A kétkötetes kiadvány méltó és szerves folytatása azoknak a megjelent gyakorló szakanyagoknak, amelyek célja, hogy játékos légkörben, családi környezetben fejlesszék a képességeket a sikeres iskolai tanulás megalapozása érdekében.
A szerző rendkívül ötletesen, tehetségesen válogatta össze, ill. tervezte meg a feladatokat, amelyek játékos jellegüknél fogva funkcióörömhöz, sikerélményhez juttatják a gyermeket és a vele foglalkozó felnőttet egyaránt, miközben „észrevétlenül” egy következetesen tervezett „belső rend” szabályai mentén építik az alapkultúrtechnikák elsajátításához szükséges kognitív képességeket. A szakanyag egyik nagy előnye éppen az, hogy szorongásmentessé, természetes élethelyzetté tudja alakítani az iskolai megfelelés gyakran negatív élménnyel teli előkészítését.
A szerző a játékos feladatok tárát nem egy diagnosztizált, körülhatárolt probléma terápiás lehetőségének szánta. Célja ennél sokkal átfogóbb. Megajánlja az iskolai tanulást megalapozó képességek funkcionális gyakorlását „értelmes” szórakozás keretében. A tervezett kiadvány hatékony kiegészítője lehet Brigitte Sindelar 5-7 éves gyermekek számára kidolgozott Gyakorlóprogramjának.
A két kötet feladatsora logikus építkezésű, a fokozatos nehezedés elve mindenütt pontosan betartott. A játékos gyakorlatok kidolgozásának elméleti háttere fejlődéslélektani és kognitív pszichológiai ismereteken nyugszik. Az I. kötetben többnyire a figyelem, az észlelés, a téri tájékozódás és a mozgás-koordináció fejlesztése hangsúlyosabb. A II. kötet már magasabb szintű, összetettebb kognitív képességek gyakorló feladatait tartalmazza.
A feladatok ötletesek, színesek, érdekesek. Eszközigényük csekély. Az otthoni és óvodai környezetben egyaránt megtalálhatók az eszközként jól hasznosítható tárgyak. A kiadvány mellékletének képanyaga ebből a szempontból további hatékony segítség.