Denis McQuail - A tömegkommunikáció elmélete

Raktáron
Raktárkészlet:
1 db
Denis McQuail - A tömegkommunikáció elmélete
5 500 Ft
A vásárlás után járó pontok: 110 Ft
Részletek

A tömegkommunikáció elmélete a médiaoktatásban világszerte használt kézikönyv. A szerző alapos áttekintést nyújt á tömegkommunikációs eszközök és rendszerek történetéről, működéséről, a média társadalmi szerepéről, kulturális hatásairól, valamint megismertet a tömegkommunikáció tudományos kutatásának legfontosabb területeivel és legbefolyásosabb irányzataival (hatásvizsgálatok, kultivációs elemzés, használat és grafitikáció stb.). A kötet nélkülözhetetlen a felsőoktatásban a média- és kommunikációszakos hallgatók számára, de komoly érdeklődésre tarthat számot a művelt laikus közönség körében is

Adatok
szerző
Denis McQuail
cím
A tömegkommunikáció elmélete
kiadó
Osiris Kiadó
kiadási év
2003
állapot
antikvár könyv, jó állapotú
oldalszám
473
kötés
kemény kötés
ISBN
9633895642
megjegyzés
borító picit kopottas
sorozatcím
Osiris Tankönyvek
kiegészítő információk
Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Cikkszám
104960
Vélemények

Legyen Ön az első, aki véleményt ír!

Tartalom

Előszó.................................9
I. RÉSZ - ELMÉLETEK
1. Első közelítések.................................13
2. A tömegmédiumok fejlődése.................................24
3. Fogalmak és modellek.................................40
4. Médiaelmélet és társadalomelmélet.................................61
5. Tömegkommunikáció és kultúra.................................87
6. Új médiumok - új elmélet?.................................109
7. Normatív média- és társadalomelmélet.................................129
II. RÉSZ - STRUKTÚRÁK
8. Médiastruktúra és médiateljesítmény: elvek és elszámoltathatóság...............149
9. Médiastruktúrák és médiaintézmények.................................169
10. Globális tömegkommunikáció.................................191
III. RÉSZ - SZERVEZETEK
11. A médiaszervezet és kontextusa.................................215
12. Médiakultúra-termelés.................................242
IV. RÉSZ - TARTALOM
13. Médiatartalom: kérdések, fogalmak és elemzési módszerek........................265
14. Médiaműfajok és -szövegek.................................288
V. RÉSZ - KÖZÖNSÉGCSOPORTOK
15. Közönségelméleti és -kutatási hagyományok.................................311
16. Közönségképződés és -tapasztalat.................................331
VI. RÉSZ - HATÁSOK
17. A hatáskutatási hagyomány.................................359
18. A rövid távú hatás folyamatai.................................370
19. Hosszabb távú és közvetett hatások.................................386
EPILÓGUS
20. A jelenlegi helyzet.................................411
Fogalomtár.................................423
Hivatkozott irodalom.................................439
Névmutató.................................465
Tárgymutató.................................468