A tankönyvcsalád munkafüzeteit olyan iskolák is eredményesen tudják használni, ahol nincs lehetőség mindenféle anyag és eszköz kipróbálására, a Rajzolás és ábrázolás munkafüzeteinek segítségével ugyanis el tudják sajátíttatni a gyerekekkel a vizuális nyelvi kifejezőeszközök használatát, le tudják olvastatni ezeket híres művészeti alkotásokról.
A cél, hogy a gyerekek tudjanak nyitottá válni a másság, a másképp-gondolkodás felé, legyenek képesek befogadni minden újat és érdekeset. Fejlődjön a finommotorikus mozgásuk, sajátítsák el a bátor, határozott vonalvezetést. (A legtöbb problémát a gyerekek számára ugyanis az jelenti, hogy „a kezük nem arra megy, amerre szeretnék.”)
A feladatsorokat úgy állították össze a szerzők, hogy megoldásuk közben a kevésbé tehetséges gyerekek is sikerélményhez jussanak, a tehetségesebbek pedig lehetőséget kapjanak a továbbgondolásra, továbbfejlesztésre, kísérletezésre, önkifejezésre.
Az első évben az élmény megjelenítésén van a hangsúly, a tanári segítség csak indirekt lehet; tehát nem szabhatjuk meg, mit rajzoljanak a gyerekek, legfeljebb a hogyanban nyújthatunk segítséget.
A második évben a Rajzolás és ábrázolás már arra törekszik, hogy az adott feladatokon, feladatsorokon keresztül az eddig megismert technikákat egyre finomabban, egyre kifinomultabban alkalmazhassák, technikai ismereteiket bővíthessék, megismerjenek újabb technikákat és bátran kísérletezzenek.