A gépkocsi fejlődésének története |
3 |
A gépkocsi általános ismertetése |
11 |
A gépkocsik osztályozása motorelhelyezés és meghajtás szerint |
12 |
Belsőégésű hőerőgépek |
17 |
A motor |
19 |
A négyütemű Otto-motor működése |
20 |
Vezérlés |
23 |
Többhengeres gépkocsimotor |
25 |
Kéthengeres motor |
29 |
Négyhengeres motor |
30 |
Hathengeres motor |
32 |
A motor szerkezeti felépítése |
34 |
A hengertömb |
36 |
A forgattyús hajtómű |
39 |
A forgattyús tengely |
44 |
A vezérmű |
45 |
Szelephézagállítás |
50 |
A kétütemű Otto-motor |
52 |
A kétütemű motor szerkezeti felépítése |
52 |
A kétütemű motor működési elve |
52 |
A kétütemű motor rendszerei |
54 |
A terelőgátas kétütemű motor |
54 |
Töbcsatornás, ellenöblítéses (keresztöblítéses) kétütemű motor |
54 |
Forgótárcsás kétütemű motor |
55 |
Ikerdugattyús kétütemű motor |
55 |
Kétütemű többhengeres motorok |
56 |
Négyütemű és kétütemű motorok összehasonlítása |
57 |
A motor kezelése, hibái |
58 |
Ellenőrző kérdések |
60 |
A gépkocsi kenése |
67 |
A gépkocsimotor kenési rendszere |
69 |
Szúróolajozás |
70 |
Kényszerolajozás |
71 |
Kombinált (szivattyús) olajozás |
73 |
Az olaj szűrése |
74 |
Az olajnyomás ellenőrzése |
76 |
Keverékes olajozás |
78 |
A gépkocsivezető feladata az olajozással kapcsolatban |
79 |
Az olajcsere |
81 |
A gépkocsihoz használt kenőanyagok |
82 |
Viszkozitás |
83 |
Lobbanáspont |
84 |
Dermedéspont |
84 |
A motor hűtése |
85 |
Vízhűtés |
85 |
Termoszifon hűtés |
87 |
Szivattyús hűtés |
88 |
Hőfokszabályozó (termosztát) |
89 |
A hűtővíz hőmérő |
91 |
A kocsiszekrény fűtése |
92 |
Léghűtés |
92 |
A gépkocsivezető feladata a hűtőberendezéssel kapcsolatban |
94 |
Ellenőrző kérdések |
98 |
Benzinellátó berendezés |
103 |
Membrános benzinszivattyú |
106 |
A benzinszivattyú hibái |
108 |
A porlasztó (karburátor) |
109 |
Benzinszinttartó berendezés |
111 |
Kiegyenlítő berendezés |
113 |
Féklevegős kiegyenlítő rendszer |
114 |
Kiegyenlítő fúvókás rendszer |
115 |
Állandó légsebességű kiegyenlítő rendszer (változó torokkeresztm.) |
116 |
Üresjárati rendszer |
117 |
Indítóberendezés |
118 |
Takarékberendezés |
120 |
Gyorsítószivattyú |
122 |
Motorkerékpár porlasztó |
123 |
Fordulatszámkorlátozó |
124 |
A hazánkban általánosságban használt porlasztótípusok |
126 |
K 22 A Pobjeda porlasztó |
126 |
A porlasztók kezelése |
130 |
A szívócső |
132 |
A levegőszűrő |
134 |
Nedves (olajfátyolos) légszűrő |
135 |
Száraz (textilbetétes) légszűrő |
135 |
Olajtükrös légszűrő |
136 |
Kipufogó, hangtompító berendezés |
137 |
A motorbenzin vizsgálata |
139 |
Kompressziótűrés |
139 |
Párolékonyság |
140 |
Ellenőrző kérdések |
141 |
A Diesel-motor |
147 |
A négyütemű Diesel-motor működése |
147 |
A kétütemű Diesel-motor működése |
147 |
Az Otto-motor és a Diesel-motor közötti különbség |
149 |
Gyulladási késedelem a gázolaj égésénél |
151 |
A motor sűrítési végnyomása |
152 |
A gázolaj minősége |
152 |
A befecskendezett gázolaj porlasztásának finomsága |
152 |
Különböző rendszerű Diesel-motorok |
153 |
Légkamrás Diesel-motor |
154 |
Előkamrás Diesel-motor |
156 |
Örvénykamrás Diesel-motor |
157 |
Sűrítős (kompresszoros) Diesel-motor |
158 |
Gázolajellátó és befecskendező berendezés |
159 |
A tápszivattyú |
160 |
A főszűrő |
161 |
A befecskendező szivattyú |
162 |
Motor-fordulatszámszabályozó |
166 |
Pneumatikus (fojtásos) szabályozó |
168 |
Előbefecsekendezést állító berendezés |
169 |
A befecskendező fúvóka (porlasztó) |
170 |
Gázolajellátó és befecskendező berendezés légtelenítése |
172 |
A befecskendezés időpontjának beállítása |
173 |
A motor működésének behatóbb vizsgálata |
174 |
Szívás |
175 |
Sűrítés |
177 |
Égés, terjeszkedés (munkavégzés) |
179 |
A hengerben történő nyomásváltozások ábrázolása diagramban |
183 |
A valóságos vagy működési diagram |
183 |
Indikátor diagram |
184 |
Ellenőrző kérdések |
186 |
Erőátviteli berendezés |
194 |
A tengelykapcsoló |
194 |
A tengelykapcsoló szerkezete |
195 |
Kéttárcsás tengelykapcsoló |
197 |
A tengelykapcsoló használata |
198 |
Folyadékos (hidraulikus) tengelykapcsoló |
199 |
A sebességváltó |
200 |
A sebességváltó szerkezete |
201 |
Tolókerekes sebességváltó |
202 |
Szinkronizált, összehangolt sebességváltó |
204 |
A sebességváltók működése |
209 |
Bolygókerekes sebességváltó |
210 |
Hidromatic sebességváltó |
211 |
Szabadonfutó berendezés |
212 |
Gyorsító áttétel |
213 |
Kilométeróra |
214 |
A sebességváltó kezelése |
215 |
A kardántengely |
216 |
A hátsó híd |
218 |
A kiegyenlítőmű (differenciálmű) |
219 |
A kúpkerekes kiegyenlítőmű működése és szerkezete |
220 |
A homlokkerekes kiegyenlítőmű |
220 |
Önzáró kiegyenlítőmű |
221 |
Elsőkerékhajtás |
222 |
Összkerékhajtás |
222 |
Ellenőrző kérdések |
225 |
A futómű |
231 |
Rugózás, kerékfelfüggesztés |
232 |
Lengéscsillapító |
237 |
Dőléscsökkentő (stabilizátor) |
239 |
A kormányberendezés |
240 |
Kormánymű |
240 |
Kormányzott kerekek beállítása |
245 |
Kerék, kerékcsapágyazás, gumiabroncs |
247 |
A gumiabroncs |
248 |
A gumiabroncs kezelése |
250 |
Fékberendezés |
255 |
Mechanikus fék |
256 |
Folyadékfék |
258 |
A folyadékfék kezelése |
261 |
Szervófék |
263 |
Légfék |
264 |
Ülepítő |
266 |
Légtartály |
266 |
Vezérlőszelep |
267 |
Membránkamra (kerékfékkamra) |
268 |
Pótkocsi fékberendezés |
269 |
Ráfutófék |
269 |
Pótkocsi légfék |
269 |
Kétvezetékes pótkocsi légfék |
271 |
Kézi fék |
272 |
A futómű kezelése |
273 |
Ellenőrző kérdések |
276 |
Elektromos berendezés |
283 |
Elektromosságtani alapfogalmak |
283 |
Villamosság |
283 |
Mágnesség |
283 |
Áramló elektromosság |
285 |
Áramkör |
287 |
Az elektromos áram mágneses hatása |
287 |
Elektromágneses indukció |
287 |
Öndindukció |
288 |
Két tekercs elektromos indukciója |
288 |
A gépkocsi elektromos berendezéséről általában |
289 |
Akkumulátorok |
289 |
Savas akkumulátor |
291 |
Lúgos akkumulátor |
294 |
Elektromos gyújtások |
295 |
Akkumulátorgyújtás |
295 |
Kettős megszakítók |
298 |
Transzformátor típusok |
299 |
Az akkumulátorgyújtás hibái |
300 |
Akkumulátor gyújtóberendezés kezelése |
300 |
Mágnesgyújtás |
300 |
A mágnesgyújtás hibái és kezelése |
302 |
Előgyújtás |
303 |
Gyújtásbeállítás |
304 |
A gyújtógyertya szerkezeti felépítése |
305 |
A gyújtógyertya hőértéke |
306 |
A dinamó |
308 |
Visszáramkapcsoló |
312 |
Feszültségszabályozás |
314 |
A feszültségszabályozós dinamó |
315 |
Áramszabályozós dinamó |
317 |
A töltés ellenőrzése |
318 |
A dinamó kezelése |
319 |
Váltakozó áramú dinamó |
320 |
Háromfázisú generátor |
321 |
Indító motorok |
322 |
Bendix-rendszerű indító motor |
322 |
Csúszó fogaskerekes indító motor |
323 |
Csúszó armatúrás indító motor |
325 |
Lendtömeges indító |
326 |
Dinastarter |
326 |
Az automata indító motor kapcsolók |
326 |
Az indító motor kezelése |
327 |
Az indító motor hibái |
327 |
Diesel-motorok elektromos berendezése |
328 |
Az akkumulátorok bekötési szabálya |
330 |
Izzítógyertyák |
330 |
Izzító gyertyák hibái |
331 |
Egyéb elektromos berendezések |
331 |
Fényszóró |
332 |
A gépkocsi elektromos segédberendezései |
334 |
Villanykürt |
336 |
Biztosítékok |
337 |
Rádiózavar szűrése |
338 |
Akkumulátortöltő berendezések |
339 |
Ellenőrző kérdések |
341 |
A gépkocsi vezetése |
352 |
Indulás a gépkocsival |
353 |
Fékezés és gázadás |
256 |
A gépjármű vezetése havas, síkos úton |
358 |
A gépkocsi ellenőzése megérkezés után |
360 |
Néhány szó a téli üzemről |
360 |
Miért nem indul a hideg motor |
362 |
A hideg motor indítása |
362 |
Gyakorlati tanácsok a vezetéshez |
365 |
A vezetés "művészete" |
365 |
A vezetés |
366 |
Közlekedésrendészet képekben |
368 |
Amit a kipufogógázokról tudni kell |
374 |
A szénmonoxid mérgező hatása |
376 |
A szénmonoxidmérgezés tünetei |
377 |
A mérgezést szenvedők mentése |
378 |
Gyakorlati tanácsok a mérgezés megelőzésére |
378 |
Általános alapfogalmak |
379 |
Mértékrendszerek |
379 |
A mozgás, a sebesség, a gyorsulás |
380 |
A tehetetlenség törvénye |
381 |
Az erő |
381 |
A munka |
382 |
A telesítmény |
382 |
A forgatónyomaték |
383 |
A mérleg |
383 |
Egyszerű gépek |
386 |
Mozgást gátló erők |
386 |
Centrifugális erő |
388 |
Energia |
388 |
A testek tulajdonságai |
389 |
A hő hatása a testekre |
393 |
Hőenergia |
394 |