A hagyomány |
|
Aranykor és apokalipszis |
|
Időszámításunk előtt a hatszázas év |
15 |
A Nagy Közösség és a Kicsinyke Jólét |
18 |
Zarathusztra és Henóch |
20 |
Az aranykor valósága |
23 |
Nyílt lét és zárt élet |
25 |
Ítélet alatt |
27 |
Az éberség |
|
A vidja |
30 |
Aszklépiosz kakasa |
31 |
A csiszti |
34 |
Az Isa-upanisád elemzése |
37 |
Éberség és kábaság |
41 |
Éberség és tudás |
44 |
A lét és az élet |
|
Nyíltság és zártság |
48 |
A tudat |
49 |
A varázslat |
53 |
Sors és elhatározás |
56 |
Közvetlenség és reflexió |
59 |
A közösség felbomlása |
62 |
Az Élet Mestere |
|
A szakrális szubjektum |
67 |
A Tao te king XV. versének elemzése |
71 |
A könyv |
74 |
A szutra-stílus |
76 |
Az univerzális nyelv |
79 |
A könyv a történeti időben |
82 |
A három forrás |
|
A három forrás |
84 |
Az archaikus szintézis |
85 |
A zseniális ember |
90 |
A misztikus intuíció |
94 |
A lappangó hagyomány |
98 |
Az újkor ébredése |
100 |
A hagyományok |
|
A hagyomány egysége |
102 |
Metafizika és mítosz |
104 |
Az őskori egységek |
109 |
Vallás és hagyomány |
111 |
Az alkalmazás |
115 |
Éberség, látás, tudás |
119 |
Az archaikus ember |
|
Az ember a Védanta szerint |
|
A lélek |
123 |
A második |
127 |
A buddhi, az ahamkára, a manasz, az öt indrija |
129 |
A takarók |
131 |
A szellemi őstermészet és az anyagi természet |
134 |
A Taittirija-upanisád részlete |
137 |
Sruti és szmriti |
|
Kinyilatkoztatás és hagyomány |
139 |
Adam Kadmon. A zuhanás |
142 |
A bűnbeesés. Prakriti. Henóch |
144 |
Az első ébredők. Ádám |
147 |
Felülről és alulról jött ember |
151 |
Primér és primitív |
153 |
Az ősképek |
|
Az istenek sorsa és a természet körforgása |
157 |
A tükörkonstrukció |
158 |
Az analógia |
161 |
Ellentét és különbség |
163 |
Az őskép |
167 |
Kép és szó. A logosz |
169 |
Az emberi lét állomásai |
|
Az ősállapot |
177 |
A bűn |
181 |
Az ébredés |
183 |
Az ismétlés |
188 |
A külső sötétség |
192 |
A megszabadulás |
197 |
Az asszony |
|
Prakriti, Májá, Éva, Tai Jih |
199 |
Szophia |
203 |
Szépség és bűbáj |
204 |
A szamszára női mivolta |
207 |
Testiesség, a külső sötétség |
210 |
A megszabadulás. Sakti |
212 |
Őskori antropológia |
|
Puggala Pannatti |
214 |
Állomások a tévelygés és a megszabadulás között |
216 |
A lélek világhelyzete a lényeges |
219 |
Primér élmény: a lét egysége |
222 |
További példák |
223 |
Akinek tudása tisza. Aki megnyugodott. Akinek a szíve olyan, mint a gyémánt |
225 |
Kultusz és kultúra |
|
Őskori és újkori kultúra |
|
Az intenzív művelés |
229 |
Az újkori emberiség életének jellemvonása: a szellem realizálatlansága |
233 |
Mi a következménye annak, ha az élet értelme elkallódik |
237 |
Az ember a természetnek vagy apja, vagy rablója |
239 |
A szakrális életrend |
242 |
Az őskor intenzív művelésének célja nem a kultúra, hanem a földet paradicsommá tenni |
244 |
Az indián mese |
|
A mese és elemzése |
247 |
A tevékenység metafizikája |
250 |
Mi dönti el a tevékenység értékét? |
252 |
A kultusz szakrális tevékenység |
256 |
"Hogy a világosság isteninek rejtélyes módon segítsenek" |
258 |
Az anyagi természetről való gondoskodás szakrális tevékenység |
261 |
Az asa |
|
A haoma-kultusz Iránban |
265 |
Az asa szó magyarázata |
269 |
Az archaikuks kultusz értelme az asa |
272 |
Az őskori kultusz és az emberi tevékenység |
274 |
A frasa mint új szó - egybevetése az asával |
277 |
Aranykoralkotás |
279 |
Az alkímia |
|
Előzetes ismeretek |
283 |
Az elemek tana |
286 |
Az alkimista tevékenység |
289 |
Az aranycsinálás és a bölcsek köve |
293 |
Nem tárgyi kultúrát alkotni |
295 |
A közös üdv színvonalát emelni |
298 |
A jóga metafizikája |
|
A jóga fokozatai |
301 |
A jóga-tevékenység értelme |
303 |
Ember-kultusz |
306 |
Szakrális művelés |
311 |
Személyes üdv. és a Szahu |
313 |
Heroikus lélek, önmegtagadás és a jóga misztériuma |
317 |
A sekína |
|
A perui aranykert |
320 |
Földművelés, táplálkozás, tanulás |
321 |
A világot aranykertté tenni |
326 |
Elohut, kavanna, sekína |
330 |
A cselekvés metafizikája |
332 |
A megváltás |
334 |