Az én matematikám tankönyvcsalád az általános iskolák első és második évfolyamain változatosan, játékosan tárják a gyermekek elé a számolást fejlesztő feladatokat, biztosítva ezzel a külső és belső motivációt, segítik a sokoldalú képességfejlesztést, tevékenységcentrikus módon dolgozzák fel az ismereteket, ezzel is előtérbe helyezve a NAT által felsorolt szempontokat.
Az én matematikám 1. és Az én matematikám 2. című alaptankönyvek 2012-ben illetve 2011-ben megkapták a Legjobb Európai Tankönyv Díjat.
Módszertani jellemzői:
- Olyan munkafüzet/gyakorlókönyv, melynek segítségével a pedagógus három nehézségi szinten birkózhat meg a tanulók eltérő igényeivel, illetve segíti őt tanítási tevékenységének kombinálásában és a kisdiákokhoz történő megfelelő illesztésében.
- A differenciálás szintjét tisztán érzékeltetik az ikonok - a bölcsbagoly képe jelöli a legnehezebb feladatokat.
- A matematikába történő bevezetés megközelítése során a tanulók családi hátterét és a gyermekek történeteit egyaránt használja.
- A tankönyvcsalád tesztfeladatok széleskörű lehetőségével, mérési eszközökkel és értékelést szolgáló anyagokkal, továbbá válaszokkal látja el a tanítót.
- A használt ikonok hatásosak, minden alfejezetben könnyű eligazodni.”
- A könnyebb befogadás és a humor jegyében egy állandó figura a szereplője a tankönyveknek, amely segíti a gyerekek munkáját, mulattatja őket.
- Az illusztrációt egységes, minden új tananyagot közel féloldalas grafikával vagy fotóval vezetünk be.
- Második évfolyamon a tankönyv az összeadás, kivonás, szorzás, osztás használatának képességét foglalja magában. Fontos szerepet kap a tanórákon a matematikai kompetencia fejlesztése mellett a tevékenység-központúság, a differenciált tanulásszervezés és a kooperáció. A szorzótáblák mindkét irányú leolvasását támogatja. Képanyaga, feladatsorai közel állnak a 2. évfolyamos tanulók világához.