Bevezető
|
5
|
A harag missziója
|
8
|
A lélek mélysége
|
10
|
A harag szerepe
|
10
|
Fizikai test
|
11
|
Éteri vagyis eleven test
|
12
|
Asztrális test
|
13
|
Emberi Én
|
14
|
Az emberi fejlődés jellege
|
15
|
Finomítás, manas
|
16
|
Buddhi
|
16
|
Érző, értelmes, tudatos lélek
|
18
|
Az ember ítélőképessége
|
19
|
Két eszmény: igazságosság és szerelem
|
20
|
Az érés törvénye
|
22
|
Az Én munkája a megtestülés pillanatában
|
23
|
A világ bölcsessége
|
24
|
Papírgyártás
|
24
|
A harag és a nyugalom közötti különbség
|
25
|
Az éretlen Én gyalázkodásából fakadó harag
|
27
|
A fiú fenséges haragja
|
28
|
A harag mint a szeretet kezdeményezője
|
28
|
Platón "haragos lelke"
|
2
|
Igazság a mesékben és mondákban
|
30
|
Mese Prometheusról: az istenek nemzedéke
|
31
|
Az emberi tudat fejlődése
|
32
|
Prométheusz tűz ajándéka
|
33
|
Zeusz és Prométheusz mint asztrális test és Én
|
34
|
Az igazságosság és a Titánok
|
35
|
Szeretet
|
36
|
Prométheusz lekötözése a Földön
|
37
|
Író mint régi képi tudat
|
38
|
A harag missziója
|
40
|
Az Én fejlődése a szeretet képességéhez
|
40
|
Az idgesség jelei
|
44
|
Az idegesség okai
|
45
|
Hogyan kezeljem a saját idegességemet?
|
47
|
Napirend
|
48
|
Az érzéki élet
|
51
|
A gondolati élet
|
51
|
Az érzelmi és önálló élet
|
52
|
Az idegesség gyógyítása
|
54
|
Idegesség és fényesség
|
56
|
Az élet annak igazolása, amiről a szellemi tudás beszél
|
57
|
Lelki kicsapongás
|
58
|
Mindenütt jelenlévő idegesség
|
59
|
Fejbe verés
|
60
|
Az éteri test következményei
|
61
|
Feledékenység
|
61
|
1. gyakorlat: a dolgok elhelyezése
|
62
|
Az éteri test megerősödése
|
64
|
Különleges mozdulatok íráskor
|
65
|
2. gyakorlat: betűváltozás
|
66
|
A második gyakorlat gyógyhatásai
|
67
|
Az éteri test gyakorlatának hatásai
|
68
|
3. gyakorlat: visszafelé gondolkodás
|
69
|
A beinvesztált idő "visszatérítése"
|
69
|
4. gyakorlat: önmagunkba tekintés
|
70
|
Az éteri test konszolidációja, az éteri test feletti uralkodás az asztrális test által
|
71
|
Önálló gyengeség
|
72
|
5. gyakorlat: a kívánság elfojtása
|
73
|
A gyerekek kívánságának megtagadása
|
74
|
6. gyakorlat: mellette és ellene
|
75
|
Két tanácsadó: az Én uralmának megerősödése az sztrális test felett
|
76
|
Kivárás a megfelelő pillanatra
|
78
|
7. gyakorlat: az emberek megítélése
|
78
|
A depresszió mint korunk betegsége
|
82
|
A depresszió mint reakció
|
83
|
Endokén depresszió
|
85
|
Endogén - kiindulva a saját testedből
|
87
|
Néhány depresszióforma
|
90
|
A depressziós megbetegedések kezelése
|
92
|
Miért gyarapodnak a depresszósállapotok?
|
97
|
Depesszió - értelem és feladat
|
98
|
Művészi terápia
|
101
|
Művészet és ember
|
102
|
Ahogy az ember manapság önmagát károsítja
|
104
|
Művészi tevékenység
|
106
|
Speciális művészeti terápia
|
108
|
Zárszó
|
113
|
Mozgásművészet mint gyógyító és szociális-higiéniai faktor
|
115
|
Mozgáshiány
|
118
|
Az euritmia mint higiéniai tényező
|
119
|
Az euritmia mint látható beszéd
|
120
|
Az euritmia használatának perspektívái a szociális életben
|
124
|
Raffaello madonnáinak gyógyító erői
|
128
|
Raffaello madonnái
|
133
|
Raffaello madonnái összeállításának sémája
|
149
|
Hogyan tapasztaljuk meg és éljük át a madonnák egyes képeit, hogy gyógyhatást érjünk el?
|
152
|
A képek titkai
|
155
|
Honnan ered a madonna gyógyító hatása?
|
159
|
A szeretet ereje és a madonnák gyógyereje
|
162
|
Tulajdonképpen hogyan születik a szeretet?
|
164
|
A ritmus rejtélyei
|
166
|
Lényünk négy szegmensének egymáshoz való viszonya
|
168
|
Melyek azok a ritmusok, amelyek a jelenben alá vannak rendelve lényünk egyes szegmenseinek?
|
171
|
Az új ritmus aktivizálása
|
173
|
Miért nem elég egyetlen egy madonnakép?
|
175
|
Lelki sérülés és annak behegedése
|
177
|
Megszabadulunk a függőségtől
|
180
|
A lelki élet két pólusa
|
182
|
Megelőzzük a depressziós, vak és mámoros fogalmakat
|
183
|
Az álmok és művészi intuíciók összefüggése
|
185
|
A belső formák és a földi erők mágikus kapcsolata
|
188
|
Emberi jelleg
|
193
|
Az ember önfejlődése
|
194
|
Az Én mint a lelki élet középpontja
|
195
|
Az Énnek érvényre kell jutnia minden lelki szegmensben
|
196
|
A lélek zenéje
|
196
|
Az emberi jelleg mint az Én tevékenységének végeredménye
|
197
|
Zárkózott jellem
|
198
|
Alakítható jellem
|
198
|
Aktív jellem
|
199
|
Én a tudatos és érző lélekben
|
200
|
Önuralomra való nevelés
|
200
|
Én az értelmes lélekben
|
202
|
Fanatikus jellem
|
202
|
Egészséges önérzet és öntudat
|
203
|
Jogos önbecsülés és önismeret
|
203
|
Jellemtelenség
|
204
|
A híres Laokoón
|
204
|
Az állatok jelleme lehet törzs vagy faj
|
208
|
Az ember jellem nélkül lép az életbe
|
207
|
Gyermeknevelés
|
208
|
A nevelés egymásra épülés
|
208
|
"Jelleg"
|
209
|
Morális fogalmak és eszmények
|
209
|
Morális érzés
|
210
|
Morális eszmények az érző lélekben
|
210
|
Erkölcsös jellem
|
211
|
Mimika és gesztikuláció
|
211
|
Különféle gesztusok
|
212
|
Népek gesztusai
|
213
|
Az ember fiziognómiája
|
213
|
Az arc elrendeződése
|
214
|
Görög orr
|
215
|
A betű jellege
|
216
|
A koponyaboltozat alakítása
|
217
|
Kraniológia és frenológia
|
218
|
Alkotó természet
|
218
|
Jellemalkotás
|
219
|
Goethe és Schiller koponyája
|
219
|