Ennek a regénynek a főhőse egy holttest.
Ez a test a halállal váratlan jelentőséget nyer, és új, mítikus tartalommal ruházzák fel annak az asszonynak az alakját, aki életben volt. Ritka az a szimbólum ami ennyire felkorbácsolta volna egy nép kedélyeit, mint Eva Peron holtteste.
Az Evita az első mű, mely nyomon követi a bebalzsamozott test kálváriáját, s eközben megdöbbentő elevenséggel jelennek meg az őt körülvevő szereplők: katonatisztek, akik eszüket vesztik, és ölni is képesek érte, titokzatos ismeretlenek, akik égő gyertyákat és vadvirágokat helyeznek a koporsó mellé, bármerre járjon is, fodrászok, mozigépészek, sikertelen színészek, patagóniai börtönőrök, egy balzsamozó, aki nem akar megválni mesterművétől...
Mindannyian végigvonulnak ennek a könyvnek a lapjain, akárcsak a serdülő Evita, a vidéki színésznő, aki elindul meghódítani Buenos Aires-t, a szegények védelmezője, a határtalanul imádott és gyűlölt First Lady, Argentína legönfejűbb és legvonzóbb asszonya.
Tomás Eloy Martínez páratlanul szép és fordulatos történettel ajándékozza meg az olvasót.