Bevezetés
|
5
|
A testneveléselmélet tárgya és feladata
|
5
|
A testneveléssel összefüggő alapvető fogalmak
|
7
|
A testneveléssel összefüggő egyéb fogalmak
|
21
|
A testnevelés és a sport fejlődéstörténetének áttekintése
|
25
|
A testnevelés eredete és alapvető társadalmi funkciója
|
27
|
Őskor (i. e. 700 000-4000)
|
29
|
Összefoglalás
|
30
|
Ókor (i. e. 4000-i. sz. 476)
|
30
|
Az ókori keleti osztálytársadalmak
|
30
|
Összefoglalás
|
32
|
Görögök
|
32
|
Összefoglalás
|
39
|
Rómaiak
|
40
|
Összefoglalás
|
45
|
Germánok
|
46
|
Ázsiai népek
|
47
|
Középkor (V-XVII. sz.)
|
47
|
Összefoglalás
|
53
|
Ujkor (1640-1917)
|
53
|
Összefoglalás
|
64
|
Legujabb kor (1917-től)
|
65
|
Az imperialista és fasiszta fejlődési út jellemzői a sportban
|
65
|
A munkássport fejlődésének utja
|
67
|
A testnevelés és sport a Szovjetunióban
|
68
|
A magyar testnevelés és sport rövid története
|
73
|
A honfoglalástól a polgári forradalomig (896-1848)
|
73
|
Összefoglalás
|
81
|
A polgári forradalom és nemzeti szabadságharctól a polgári demokratikus forradalomig (1848-1918)
|
82
|
A polgári demokratikus forradalom és a Tanácsköztársaságtól a felszabadulásig (1919-1945)
|
100
|
Összefoglalás
|
107
|
Testneveléselméleti alapismeretek
|
109
|
A testnevelés szerepe a társadalomban
|
111
|
A testnevelés történeti és osztályjellege
|
111
|
A testnevelés társadalmi rendszere
|
113
|
A szocialista testnevelés célja és feladatai
|
131
|
Testnevelési rendszerünk fő területei
|
134
|
A testnevelés tartalma és eszközei
|
139
|
A testnevelés fizikai mozgással összefüggő müvelődési anyaga
|
139
|
A testnevelés alapvető művelődési anyagát és eszközeit képező testgyakorlatok értelmezése, értékelése és rendszerezése
|
140
|
A testgyakorlatok rendszerezése és a testnevelés mozgásrendszerei
|
145
|
A testgyakorlatok tartalma
|
151
|
A testgyakorlatok formája
|
152
|
A testnevelés a szocialista személyiség formálásának szolgálatában
|
164
|
A testnevelés szerepe a testi nevelési feladatok megoldásában
|
165
|
A testnevelés szerepe a szervezet megerősítésében és megedzésében, a sokoldalu fizikai fejlesztésben
|
166
|
A testnevelés szerepe a testi képességek és mozgáskészségek fejlesztésében
|
169
|
A testnevelés szerepe az értelmi nevelési feladatok megoldásában
|
175
|
A testnevelés szerepe az erkölcsi nevelési feladatok megoldásában
|
180
|
A testnevelés szerepe az esztétikai nevelési feladatok megoldásában
|
193
|
A testnevelés szerepe a politechnikai képzés körébe eső feladatok megoldásában
|
194
|
A testnevelő tanár egyéniségének szerepe a nevelőmunka eredményessége szempontjából
|
194
|
A tanulók életkori sajátosságai mint a nevelőmunka tartalmát és módszereit befolyásoló tényezők
|
196
|
A nevelőmunka tervezése és a testnevelés
|
197
|
A testnevelés mint tudomány
|
198
|
A testneveléstudomány helye a tudományok rendszerében
|
200
|
A marxizmus-leinizmus a szocialista testneveléstudomány világnézeti alapja
|
202
|
A testneveléstudomány kapcsolata az érintkező (határ-) tudományokkal
|
205
|
A testneveléstudomány kutatási módszerei
|
215
|
A testnevelés oktatásának módszertana
|
225
|
A didaktika és a testnevelés oktatásmódszertanának kapcsolata
|
227
|
Az oktatás célja a testnevelésben
|
228
|
Tanterv
|
230
|
Az iskolai testnevelés mint tantárgy
|
230
|
Az érvényben levő általános iskolai tanterv főbb elvi kérdései
|
232
|
A tanterv felépítettségének főbb vonásai
|
233
|
Tantervi utasítás
|
233
|
Tanmenet
|
238
|
A testnevelés oktatási folyamata
|
257
|
A testnevelés oktatási folyamatának főbb lélektani és fiziológiai vonatkozásai
|
264
|
A jártasságok és készségek kialakításának folyamata a testnevelésben
|
269
|
A didaktai alapelvek érvényesítése a testnevelés oktatási folyamatában
|
273
|
A testnevelés szervezeti formái
|
285
|
A testnevelési óra
|
286
|
A tanítási óra korszerűsítésének néhány problémája a testnevelésben
|
304
|
Foglalkoztatási formák a testnevelés oktatási folyamatában
|
309
|
Az oktatás módszerei
|
317
|
Ismereteközlés
|
318
|
Gyakoroltatás
|
323
|
Hibajavítás
|
332
|
Ellenőrzés, értékelés
|
333
|
Elővigyázatossági és egészségügyi rendszabályok
|
342
|
Megedzés
|
348
|
Egészségügyi problémákkal és szervi elváltozásokkal összefüggő sajátos testnevelési foglalkozások
|
349
|
Önkéntes jellegű szervezeti formák
|
351
|
Uttörő-testnevelési és -sporttevékenység
|
351
|
Sportiskolák
|
356
|
Edzés, versenyzés
|
357
|
Az edzésadagolás problémája
|
361
|
Versenyzés
|
362
|
Alkalmi (vegyes, epizodikus) szervezeti formák
|
364
|
Az általános iskolák egy részének sajátos körülményeit figyelembe vevő eljárások
|
375
|
Testnevelés a tornateremmel nem rendelkező iskoláknál
|
375
|
A testnevelés megszervezése és vezetése a kis létszámu és részben osztott iskolákban
|
376
|
A testnevelés megszervezésében vegyes (koedukált) osztályokban
|
377
|
Az iskolai testnevelés dologi feltételei
|
379
|
Függelék
|
383
|
Testneveléstörténeti időrendi táblázat
|
383
|
Irodalom
|
387
|