Bevezetés |
9 |
Naptárunk létrejöttéről |
15 |
A Gergely-féle naptárreform |
17 |
A pogány évkereszt |
20 |
A rejtély megoldása: precessziós ugrások |
27 |
Előnyt kínál-e a Hold-naptár? |
34 |
Az új idősugár |
36 |
A Sarkcsillag precessziós mozgása |
38 |
Mit szólt volna ehhez Ptolemaiosz? |
42 |
A kereszténység elterjedése Európában |
47 |
Az ír kelta kereszt, az év jelképe |
49 |
A katolikus szigetek késői kereszténnyé válása |
56 |
Írország legősibb templomai |
61 |
Mire valók a tornyok? |
65 |
Az órisok lánya és a termékenység istennője |
66 |
A dublini Book of Kells |
67 |
Az elrendelt misszió |
70 |
Invizíció - az egyház bölcsője |
73 |
A hírhedt Boszorkánykalapács |
75 |
Az első "katolikus" királyok |
81 |
II. Fülöp spanyol király utópiája |
91 |
Algarvok a tenger két oldalán: a nemzetiség fogalma |
100 |
Kolombusz és a hosszúsági fok |
103 |
Az első történelmi adatokkal alátámasztott kísérlet az Atlanti-óceán áthajózására |
105 |
Mennyire nehéz a hosszúsági fok meghatározása? |
111 |
Miért kellett hazudni? |
114 |
A pogány vallás utolsó megnyilvánulása - Hieronymus bosch |
119 |
Kritikai-technikai megközelítés |
123 |
Portrék és önábrázolások |
133 |
A "Szénásszekér" világképe |
135 |
A megfeszített Júlia |
140 |
Világnézet - az "asztal" mandalája |
144 |
A "Gyönyörök kertje" |
146 |
Az ezeréves birodalom |
152 |
Szerelmi rajongás |
158 |
Bosch keresztény? |
163 |
Koráramlatok |
178 |
Mikor és hogyan jött létre a Szentírás? |
187 |
Hogyan írták az evangéliumokat? |
189 |
Egyiptom közvetítő szerepe |
194 |
Átmenet az Ó-ból az Új-ba |
196 |
Reformációnk |
199 |
Szent Gallus életrajza |
201 |
Jézus asztalterítője |
202 |
Újrakezdés 1500-ban |
209 |
Volt-e német biblia Luther előtt? |
211 |
Gutenberg első sikere - "Donatus grammatikája" |
214 |
A legrégebbi német krónika |
216 |
A nyelvalkotó Antonio de Nebrija |
218 |
Nanni vagy Viterbói Annius |
220 |
Az első spanyol krónikák |
228 |
A romanika fantasztikus figuravilága |
233 |
Vizsgáljuk meg a román kori templomi képek harci szellemét! |
235 |
A romanika állatvilága Toszkánában |
239 |
Az ördög mint szövetséges |
240 |
Ceram könyve a hettitákról |
245 |
Ki volt Nikolai vagy Nikolaus? |
249 |
A termékenység orgiái, misztikus szerelem, szaporodás |
253 |
A babona ellenhit |
256 |
A felakasztott faisten |
259 |
A Cinquecento az "1200-tól 1500-ig" terjedő időszakot öleli fel |
263 |
Marco Polo dátumai |
266 |
Dante a humanista |
268 |
Vitruvius, az irodalmi építész |
274 |
Nostradamus - A csillagász kiszámítja a korszakot |
276 |
A papság kezdete |
278 |
A keleti kultúrkör |
281 |
Az iszlám időrend gondjai |
283 |
A lovagkor |
286 |
Ibn Chaldun blöffje |
288 |
Őseink törvénykező vallása |
303 |
A kereszténység üldözöttjei |
305 |
Az általános összefogás törvénye |
311 |
Az ismeretlen fiorei Joahim |
317 |
A Carmina Burana csupán diáktréfa? |
320 |
Hamisítás vagy időeltolás? |
326 |
Az új időszámítás |
329 |
Kormeghatározás napfogyatkozások segítségével |
331 |
A dokumentumok keltezései |
336 |
Időszámításunk bevezetése |
338 |
Mióta érvényes a húsvétszámítás? |
341 |
Ravenna naptárköve |
344 |
Fantomévek? |
346 |
Kozmikus katasztrófák |
351 |
Vérfertőzés; beltenyésztés, családfa |
353 |
Az időkorlát áttörése |
359 |
Csillagkép-eltolódás és az állatövi jegyek bővülése |
361 |
Félelem a katasztrófáktól |
367 |
Utószó |
371 |
Függelék |
375 |
Wilhelm Kammeier |
377 |
A szekták |
384 |
Mi a kronológiakritika? |
387 |
Mit bizonyít a katasztrófaelmélet? |
388 |
A ma elfogadott álláspontok |
390 |
Az utolsó nagy lökés |
393 |
Időegyenesünk kialakulása |
395 |
A szerzetesek történelmi munkássága |
398 |
Irodalomjegyzék |
401 |