Előszó a magyar kiadáshoz
|
9
|
Előszó
|
11
|
Előszó a harmadik kiadáshoz
|
15
|
Bevezetés
|
17
|
A tanteremben
|
21
|
A cél
|
21
|
Hogyan segítsünk a tanulónak?
|
21
|
Kérdés, útmutatás, gondolatsor
|
21
|
Általánosság
|
22
|
Józan ész
|
23
|
Tanár és diák. Utánzás és gyakorlás
|
23
|
A kérdésgyűjtemény beosztása és fő kérdései
|
25
|
A megoldás négy szakasza
|
25
|
Értsd meg a feladatot
|
26
|
Példa
|
27
|
Készíts tervet
|
28
|
Példa
|
30
|
Hajtsd végre tervedet
|
32
|
Példa
|
33
|
Vizsgáld meg a megoldást
|
34
|
Példa
|
36
|
Rávezetés más úton
|
39
|
A kérdezés módszere
|
40
|
Jó és rossz kérdések
|
42
|
További példák
|
43
|
Szerkesztési feladat
|
43
|
Bizonyító feladat
|
44
|
Egy differenciálszámítással kapcsolatos feladat
|
48
|
Hogyan oldjuk meg? Párbeszéd
|
53
|
A Heurisztika rövid szótára
|
57
|
A felfedezés szabályai
|
57
|
A kezdő matematikusoknak
|
58
|
A hagyományos matematikatanár
|
59
|
Analógia
|
59
|
Az értelmes feladatmegoldó
|
68
|
Az értelmes olvasó
|
69
|
Az igényesség paradoxona
|
70
|
Ábrák
|
70
|
Általánosítás
|
75
|
Bolzano
|
77
|
Corollarium
|
77
|
Definíció, definiálni
|
77
|
Descartes
|
84
|
Diagnózis
|
85
|
Dogmatizmus és alkotó szellem
|
88
|
Egyenletek felállítása
|
89
|
Elhatározás, remény, siker
|
92
|
Ellentmondásos
|
94
|
Előrehaladás és elért eredmény
|
94
|
Előrehaladásunk jelei
|
98
|
Fejtörők
|
109
|
Feladatunk variálása
|
114
|
Felbontás és összerakás
|
119
|
Felhasználtál minden adatot?
|
128
|
Fordított irányú munka
|
131
|
Gyakori feladatok
|
137
|
Ha nem boldogulsz a kitűzött feladattal
|
142
|
Heurisztika
|
142
|
Heurisztikus okoskodás
|
143
|
Indukció és teljes indukció
|
144
|
Itt van egy már megoldott rokon feladat
|
151
|
Jelölés
|
153
|
Jó ötlet
|
160
|
Kielégíthető-e a kikötés?
|
161
|
Kikötés
|
162
|
Közmondások bölcsessége
|
162
|
Leibniz
|
166
|
Lemma
|
166
|
Meghatározó feladatok, bizonyító feladatok
|
167
|
Minek bizonyítani?
|
169
|
Mit keresünk?
|
176
|
Modern heurisztika
|
177
|
Nem ismersz valami rokon feladatot?
|
182
|
Nem találkoztál már a feladattal?
|
183
|
Nem tudnád alkalmazni az eredményt?
|
183
|
Nemt tudnád átfogalmazni a feladatot?
|
186
|
Nem tudnád ellenőrizni az eredményt?
|
187
|
Nem tudnád másképpen is levezetni az eredményt?
|
189
|
Nem tudnál az adatokból valami hasznosat levezetni?
|
192
|
Nézzük csak az ismeretlent!
|
194
|
Papposz
|
200
|
Rajzolj ábrát!
|
207
|
Reductio ad absurdum és indirekt bizonyítás
|
207
|
Régi és új szakkifejezések
|
216
|
Sablonfeladat
|
218
|
Segédelemek
|
219
|
Segédfeladat
|
224
|
Specializálás
|
230
|
Stílusszabályok
|
236
|
Szimmetria
|
236
|
Tanítási szabályok
|
237
|
Tervünk végrehajtása
|
238
|
Tudat alatti munka
|
242
|
Válaszd szét a kikötés egyes részeit
|
243
|
Vizsgáld meg a sejtésedet!
|
244
|
Feladatok, útmutatások, megoldások
|
249
|
Feladatok
|
249
|
Útmutatások
|
254
|
Megoldások
|
258
|