Ahol a ritkaság sem ritkaság!
Programok
Hírlevél
Szállítás
Fizetés
info@bigbandi.hu
+36-56/414-834
Programok
Hírlevél
Szállítás
Fizetés
info@bigbandi.hu
+36-56/414-834
Bigbandi.hu / Szkítia-Avantgard Könyvesbolt és Antikvárium

+36-56/414-834

Bigbandi.hu / Szkítia-Avantgard Könyvesbolt és Antikvárium
  • Kategóriák
    • Újdonságok 
    • Raktáron lévő termékek 
    • KÖNYVEK / BOOKS 
    • KÁRTYÁK 
    • TÉRKÉP, ATLASZ, IGAZOLÓFÜZET 
    • dōTERRA TERMÉKEK 
    • FÜSTÖLŐ, ILLÓOLAJ, PARFÜM, SZAPPAN 
    • INGA, RADIESZTÉZIA 
    • CD, HANGLEMEZ, DVD, KAZETTA 
    • ONLINE TERMÉK, E-KÖNYV 
    • MINDEN EGYÉB 
    • SZINTE CSAK NÁLUNK KAPHATÓ 
    • TOP 15 
  • Magunkról
  • Így vásárolhatsz
  • Blog
  1. művelődéstörténet
  1. KÖNYVEK / BOOKS
  2. történelem
  3. művelődéstörténet

Frédéric Barbier, Catherine Bertho Lavenir - A média története

Cikkszám:
644716
Frédéric Barbier, Catherine Bertho Lavenir - A média története
Tartalom
Bevezető | A MÉDIUMOKNAK VAN TÖRTÉNETÜK 13
A média meghatározása 13
A média és a közigazgatás 14
A médiumok és a tudás 14
A média és a politika 15
A médiatörténet és a történetírás 16
A médiumok ideje 19
Első rész | A KÖNYV „MÁSODIK FORRADALMA" (1751-1870) 23
I. fejezet | AZ ANCIEN RÉGIME KÖNYVKIADÁSA (1751-1790): A FRANCIA MODELL 25
A hagyományos könyvkiadás 26
A zárt piac 26
Korporatista logika 27
Olvasás és előkelőség 28
A könyv és a felvilágosodás 30
A francia nyomdaipari termékek számának gyarapodása 30
Új könyvek, új olvasók, új olvasási szokások 32
A nyitás konjunktúrája 36
A könyvkiadás szabályozása 36
A könyv földrajza, hálózata és társadalmiasodása 40
A házalókereskedelem (a kolportázs) 42
A könyv és a nyomtatvány társadalmiasulása 44
Az újítók 46
Az olvasás elidegenítő hatása és veszélyei 47
II. fejezet | EURÓPA ÉS SAJTÓI 51
A német könyv és a könyv elterjesztésének ellenőrzése 51
Ausztria: nemzeti kultúrák és politikai központosítás 52
Akkulturáció és nemzeti elsajátítás: az orosz modell 55
Az Újvilág 57
A médiumok, a nemzet és az állam 60
A változás útjai 60
Eltérő történelmi tapasztalatok 61
A csomópont: médiumok, kultúra és politika 63
III. fejezet | A NYOMTATVÁNY, A FORRADALOM ÉS A POLITIKAI RÉSZVÉTEL (1790-1820-AS ÉVEK) 65
A nyomtatvány a forradalom idején: a francia modell 65
A jogi kategóriák: a nyomtatvány státusa és szerepe 65
A forradalom és könyvei 67
Új emberek? 69
Olvasási szokások, kulturálódás, elsajátítás 70
A politikai forradalomtól a rendszer császári újjászervezéséig 72
A francia könyv- és médiatörténet időrendi sajátosságairól 72
A könyvkiadás szabályozása 74
A könyvhálózatok 77
A nyomtatványtermés 78
Európa: a nyomtatás és a nemzeti kérdés 79
Napóleon értetlensége 80
Könyv, kultúra és a német nemzet 81
Oroszország: siker; majd visszahúzódás 83
Új nemzetek Európa térképén: a görög példa 84
IV. fejezet | A KÖNYVIPAR FELTALÁLÁSA 86
Az eljövendő forradalom előszele (1815-1830) 86
1815 Európája 86
A legújabb kor; a nyomtatás és a fogyasztás 87
A piacok vonzereje 89
Az átmenet évei (1830-1838) 91
A pénzügyi válság archaikus vonásai 91
A politikai válság modern jellege 93
A könyvkiadás válasza: Gervais Charpentier és az ipari méretekben előállított könyv 94
A nagy példányszámú sajtó 97
A könyvipar kulcsfigurája: a kiadó 97
Az új piaci lehetőségek kiaknázása 98
A kiadó feladatai 98
A párizsi könyvkiadók világa 100
Kiadók és nyomdászok 102
V. fejezet | SZERZŐK, SZÖVEGEK, OLVASÓK: AZ IPARI MEDIATIZÁCIÓ KEZDETEI 106
Írni 106
A közvetítők kora 106
A szerzők anyagi helyzete: a függetlenség álma 108
Az író és feladata 109
A szellemi alkotás jogi státusa 109
Az eliparosodó irodalom 111
Egy lehetséges modell: a médiumok iparosodása és a nők 111
Piac és fogyasztás az ipari korszakban 113
A kárpótlás: oktatás, politikai küzdelem és avantgárd 115
Nevelés és oktatás 116
A kulturális elidegenedés 116
Az elkülönülés 117
Ipari irodalom és populáris kultúra 118
A hagyomány világai 119
A házalóirodalom eltűnése 120
A népszerű irodalom megújulása 122
Az ipari könyvterjesztés 123
A könyvterjesztés működésében bekövetkező változások 123
A könyv térhódítása 124
A hálózatok tipológiája 125
A házalókereskedelem hálózatai 127
AZ ELSŐ RÉSZ ÖSSZEFOGLALÁSA 130
Második rész | AZ UNIVERZÁLIS MÉDIUMOK (1870-1950) 133
I. fejezet | A TÁJÉKOZTATÁS STRATÉGIAI FONTOSSÁGA 135
A posta, a „szorgos hírterjesztő" 136
Sajtóbarát tarifák 139
A levéltitok tisztelete 139
A nemzetközi pénz- és hír forgalom 141
A távíró, avagy a pillanatnyiság álma 143
A nemzeti hálózatok: a technika ellenőrzése, ellenőrzés a technika által 145
A közvélemény manipulációja 147
Tenger alatti vezetékek: birodalmi geopolitika 149
A rádiókommunikáció és a telekommunikáció nyitott modellje 151
Technikai váltás és hatalmi súlypont-átrendeződés 153
A telefon, avagy a hálózaton keresztül bonyolított személyes kommunikáció pedagógiája 155
Telefon és társadalmi változások az Egyesült Államokban 156
Hálózat és állam 156
Telefon és szociabilitás 15 7
Kommunikációs utópiák 158
II. fejezet | AZ ÚJSÁG ÉS AZ IDŐSZAKI SAJTÓ ARANYKORA 162
A sajtóipar feltalálása 162
Egy forradalom kronológiája 162
Girardin, a sajtó és a nyilvánosság 163
A tömegsajtó felé félúton 164
Az újítás logikája: a folytatásos regény 164
Új sajtóműfajok 165
A technikai újítások 166
Az oldalszerkesztés 168
Világméretű összehasonlítás 169
A nélkülözhetetlen tőke 170
A hírkereskedelem és a sajtóügynökségek 171
A terjesztés 173
A véleményformáló sajtó hatalma 174
A sajtómágnások 176
A könyv küzdelme a mulandósággal 177
A könyv válságai 177
Megújulási kísérletek 178
Terjesztés és reklám 180
Politikai szerepvállalás: tömegmédiumok és totális rendszerek 182
Média és manipuláció 182
Oroszországtól a Szovjetunióig 182
Nácizmus és ellenállás 185
III. fejezet | A MOZIFILM, AVAGY VAN-E A KÉPNEK KULTÚRÁJA? 188
Az álló- és a mozgókép hagyománya 189
A mozi születése 191
Az új technika új nyelve 193
A klasszikus hollywoodi stílus és a stúdiórendszer 198
A mozifilm gazdaságtana 199
Technikai váltás, narráció és stúdiórendszer 202
Az írott elbeszéléstől a megfilmesítettig 205
A műfajok kodifikációja és megújulása 207
Cenzúra, mozi és népszerű kultúra 208
A kép igazsága 211
A mozielőadás anatómiája 211
A filmhíradó 212
Az elkötelezett képek ellentmondásai 214
Fikció és valóság a háború ábrázolásában 217
Európai kultúrák és nemzeti modellek 219
A szovjet filmesek narratív kísérletei 220
Németország expresszionizmus és konformizmus között 220
Olaszország és a kulturális barkácsolás 221
Franciaország: az állam szerepe a nemzet kulturális identitásának védelmében 222
Az új országok 226
A mozi mint a lehetséges művészete 227
IV. fejezet | A RÁDIÓ AZ ÁLLAM ÉS A PIAC KÖZÖTT 229
Az első lépések 229
Az amerikai rádió, avagy a rövidhullámú varázslat 230
A CBS, a műsorszolgáltató rádió 232
A reklámstruktúra 234
Hogyan kovácsolható egységbe a hallgatótábor? 236
Kapcsolatok a sajtóval 239
Az európai rádiózás különféle modelljei 240
A BBC: a kereskedelmi rádiózás elutasítása 241
A rádiózás és az állam: a német modell 242
A német rádió hallgatói 245
A francia modell, avagy a kétértelműség diadala 247
Rádióműsorok a harmincas évek Franciaországában 249
A rádióadók és a rendszeresség 250
Populáris kultúra, tömegkultúra és tömegmédia 251
A tömegkultúra kritikája 252
A modern populáris kultúra védelmezői 254
Harmadik rész | HÁLÓZATI VILÁG (1950-1995) 257
I. fejezet | A TELEVÍZIÓ ARANYKORA 259
A televízió lassú technikai beérése 260
Amerika és az új nyilvánosság 263
Hogyan használja fel a televízió a rádiósok szakértelmét? 263
A nézettség felmérésének eszközei 265
A nagyközönség és a televízió dialektikus viszonya 266
A CBS és a szenátor 268
Vietnam és a varieték 269
Az európai modell: nemzeti és populáris 270
A nemzeti modellek kiépülése 271
A francia televízió a De Gaulle-korszakban 271
II. fejezet | A TELEVÍZIÓ MINT VARÁZSLATOS MÉDIUM? 277
A kábeltévé és a networks küzdelme 277
Az európai modellek megingása 280
A kábeltelevízió Angliában, azaz a piac megteremtésének nehézségei 281
Németország: kései és szilárdan kézben tartott átalakulás 283
Az olasz televíziózás forradalmai 286
A neotelevízió stílusjegyei 287
A francia televíziózás rendszertelen átalakulása 289
1981: a kábeltelevíziózás kiépülésének ellentmondásos folyamata 290
Mit sugározzon az új francia televízió? 292
A kikapcsolódás modellje 295
A valóságshow-k, avagy a tükör-televíziózás 295
Tájékoztatás és szórakoztatás összemosódása 297
A tájékoztatás és a látványosságként felfogott világ 300
A kommunikáció elméleteinek kritikája 301
McLuhan lángoló prózája 301
A mediológia 303
III. fejezet | A NYOMTATVÁNY AZ INFORMATIKA KORÁBAN 306
Az időszaki sajtó a jelenkorban (1950-1980) 306
A liberalizmus, avagy az angol példa 306
A francia sajtó 308
Az időszaki sajtó válsága és a pénzügyi csoportok megoldási kísérlete (1980-1995) 309
Válság és koncentráció 310
Tartalmi változások 311
A sajtó hatalma 313
A „planetáris, állandó, azonnali és immateriális" rendszer 314
Nyomtatási technikák és a nyomtatott művek olvasásának gyakorlatai 314
Az új technikai paradigma 314
Új könyvformátumok: a zsebkönyv 316
A bizonytalan könyv: számítástechnika és hypermédia 317
Olvasatok és olvasási szokások 320
Média, kultúra, hatalom 322
Könyv és árpolitika 322
Az angol minta 324
Németország, avagy a könyv kulturális modellje 325
A mai franciaországi könyvkiadás 326
A nyomtatványok 326
A pénzügyi struktúra 328
Új működési elvek, új megoldandó problémák 330
A terjesztés 330
Minőség és profit 331
Média, imperializmus és szabadság 333
IV. fejezet | AZ ELEKTRONIKUS MÉDIUMOK MÁSODIK GENERÁCIÓJA 335
Hálózati globalizáció és numerizáció 337
Kábel és műhold 337
A numerizáció 339
A távközlés szigorúan szabályozott világa 340
Az informatika átalakulásai 341
Az informatikáról szóló diskurzus 344
A média metamorfózisa 346
A rádiózás átalakulása 346
Hollywood metamorfózisai 348
V. fejezet | AZ INNOVÁCIÓ KANYARGÓS ÚTJAI 352
Családi videó és elektronikus játékok: a japán birodalom 353
A családi videó csábítása 353
A videojátékok, avagy az interaktivitás felfedezése 358
A numerikus képpel kapcsolatos nehézségek 362
Szimulációs játékok és virtuális valóság 363
A hálózatok és az innováció 363
A viziofon 364
Az információs sztráda 367
Az internet a piacon 369
Az internet és a médiumok 372
Az új médiumok és a társadalmi kötelék 375
Általános konklúzió | A SOKSZÍNŰSÉG VÉDELMÉBEN 380
NÉVMUTATÓ 385
INTÉZMÉNYEK, TÁRSASÁGOK ÉS CÉGEK MUTATÓJA 393
CÍMMUTATÓ 399
Nincs raktáron
állapot:
antikvár könyv, jó állapotú
ISBN:
9633896436
További adatok
3 000 Ft
Nincs raktáron
A vásárlás után járó pontok: 60 Ft
Bolti készlet
0 darab
Azonnal átvehető / szállítható az üzletből
Saját külső raktár
0 darab
1 munkanapon belül átvehető / szállítható
  • Részletek
  • Adatok
  • Vélemények
Részletek

A szerzőpáros műve a különféle médiumok történetét taglalja 1751-től egészen az internetig. Médián elsődlegesen a könyvet és az időszaki sajtót értik, de a 20. század történetében fontos szerepet játszanak a kép-, illetve hangátviteliéi működő médiumok is: 1940-et megelőzően a rádió és a mozifilm, később, a 20. század második felében pedig a televízió, a videó, az elektronikus játékok és a telematikus hálózatok. A könyv szerzői két szempontból vizsgálják a kérdést: egyrészt különös figyelmet fordítanak a médiumok politikai funkcióira, a nyugati országok demokráciájában betöltött szerepére; de az is a könyv céljai közé tartozik, hogy bemutassa az írott, majd az utánuk következő elektronikus médiumok közötti szerves összefüggéseket. A kérdésfeltevés meghatározza a könyv tér- és időbeli kereteit. Az internet puszta léte arra készteti a gondolkodó főket, hogy újraértékeljék a cenzúra és az ellenőrzés kérdéseit. Barbier és Bertho Lavenir tehát nem csak Franciaországról szólnak, hanem részletesen tárgyalnak minden országot, amely tevőlegesen részt vett a nyugati típusú demokrácia megformálásában: különös figyelmet kap tehát például a 19. századi Németország könyvészete és az USA 20. századi médiatörténete. A pontosan dokumentált, idézetekben bővelkedő műben számos, az adott kor atmoszféráját hűen visszaidéző anekdotát találhat az érdeklődő olvasó.


Adatok
szerző:
Frédéric Barbier, Catherine Bertho Lavenir
cím:
A média története
alcím:
Diderot-tól az internetig
kiadó:
Osiris Kiadó
kiadási év:
2004
oldalszám:
402
kötés:
kemény kötés
sorozatcím:
Osiris kézikönyvek
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Véleményt írok!
Csomagajánlatok
Hasonló termékek
Miért érdemes nálunk vásárolni?
30 napos cseregarancia
30 napos cseregarancia

Ha mégsem tetszik, 30 napon belül visszaküldheted a rendelésed (bővebben...)

Környezettudatos csomagolás
Környezettudatos csomagolás

A rendelésedet mindig újrahasznosított papírba csomagoljuk

Több mint 33 év tapasztalat
Több mint 33 év tapasztalat

Már 1990 óta foglalkozunk könyvárusítással

Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Bukura Bt / Szkítia-Avantgard Könyvesbolt és Antikvárium
  • 5000 Szolnok, Baross út 3.
  • +36-56/414-834
  • info@bigbandi.hu
  • facebook

Szeretsz első lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesülj legelsőként újdonságainkról és kedvezményeinkről!

kirakat.hu
argep.hu
olcsobbat.hu
aprohirdetesingyen.hu
Árukereső.hu Árukereső.hu
onlinepenztarca.hu
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
viva_com
paypal
simplepay_hu_v2
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
  • Újdonságok 
  • Raktáron lévő termékek 
  • KÖNYVEK / BOOKS 
  • KÁRTYÁK 
  • TÉRKÉP, ATLASZ, IGAZOLÓFÜZET 
  • dōTERRA TERMÉKEK 
  • FÜSTÖLŐ, ILLÓOLAJ, PARFÜM, SZAPPAN 
  • INGA, RADIESZTÉZIA 
  • CD, HANGLEMEZ, DVD, KAZETTA 
  • ONLINE TERMÉK, E-KÖNYV 
  • MINDEN EGYÉB 
  • SZINTE CSAK NÁLUNK KAPHATÓ 
  • TOP 15 
  • Magunkról
  • Így vásárolhatsz
  • Blog
Pénznem váltás
Belépés
Regisztráció
oogle
Kosár
A kosár üres. Vásárláshoz kattintson ide!
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.