Akár vásárol, akár elad divatékszert, bizsut, akár most akarja elkezdeni gyűjtésüket, nélkülözhetetlen kézikönyvre talál ebben az albumban.
"Ha ön már gyűjt divatékszert, remélem, ez a könyv csak újabb örömet szerez ehhez a kedvteléshez. Az újdonsült gyűjtőknek pedig csak azt tudom ajánlani, legyenek óvatosak - mert ami fénylik, lehet, hogy nem mind arany, de biztos, hogy függőséget okoz!" Judith Millernek, a régiségek világszerte ismert szakemberének idézett tréfás mondása jól mutatja, milyen sokirányú a régiségpiac, illetve mi minden lehet a gyűjtőszenvedély tárgya. John Wainwrighttal közösen írott könyvükben a divatékszerek, a "bizsuk" történetét írták meg, a klasszikus ókortól egészen a mi napig. A divatékszer, éppen, mert anyaga olcsóbb, sokkal jobban megfelelt mindig a kísérletező kedvnek, az új gyártási eljárások kialakításának. Különösen a 20. század elejétől indult meg szinte ipari méretű gyártásuk. Az 1940-es években pedig megalakultak a legjelentősebb divatházak, amelyek ugyanúgy egyedi arculattal jelentek meg a bizsu-szakmában is, mint például az illatok világában.
Könyvünk több mint 1500 darabot mutat be a világhírű divatházak alkotásaiból, pontos leírással, illetve jelenlegi piaci árral együtt. Ezek a darabok húsz nagy nemzetközi tervező és gyártó cég egyedi alkotásai. A tervezők között van Joseff of Hollywood, Trifari, Miriam Haskell, Christian Dior, Coco Chanel, hogy csak a legismertebbeket említsük. Ugyanakkor ebben a "nagy kiállítóteremben" - Judith Miller albumában - megismerkedhetünk nyolcvan kevésbé ismert névvel is, illetve az általuk megálmodott ékszercsodákkal.
De ha csak a művészi könyveket gyűjti a kedves olvasó, akkor is figyelmébe ajánljuk kötetünket. Lehet, hogy jobban lehet gyönyörködni az ékszerekben ilyen pazar bőségben