Denis McQuail - A tömegkommunikáció elmélete

Nincs raktáron
Denis McQuail - A tömegkommunikáció elmélete
állapot
antikvár könyv, jó állapotú
ISBN
9633895642
5 500 Ft
A vásárlás után járó pontok: 55 Ft
Részletek

A tömegkommunikáció elmélete a médiaoktatásban világszerte használt kézikönyv. A szerző alapos áttekintést nyújt á tömegkommunikációs eszközök és rendszerek történetéről, működéséről, a média társadalmi szerepéről, kulturális hatásairól, valamint megismertet a tömegkommunikáció tudományos kutatásának legfontosabb területeivel és legbefolyásosabb irányzataival (hatásvizsgálatok, kultivációs elemzés, használat és grafitikáció stb.). A kötet nélkülözhetetlen a felsőoktatásban a média- és kommunikációszakos hallgatók számára, de komoly érdeklődésre tarthat számot a művelt laikus közönség körében is

Adatok
szerző
Denis McQuail
cím
A tömegkommunikáció elmélete
kiadó
Osiris Kiadó
kiadási év
2003
oldalszám
473
kötés
kemény kötés
megjegyzés
borító picit kopottas
sorozatcím
Osiris Tankönyvek
kiegészítő információk
Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Cikkszám
104960
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Tartalom

Előszó.................................9
I. RÉSZ - ELMÉLETEK
1. Első közelítések.................................13
2. A tömegmédiumok fejlődése.................................24
3. Fogalmak és modellek.................................40
4. Médiaelmélet és társadalomelmélet.................................61
5. Tömegkommunikáció és kultúra.................................87
6. Új médiumok - új elmélet?.................................109
7. Normatív média- és társadalomelmélet.................................129
II. RÉSZ - STRUKTÚRÁK
8. Médiastruktúra és médiateljesítmény: elvek és elszámoltathatóság...............149
9. Médiastruktúrák és médiaintézmények.................................169
10. Globális tömegkommunikáció.................................191
III. RÉSZ - SZERVEZETEK
11. A médiaszervezet és kontextusa.................................215
12. Médiakultúra-termelés.................................242
IV. RÉSZ - TARTALOM
13. Médiatartalom: kérdések, fogalmak és elemzési módszerek........................265
14. Médiaműfajok és -szövegek.................................288
V. RÉSZ - KÖZÖNSÉGCSOPORTOK
15. Közönségelméleti és -kutatási hagyományok.................................311
16. Közönségképződés és -tapasztalat.................................331
VI. RÉSZ - HATÁSOK
17. A hatáskutatási hagyomány.................................359
18. A rövid távú hatás folyamatai.................................370
19. Hosszabb távú és közvetett hatások.................................386
EPILÓGUS
20. A jelenlegi helyzet.................................411
Fogalomtár.................................423
Hivatkozott irodalom.................................439
Névmutató.................................465
Tárgymutató.................................468