Előszó
|
9
|
Első előadás - München 1910. augusztus 16.
|
|
Bevezetés
|
13
|
Schurés "Lucifer gyermekei" című drámája és "A nagy beavatottak"
|
|
Köszönetnyílvánítás a közreműködőknek, akik az előadás-sorozat előtt elhangzott "A beavatás kapuja" című rózsakeresztes misztériumdrámában szerepeltek
|
|
Visszapillantás a drámára, amely kísérlet arra, hogy művészi képekben jelenítse meg a szellemi magasságokba vezető utat
|
|
Második előadás - 1910. augusztus 17.
|
|
Az ősigék misztériuma
|
21
|
A Biblia kezdő szavai: "Beresit barah Elohim eht hasamajim veth harec"
|
|
A héber nyelv teremtő ereje és írásjeleinek jelentősége. Az emberiség eredetének megnyilatkozása a Genezis kezdő soraiban
|
|
Az ősi szavak jelentése: az Elohák a kavargó elemekben kigondolták a kifelé megnyilvánulót és a befelé elevenen működőt
|
|
Harmadik előadás - 1910. augusztus 18.
|
|
A hárec és a hasamájim (a Föld és az Ég)
|
31
|
A hasamájim gondolat-jellege és a hárec vágy- és akarati jellege. A tohu-va-bohu állapota
|
|
Az Elohák
|
|
A Nap és a Föld szétválása
|
|
A szellemileg fénylő, hangzószerű és szóalkotó hasamájim kivonulása a hárec-ből, a hő-, gáz-, víz- és föld-szerűből
|
|
A hárec megszerveződése a hasamájim erő-sugárzásból
|
|
Az emberi alak megteremtése a hang-szerűből
|
|
Negyedik előadás - 1910. augusztus 19.
|
|
A hét teremtési nap
|
45
|
A hatnapos mű, mint a Föld múltbeli planetáris állapotainak ismétlése, a fény-szerű megjelenése
|
|
Az örvénylő elemi víz-, gáz- és hő-szerű elkülönülése levegő- és víz-szerűvé
|
|
A szilárd kiválása a víz-szerűből és a növényiség, a csoportlélek-szerű felbukkanása
|
|
A külső kozmikus erők kapcsolódása a földi léthez
|
|
Az állati jellegű kialakulása a levegőben és a vízben
|
|
Ötödik előadás - 1910. augusztus 20.
|
|
Az Elohák: a lényformálók és lényteremtők. Az eonok vagy korszellemek
|
57
|
Az első három teremtési nap, a hőből kibontakozó közbülső állapot a finomodás hatására: fény, hangzás, éter, életéter, és a sűrűsödés állapotai: levegő, víz, föld
|
|
Ezek az állapotok lelki-szellemi lények megnyilvánulásai
|
|
Az Elohák a hierarchikus rendben: a formaszellemek (exuziák, hatalmasságok)
|
|
Az archék vagy személyiség-szellemek, mint az Elohák kiszolgálói
|
|
A személyiség szellemei a Genezisben a "jom" vagy "nap" megfelelői
|
|
Az "első nap": az első korszellemek működésének kezdete
|
|
Hatodik előadás - 1910. augusztus 21.
|
|
Világosság és sötétség. Jom és Lilith
|
69
|
A fény és a sötétség, a két poláris entitás
|
|
Az előrehaladott archék (jom) megnyilatkozása: az Elohák segítői a fényben, és a visszamaradott archék (lilith): a sötétség
|
|
Az ébrenlét és az alvás váltakozó állapotai: romboló és építő folyamatok, összefüggésük a Nap-lényekkel (jom) és a Szaturnusz-lényekkel (lilith)
|
|
A hierarchiák tevékenysége és ábrázolásuk a teremtéstörténetben
|
|
Hetedik előadás - 1910. augusztus 22.
|
|
Az elementáris lét és a mögötte működő szellemi lények - Jahve-Elohim
|
81
|
A hierarchikus tevékenység megnyilvánulása a Földön: a trónok vagy az akarat szellemei a földben, a küriotészek vagy a bölcsesség szellemi a vízben, a dünamiszok vagy a mozgás szellemei a levegőben és az exuziák vagy a forma szellemei a hőben
|
|
A földi környezetben: a kerubok a felhőképződésben és a szeráfok a villámlásban és dörgésben
|
|
Jahve-Elohim - a hét Eloha, akik egységgé fejlődnek
|
|
Nyolcadik előadás - 1910. augusztus 23.
|
|
Az első és második teremtési nap - Az elementáris lét munkálkodása az ember szervein
|
95
|
A régi Hold képvilága
|
|
A tárgyi tudat, a tulajdonképpeni földi tudat
|
|
A hierarchiák tudata a régi Holdon és a Földön
|
|
Az Elohák tudata és tevékenysége a Genezis első három teremtési napján
|
|
Kilencedik előadás - 1910. augusztus 24.
|
|
Az emberré válás előrehaladása a hatodik teremtési napig
|
107
|
Az ember a teremtés elsőszülötte
|
|
Lelki-szellemi képességei az első öt teremtési napon: először az érzőlélek alakul ki, a második napon az értelmi vagy kedélylélek, és a harmadik napon a tudati lélek, az asztráltest felvétele a negyedik és az étertesté az ötödik napon történik
|
|
A fizikai ember fejlődése (hő-lényként) a hatodik teremtési napon
|
|
Levegő-lénnyé való fejlődése Jahve-Elohim segítségével csak a hatodik nap után történik meg
|
|
Az ember lesüllyedése a Föld környezetéből a luciferi hatás következtében
|
|
A további sűrűsödés víz- és föld-szerűvé, és a hús-ember kialakulása
|
|
Tizedik előadás - 1910. augusztus 25.
|
|
A Hold-jelleg az emberben
|
121
|
A Nap és a Föld szétválása
|
|
Az emberi lélek-szellemek visszahúzódása a planétákra, egyetlen fő emberpár, Ádám és Éva kivételével
|
|
A Hold elválása a Földtől
|
|
Az emberi lélek-szellemek visszaáramlása
|
|
A Genezis és "A szellemtudomány körvonalai"-ban leírtak megegyezése
|
|
A Hold-szerű a Földön és az emberben
|
|
Karmikus Hold-szubsztancia és emberi önállóság
|
|
A földi matéria szétdarabolódása földi porrá a Hold-erők következtében
|
|
A Hold-szerű földi por benyomódása az ember testiségébe Jahve-Elohim közvetítésével
|
|
Tizenegyedik elődás - 1910. augusztus 26.
|
|
A Biblia és a tisztánlátó kutatás egybehangzása
|
133
|
A férfi-női ember létrehozása a hatodik teremtési napon
|
|
A hatodik teremtési nap időbeli azonossága "A szellemtudomány körvonalai"-ban megjelölt lemúriai korszakkal
|
|
Az én-természet megjelenése Jahve-Elohim közvetítésével
|
|
Differenciálódás külsőleg sűrűbb fizikai testben és belsőleg finomabb éteri testiségben
|
|
A hetedik nap "nyugalmának" értelme: az Elohák Jahve-Erlohimmá való felemelkedése
|
|
A lemúriai kor éteri Elohim-emberének átalakulása Atlantisz fizikai Jahve-emberévé
|
|
Az összes többi teremtmény közül az ember száll alá utolsóként a szellemiből a fizikaiságba
|
|
Függelék
|
|
A hierarchiák nevei
|
147
|