A Számolás 4. című könyv szerves folytatása az előző köteteknek. Célja a készségszintű számolás kialakítása 100-as számkörben. A számköri ismeretek bővítésekor nagy hangsúlyt helyez az alaki-, helyi- és a valódi érték fogalmának kialakítására és elmélyítésére. Műveletek tanulása/tanítása, gyakorlása során fontos a könyv témaköreinek sorrendjében haladni, mert ezek a fokozatosság elvének figyelembe vételével, apró lépések betartásával épülnek egymásra, biztosítva a készségszintű számolás kialakulását.
Témakörök 100-as számkörben:
• Műveletek kerek tízesekkel
• Kerek tízesekhez egyjegyű számok hozzáadása, teljes kétjegyű számokból az egyesek elvétele
• Műveletek teljes kétjegyű- és egyjegyű számokkal tízes átlépés nélkül
• Teljes kétjegyű számokhoz kerek tízesek hozzáadása és elvétele
• Műveletek teljes kétjegyű számokkal tízesátlépés nélkül
• Teljes kétjegyű számokhoz egyjegyű számok hozzáadása tízesátlépéssel
• Teljes kétjegyű számokból egyjegyű számok elvétele tízesátlépéssel
• Teljes kétjegyű számokhoz teljes kétjegyű számok hozzáadása tízesátlépéssel
• Teljes kétjegyű számokból teljes kétjegyű számok elvétele tízesátlépéssel
Tízesátlépést tartalmazó műveleteknél követi a könyv a Számolás 3. kiadványban megismert feladatcsoportok rendszerét. A Számolás 4. munkatankönyv feladatainak struktúrája megegyezik ez előző tankönyvekével. Mindegyik feladat kérdést vagy utasítást tartalmazó instrukcióval kezdődik. Ezt követik a számfeladatok és azok vizuális megjelenítése, majd a matematikai probléma helyes megfogalmazása. Pedagógiai szempontból fontos, hogy az ábrák nem helyettesíthetik a számfeladatok matematikai eszközökkel történő megjelenítését.