Problémánk van valakivel? Meg akarunk kapni valamit? A megoldás: tárgyalás, vagyis együttműködés egy kölcsönös, kielégítő megoldás keresésében. De mi van akkor, ha a másik nem akar együttműködni, vagy diktálni akar? Mi van, ha képtelen felismerni az érdekeit, ha túlbecsüli pozíciójának operál, amikor tárgyilagos mérlegelésre lenne szükség? Vagyis mi van akkor, ha egy nehéz emberrel kell tárgyalnunk: egy dühös főnökkel, egy előítéletes ügyféllel, egy ellenséges kollegával, egy nem korrekt üzletféllel, egy makacs házastárssal, egy önfejű kamasszal? Mit tegyünk, ha a másik egy lépést sem hajnaldó engedni, mert ő "elvi kérdésekben" sosem enged? Adjuk fel és mondjunk le egy kölcsönösen előnyös megállapodásról? Makacsoljuk meg magunkat mi is, és konokságra konoksággal, érzelmekre érzelmekkel, elzárkózásra elzárkózással válaszoljunk? A józan ész és tapasztalat azt súgja, nem ez a megoldás. De akkor mi? A Tárgyalás nehéz emberekkel választ ad a kérdésre, méghozzá gyakorlat által igazolt receptek formájában. Logikus rendszerbe foglalva, közérthetően ismerteti a tárgyalás áttöréses stratégiájának öt lépését. Aki ezeket megérti, tapasztalataival összeveti, majd következetes munkával megtanulja őket alkalmazni, képes lesz kezelhetlennek tűnő problémákat eredményesen és elegánsan megoldani.