I. kötet
Bevezető
Az 1-2. rész tartalmáról és használatáról
1. rész
A citera történetéről, magyarországi megjelenéséről
A hangszer felépítése
A magyar citera fő formatípusai
Hangolás
A transzponáló hangszerről
A citerajáték kezdetei
Üres húrok hozzápengetése az énekelt dallamhoz
A bal kéz tartása játék közben
Gyermekdalok játéka
Módosított hang fogása – a második érintősor
Hangtartomány-váltás – a felső- és az alsó hangtartomány összekapcsolása
2. rész
Régi stílusú népdalok – Lá-pentaton, kétrendszerű lá-pentaton és dór hangsor
Dallampéldák
Esztam kíséret
Természetes moll hangsor (lá-sor; eol)
Ritmusaprózás, tizenhatodokra bontás
Sűrű esztam kíséret
Dallampéldák – Ritmusaprózás egyes dallamhangokon
Pergetés
Nyolcadolós kapkodós díszítés
Lépegetős játék
Szinkópa ritmus
Negyed érték nyolcadra csökkentése, diminuálása
Díszítés tizenhatod értékekkel – Dél-Dunántúl
Alkalmazkodó ritmus és a fél érték
Mintapéldák – alkalmazkodó ritmus, fél értékek bontása
Dallampéldák – éles- és nyújtott ritmus, fél érték
A kísérőhúrok funkciója
Kis nyújtott-, kis éles- ritmus
Triolás nyújtott-, triolás éles ritmus
Tárgymutató
Képjegyzék
Betűrendes dallammutató
II. kötet
A 3-4. rész tartalmáról és használatáról
3. rész
A hagyományos citerajátékról általában
Játék nyomóval
A glisszandó játék és díszítés
A parlando, rubato előadásmód
Dallampéldák – kötetlen ritmusú dallamok
Díszített dallamok
Új stílusú dallamok sorvégi díszítései
Új stílusú népdalok egyéb díszítései
Mintapéldák a hagyományos citerajáték díszítményeivel
Dallampéldák a hagyományos díszítések gyakorlására
Sorvégi díszítések példái
Különleges pengetésmódok
Táncdallamok tájegységi csoportosításban
Moldvai csángó dallamok
Páratlan nyolcadú ütemek
Citerán játszható hangsorok fogástáblázatai
4. rész
Eredeti citerás lejegyzések
A Magyar Citerás Antológia eddig megjelent lemezeinek adatai
Adattár
Bibliográfia és diszkográfia
Tárgymutató
Képjegyzék
Betűrendes dallammutató