Előszó
|
|
Stöckert Károlyné: Pszichológiai szempontok érvényesítése az óvodás korú gyermekek játékának értelmezésében
|
9
|
Páli Judit: A játék mint alapozó funkció
|
12
|
Páli Judit: A játék mint intergratív szabályozás
|
19
|
Bettelheim, B.: Az elég jó szülő
|
24
|
Miért játszunk?
|
31
|
Barkóczi I. - Putnoki J.: A motiváció alapfogalmai
|
33
|
Hunt, J. McV.: Az intrinzik motiváció történetéhez
|
45
|
White, R. W.: A motiváció fogalmának kritikai áttekintése: a kompetencia fogalma
|
49
|
Deci, E. L.: A kognitív értékelés elmélete. Az extrinzik jutalmak hatása az intrinzik motivációra
|
56
|
Millar, S.: A játék pszichoanalitikus magyarázata
|
58
|
Mérei Ferenc: Az ösztönjelenségek. A viselkedés ösztönös determinációja
|
63
|
Millar, S.: Piaget játékelmélete
|
65
|
Mérei Ferenc: A játék értelme és öröme
|
69
|
Benedek László: Játék és pszichoterápia
|
75
|
Stöckert Károlyné: A kíváncsiságmotiváció. A gyermeki kíváncsiság jellemzői
|
80
|
Stöckert Károlyné: A kíváncsiság mint belső hajtóerő jelentkezése a játékban
|
85
|
Játékfajták - és pszichológiai háttérfolyamataik
|
89
|
Turner, J.: Az értelmi fejlődés elméleti megközelítései: Jean Piaget
|
91
|
Piaget, J.: A játék születése
|
102
|
Mérei F. - V. Binét Á.: Helyzetmegértés cselekvései sémával. Az interiorizálás
|
116
|
Mérei F. - V. Binét Á.: Élménymaradványok. Az érzékszervi-mozgásos séma és az analogon
|
118
|
Piaget, J.: Az egyszerű gyakorló játékok osztályozása és fejlődése
|
121
|
Piaget, J.: A szimbolikus játékok osztályozása és fejlődése
|
126
|
Mérei Ferenc.: A szimbolikus funkció
|
147
|
Mérei F. - V. Binét Á.: Tagolatlan egészek, viszonyítás nélküli részletek
|
149
|
Neisser, U.: Képzelet és emlékezés
|
156
|
Mérei Ferenc.: A gyermek világképe
|
160
|
Wallon, H.: Az utánzás
|
174
|
Millar, S.: Játék és utánzás
|
176
|
Bálint Alice: Az azonosítás
|
182
|
Mérei F. - V. Binét Á.: A szabály tudata és az erkölcsi ítéletek
|
188
|
Piaget, J.: A szabályjátékok és a gyermeki játékok fejlődése
|
194
|
Játék és tanulás
|
199
|
Stöckert Károlyné: Játék és tanulás
|
201
|
Bruner, J. S.: Az "éretlenség" természete és kihasználása
|
205
|
Calliess, E.: Tanulás a játékban I.
|
215
|
Calliess, E.: Tanulás a játékban II.
|
218
|
Krenz, A.: A szerepjáték mint lelki növekedési lehetőség
|
221
|
Páli Judit: Játék, tanulás, játékos tanulás
|
226
|
A társ mint szükséglet és lehetőség a játékban
|
231
|
Mérei Ferenc: Az életvezetési program: ösztönös, társas, értelmi
|
233
|
Stöckert Károlyné: A társ mint szükséglet és lehetőség a játékban
|
235
|
Mérei F. - V. Binét Á.: Gyerek anya nélkül I. Az állatlélektani kísérletek tanulságai
|
239
|
Mérei F. - V. Binét Á.: Gyerek anya nélkül II. A szeretetkapcsolat hiánya
|
243
|
Buda Béla: Szociális szükségletek és szociális magatartáskészségek a gyermekkorban
|
250
|
Mérei F. - V. Binét Á.: Az együttléttől az együttműködésig
|
256
|
Mérei Ferenc: Társ és csoport I.
|
259
|
Mérei Ferenc: Társ és csoport II.
|
264
|
Mérei F. - V. Binét Á.: Egykorúak társkapcsolatának megszilárdulása
|
279
|