Bevezetés
|
11
|
A hatásos beszéd alapjai
|
|
Az alapkészségek elsajátítása
|
16
|
Merítsen erőt mások sikerélményeiből
|
18
|
Egyetlen pillanatra se feledkezzen meg a célról
|
23
|
Csak a pozitív gondolkodás segíthet
|
28
|
Ragadjon meg minden alkalmat a gyakorlásra
|
31
|
A magabiztosság fejlesztése
|
34
|
Gondolkodjon el a félelemről
|
35
|
Készüljön fel lekiismeretesen
|
39
|
Jó előre határozza el: sikerülni fog
|
45
|
Viselkedjen magabiztosan
|
47
|
A hatásos beszéd elsajátításának gyors és könnyű módszere
|
51
|
Csak olyanmiről beszéljen, amire élményei és ismeretei feljogosítják
|
52
|
A témát mindig izgalmasnak kell találnia
|
59
|
Tartsa fontosnak, hogy mondanivalóját megoszthassa a hallgatósággal
|
62
|
Összefoglalás
|
65
|
Beszéd, beszélő, hallgatóság
|
|
Amiről jogunk van beszélni
|
68
|
Határolja be a témát
|
69
|
Mindig tartalékoljon muníciót
|
70
|
Használjon sok illusztrációt és példát
|
74
|
Használjon ismerős szavakat - képszerű lesz a beszéd
|
83
|
A beszéd legyen élettel teli
|
87
|
Olyan témát válasszon, amelyben komolyan hisz
|
88
|
Engedje szabadjára az érzelmeit
|
95
|
Viselkedjen természetesen
|
96
|
Együttműködés a hallgatósággal
|
97
|
A hallgatóság érdeklődése legyen a meghatározó szempont
|
98
|
Mondjon néhány őszinte, elismerő szót a hallgatóságról
|
102
|
Azonosuljon a hallgatósággal
|
104
|
Vonja be hallgatóit az előadásba
|
107
|
Szerénynek tüntesse fel saját szerepét
|
108
|
Összefoglalás
|
114
|
Az előkészített és a rögtönzött beszéd
|
|
Mozgósítás
|
114
|
Mondjon egy példát, meséljen el egy esetet az életéből
|
121
|
Térjen rá a lényegre: mondja el, mire kéri a hallgatóságot
|
128
|
Mondja el az érveit, illetve a kérés teljesítéséből származó előnyöket
|
131
|
Tájékoztatás
|
133
|
A témát a rendelkezésre álló időnek megfelelően határolja be
|
135
|
Állítsa sorba gondolatait
|
137
|
Vázlatszerűen ismertesse a beszéd menetét
|
138
|
Az ismeretlent világítsa meg valami ismerttel
|
139
|
Használjon szemléltetőeszközöket
|
147
|
Meggyőzés
|
151
|
Ébresszen bizalmat a hallgatóságban
|
153
|
Nyerje meg hallgatóságát
|
153
|
Lelkesedése a hallgatóságot is fertőzze meg
|
158
|
Éreztesse a hallgatósággal, hogy tiszteli és kedveli
|
160
|
Barátságosan kezdje beszédét
|
161
|
A rögtönzött beszéd
|
166
|
Gyakorolja a rögtönzést
|
168
|
Legyen mindig kész a rögtönzésre
|
170
|
Mindjárt az elején mondjon egy példát
|
172
|
Élénken és határozottan beszéljen
|
172
|
Alkalmazza az "itt és most" elvet
|
173
|
Ne rögtönözve beszéljen - rögtönzött beszédet tartson
|
175
|
Összefoglalás
|
176
|
A kommunikáció művészete
|
|
Az előadásmód
|
180
|
Ne legyen kishitű
|
181
|
Ne akarjon másokat utánozni - adja önmagát
|
183
|
Társalogjon a hallgatósággal
|
185
|
Szívvel-lélekkel beszéljen
|
189
|
Eddze hangja erejét és hajlékonyságát
|
191
|
Összefoglalás
|
193
|
Hol alkalmazhatjuk a hatásos beszédet?
|
|
Mások beszédeinek bevezetése, díjak átadása és átvétele
|
196
|
Alaposan tervezze meg bevezetőjét
|
198
|
Kövesse a T-J-E formulát
|
201
|
Lelkesedjék
|
206
|
Meleg őszinteséggel beszéljen
|
207
|
Alaposan készüljön fel a díjátadó beszédre
|
208
|
A díj átvételekor őszintén fejezze ki érzéseit
|
210
|
A hosszabb beszédek felépítése
|
211
|
Keltse fel rögtön a hallgatóság figyelmét
|
212
|
Ügyeljen arra, hogy soha ne ébresszen ellenszenvet
|
222
|
Támassza alá a fő gondolatokat
|
224
|
Buzdítson tettekre
|
231
|
A tanultak alkalmazása
|
236
|
A mindennapi beszédben is használjon konkrét részleteket
|
238
|
Munkája során is használja a hatásos beszédtechnikát
|
240
|
Keresse a lehetőséget, hogy hallgatóság előtt beszélhessen
|
241
|
Kitartás!
|
242
|
Bízzon munkája gyümölcsében
|
245
|
Összefoglalás
|
250
|