.
- Az évfolyamonként két kötetből álló tankönyvek tartalmazzák a szerzői ismeretközlő szövegek mellett a szemelvényeket, valamint a kérdéseket és feladatokat.
- Az egyes fejezetek felépítése szakít az irodalomtankönyvek szerkezeti hagyományával. Azaz a szerzői ismeretközlő szöveg, a feldolgozandó szemelvény, a feladatok, a megértést segítő változatos ábraanyag, az érdeklődőknek szánt szemelvények és feldolgozásuk egymást kiegészítve, egymással párhuzamosan szerepel.
- A tankönyvek feladatanyaga a tanulási folyamatban betöltött szerep szerinti struktúrában (ráhangolódás–jelentésteremtés–reflektálás) jelenik meg. Feldolgozásuk történhet egyéni, páros vagy csoportmunkában.
- A tanári munkát a letölthető tanmenetek segítik.
A sorozatot ajánljuk mindazoknak, akik a következőket várják el napjaink irodalomkönyveitől:
- szaktudományi megalapozottságot;
- a mindennapi életben is használható tudás közvetítését, az egyes témák gyakorlati szempontú megközelítését;
- kipróbált, bejáratott tanulástechnikai módszerek alkalmazását;
- változatos feladatanyag szerepeltetését, amelynek alkalmas a tanultak elsajátíttatására, valamint képességfejlesztésre;
- változatos szöveg-, ábra- és példaanyag alkalmazását;
- a diákok életkori sajátosságainak megfelelő, pontos, érthető feladatmegfogalmazást;
- tanórai differenciálás lehetőségét a taneszközök segítségével.
A sorozat tagjai
Tankönyvek:
NT-17120/I, NT17120/II; NT-17220/I, NT-17220/II; NT-17320/I, NT-17320/II; NT-16420/I, NT-16420/II