Előszó
|
13
|
A hibákról általában
|
14
|
A hibakeresésről
|
14
|
A hibakeresés legfontosabb kérdései
|
14
|
A gyakoribb hibák és valószínű okaik összefoglalása
|
16
|
A benzinmotor és segédberendezéseinek hibái
|
16
|
A tengelykapcsoló hibái
|
20
|
A sebességváltómű hibái
|
21
|
A kardántengely és differenciálmű hibái
|
22
|
A futómű hibái
|
22
|
A fékberendezés hibái
|
24
|
A futómű hibái
|
22
|
A fékberendezés hibái
|
24
|
A világító- és jelzőberendezések hibái
|
29
|
A Trabant Hycomat rendszerének hibái
|
29
|
A dízelmotorok hibái
|
29
|
Amit a gépjárműszerkezetekről tudni kell
|
32
|
A gépkocsi erőforrása, a motor
|
33
|
Az erőátvitel
|
35
|
A futómű
|
36
|
A kormányszerkezet
|
36
|
A fékberendezés
|
36
|
A villamos berendezések
|
37
|
Világító- és jelzőberendezések
|
37
|
Kiegészítő jelzőberedezések
|
38
|
A kocsiszekrény
|
38
|
A gépjárműszerkezetek működése, a hibák felismerése és javítása
|
40
|
A belsőégésű benzinmotorok működése, szerkezeti felépítése
|
40
|
A négyütemű motor szerkezeti felépítése
|
40
|
A négyütemű motor működése
|
42
|
A kétütemű motor szerkezeti felépítése
|
44
|
A kétütemű motor működése
|
44
|
A motorszerkezetek
|
45
|
Hengerelrendezések
|
48
|
Motorfelfüggesztések
|
49
|
A motor hibái
|
49
|
Mechanikus hibák
|
49
|
Túlzott olajfogyasztás (négyütemű motoroknál)
|
50
|
Rendellenes motorhangok
|
50
|
Az olajozási rendszer elégtelen működéséből adódó mechanikus motormeghibásodások
|
52
|
A hűtési rendszer elégtelen működéséből adódó motormeghibásodások
|
53
|
A motor felfüggesztő gumibakjainak sérülése
|
53
|
Szelepégés
|
53
|
A dugattyú megszorulása
|
55
|
A motor olajozási rendszerének szerkezeti felépítése és működése
|
55
|
A kenőolaj (motorolaj)
|
56
|
A szivattyús olajozás
|
58
|
A keverékolajozás
|
59
|
A motor olajozási rendszerének hibái és azok javítása
|
60
|
A hűtőrendszer szerkezeti felépítése és működése
|
62
|
A szivattyús folyadékhűtés
|
62
|
A fagyálló folyadék
|
64
|
A levegőhűtés
|
65
|
A hűtőrendszerek javítása
|
66
|
A hűtőrendszer hibái és javításuk
|
67
|
A hűtőfolyadék utántöltése felforrás után
|
68
|
Az ékszíj feszítése és cseréje
|
68
|
Az ékszíjról
|
73
|
A folyadékhűtéses motor hengerfejtömítésének átégése
|
75
|
A termosztát hibája
|
76
|
A motor nem éri el az üzemi hőmérsékletet
|
78
|
A hűtő mechanikus sérülése
|
79
|
A hűtő légtelenítése
|
79
|
A vízszivattyú hibái
|
81
|
A ventillátort kapcsoló mágnes hibája
|
81
|
A hűtőtakaró hiánya, ill. nem megfelelő takarása
|
82
|
A tüzelőanyag-ellátó rendszer szerkezeti felépítése, működése
|
82
|
A benzin
|
82
|
A tüzelőanyag-tartály
|
84
|
A tüzelőanyag-vezeték
|
85
|
A tüzelőanyag-tápszivattyú vagy AC pumpa
|
85
|
A karbulátor
|
86
|
A tüzelőanyag-ellátó rendszer hibái és javításuk
|
87
|
Benzinszegény a keverék vagy egyáltalán nem kap benzint a motor
|
87
|
Eljuthat-e a tüzelőanyag a karbulátorba?
|
90
|
A "vízzsák"
|
91
|
Eljut-e a tüzelőanyag a tápszivattyúba?
|
93
|
A tápszivattyú hibája
|
94
|
Elfogyott az üzemanyag
|
96
|
A tüzelőanyag-tartály szellőzőfurata eldugult
|
97
|
Erősen felmelegedő motor és tüzelőanyag-vezeték
|
97
|
Az úszóházban megfelelő mennyiségű benzin van, mégis benzinszegény a keverék
|
98
|
A fojtószeleptengely kopásának megállapítása
|
98
|
A fojtószelep nem nyit ki
|
99
|
A gyorsítószivattyú hibája
|
100
|
Szennyeződések, dugulások
|
101
|
Miért lesz vizes a benzin?
|
101
|
Az üresjárati fúvóka dugulása
|
102
|
A főfúvóka dugulása
|
103
|
Az indítófúvóka dugulása
|
103
|
A benzindús keverék kialakulása
|
103
|
A karburátorok hidegindító berendezései
|
104
|
Magas a benzinszint az úszóházban
|
106
|
A tűszelep zárásának ellenőrzése
|
107
|
A benzinszint beállítása
|
108
|
A levegőszűrő eldugulása
|
109
|
A kétütemű motor hidegindítása
|
110
|
A négyütemű motor hidegindítása
|
111
|
Az öngyulladás jelensége
|
113
|
A tüzelőanyag-fogyasztásról
|
114
|
A túlfogyasztásról
|
119
|
A gyújtóberendezés szerkezeti felépítése, működése
|
121
|
Hogyan keletkezik a villamos szikra?
|
121
|
Az akkumulátor és hibái
|
123
|
Kicsi az indítási fordulatszám
|
124
|
Indításkor jellegzetes pattogó hangot hallunk az indítómotor felől
|
124
|
Az akkumulátor tisztítása
|
125
|
Indítás kimerült akkumulátorral
|
127
|
A gyújtóberendezés hibáinak keresése
|
130
|
A gyújtógyertya és hibái
|
140
|
A hőérték
|
141
|
A gyújtógyertyán található jelzések jelentése
|
141
|
A gyújtógyertya hibái
|
156
|
A gyújtógyertyák ki- és beszerelése
|
160
|
A gyújtásállításról
|
161
|
Az előgyújtás
|
161
|
Mi történik, ha nagy az előgyújtás?
|
162
|
Mi történik, ha utógyújtás van?
|
162
|
A négyütemű motorok gyújtásállítása
|
162
|
A kétütemű motorok gyújtásállítása
|
166
|
Az erőátviteli berendezések
|
172
|
A tengelykapcsoló szerkezeti felépítése, működése, hibái
|
173
|
Hogyan kapcsol a tengelykapcsoló?
|
173
|
Mit nevezünk holtjátéknak?
|
175
|
Kapcsoláskor a tengelykapcsoló-pedál teljes benyomásakor is recseg a sebességváltómű
|
175
|
Rendellenes hang a tengelykapcsoló-pedál benyomásakor
|
176
|
A tengelykapcsoló-pedál benyomásakor az alapjáraton leáll a motor
|
176
|
A tengelykapcsoló-pedál felengedésekor rángat a tengelykapcsoló
|
176
|
A tengelykapcsoló-pedál benyomása ellenére sem kapcsol ki vagy be a tengelykapcsoló
|
177
|
A továbbhaladás megkísérlése üzemképtlenné vált tengelykapcsolóval
|
178
|
A sebességváltómű szerkezeti felépítése, működése, hibái
|
183
|
A kardántengely szerkezeti felépítése, működése, hibái
|
178
|
A kiegyenlítőmű (differenciálmű) szerkezeti felépítése, működése, hibái
|
183
|
A futómű szerkezeti felépítése, működése
|
185
|
A gépkocsi kerekei
|
185
|
A kerékagyak
|
185
|
A kerékfelfüggesztések
|
186
|
A gépkocsi felfüggesztések
|
186
|
A lengéscsillapítók
|
188
|
A stabilizátorok
|
190
|
A gumiabroncsok
|
190
|
A méretek jelölése a gumiabroncsok oldalfalán
|
192
|
A futómű hibái és javításuk
|
193
|
A kerekek hibái és javításuk
|
193
|
A kerék-kiegyensúlyozatlanság
|
193
|
A keréktárcsa sérülése
|
195
|
A kerékagyak hibái és javításuk
|
195
|
A kerékfelfüggesztések hibái és javításuk
|
198
|
A rugózás hibái és javításuk
|
199
|
A lengéscsillapítók hibái és javításuk
|
200
|
A stabilizátorok hibái
|
202
|
A gumiabroncsok hibái és javításuk
|
202
|
A gumiabroncs karbantartása és szerelése
|
203
|
Következtetés a gumiabroncsok kopásából a meghibásodások jellegére
|
213
|
A kormányszerkezet felépítése, működése
|
218
|
Kormánygeometria
|
219
|
Kerékdőlés
|
219
|
Kerékösszetartás
|
219
|
Csapterpesztés
|
220
|
Tengelydőlés (utánfutás)
|
220
|
A kormányszerkezet hibái és javításuk
|
220
|
A kormánynak nagy a holtjátéka
|
220
|
A kormánykerék nehezen forgatható
|
221
|
A gépkocsi menet közben erősen oldalra húz
|
222
|
A fékberendezés szerkezeti felépítése, működése
|
223
|
A tárcsás fék
|
225
|
A dobfék
|
225
|
A kézifék
|
226
|
A fékrásigítők (szervók)
|
226
|
A dinamikus fékerő-szabályozó
|
227
|
A fékfolyadék
|
228
|
A fékberendezés hibái
|
229
|
A fékpedál mélyen fog
|
229
|
A fékpedál a benyomáskor hirtelen, tehát a megszokott ellenállás nélkül keményedik meg (gyakran ár nem kielégítő a fékhatás)
|
229
|
A fékpedál teljes benyomásakor a pedál nem keményedik meg, rugalmas ellenállást tapasztalunk
|
230
|
Fékezéskor a gépkocsi eltér az egyenes vonalú haladástól
|
231
|
A fékfolyadék kiegyenlítőtartályából fogy a fékolaj
|
231
|
Gyenge a fékhatás a teljesen benyomott fékpedál esetén is
|
233
|
A kézifékkar behúzásakor nem rögzít a kézifék
|
233
|
A kézifékkar kiengedése után továbbra is rögzít a fék
|
233
|
A kézifék behúzott állapotban nem lassítja megfelelően a gépkocsit
|
234
|
A villamos berendezések
|
235
|
Az akkumulátor szerkezeti felépítése, működése, hibái
|
235
|
Az áramfejlesztő berendezések szerkezeti felépítése, működése, hibái
|
239
|
A dinamó hibái és azok okai
|
242
|
A generátor hibái és azok okai
|
243
|
Az indítómotor szerkezeti felépítése, működése, hibái
|
239
|
Az indítómotor hibái és azok okai
|
246
|
A világító- és jelzőberendezések működése, elhelyezése
|
248
|
A fényszórók
|
248
|
A helyzetjelző lámpák
|
249
|
A várakozást jelző lámpák
|
250
|
A ködfényszóró
|
250
|
A hátrameneti lámpa
|
250
|
A hátsó helyzetjelző ködlámpa
|
250
|
Az irányjelző
|
251
|
A féklámpa
|
251
|
A fényvisszaverők
|
251
|
A kürt
|
252
|
Egyéb fényforrások
|
252
|
A fényszóró hibái és javításuk
|
252
|
Valamelyik nem világít a gépkocsiban használt izzók körül
|
255
|
Gyakrabban bekövetkező izzómeghibásodások
|
257
|
Az irányjelző meghibásodása
|
257
|
Nem világít a féklámpa
|
258
|
Nem működik a hátrameneti lámpa
|
259
|
Nem működik a kürt
|
259
|
Nem működik az ablaktörtlő
|
260
|
Vezetékek, biztosítók
|
261
|
A kocsiszekrény (felépítmény) szerkezete
|
262
|
A kocsiszekrény hibái és javításuk
|
263
|
A Trabant Hycomat
|
264
|
A Hycomat működési elve
|
264
|
A szükséges beállítások
|
265
|
A kapcsolókar érintkezőnek tisztítása, távolságuk beállítása
|
265
|
A nyomórugó hosszúságának beállítása
|
267
|
A tengelykapcsoló kar holtjátékának beállítása
|
267
|
Az olajcsere
|
268
|
A dízelmotorok
|
269
|
A működésmód
|
269
|
A dízelmotor tüzelőanyaga, a gázolaj
|
270
|
A dízelmotor tüzelőanyag-ellátó rendszere
|
271
|
A befecskendező rendszer működése
|
271
|
A befecskendező szivattyú
|
271
|
A forgóelosztós befecskendező szivattyú (disztributoros)
|
272
|
A befecskendező vezeték
|
273
|
A befecskendező fúvóka
|
273
|
A gázolaj-tápszivattyú
|
274
|
A gázolajszűró
|
274
|
A dízelmotor kipufogó gáza
|
274
|
A dízelmotor indítása
|
275
|
Az izzítógyertya
|
275
|
A dízelmotor hibái és javításuk
|
277
|
A dízelmotor erősen kopot
|
277
|
A dízelmotor füstöl
|
278
|
A dízelmotor leáll
|
279
|
A dízelmotor nem indul
|
280
|
Gyenge az akkumulátor
|
280
|
Hibás az izzítógyertya
|
281
|
Kicsi a sűrítési végnyomás
|
282
|
Nem megfelelő a befecskendezési idő
|
282
|
Hibás a porlasztó
|
282
|
A befecskendező szivattyú nem szállít gázolajat
|
282
|
A dízelmotor egyenlőtlenül, rendszertelenül üzemel
|
282
|
Az üresjárati fordulatszám egyenlőtlensége
|
283
|
Nagy a fordulatszám sebességkapcsoláskor
|
283
|
A motor gázadáskor nem veszi fel a fordulatszámot
|
283
|
Kicsi a motor teljesítménye
|
283
|
Nagyon nagy a motor fordulatszáma
|
283
|
A karbantartás
|
284
|
A motor és segédberendezései karbantartása
|
284
|
Az olajcsere
|
284
|
Felsőkenőolaj alkalmazása
|
286
|
A motorolajok jelzésének értelmezése
|
287
|
A szelepállítás végrehajtása
|
287
|
A vezérműlánc feszítése
|
289
|
A hűtőrendszer karbantartása
|
290
|
Téli üzemeltetés előtti teendők
|
292
|
A hűtő vízkövesedése, szennyeződése, ezek eltávolítása
|
292
|
A hűtő sérülésének javítása
|
293
|
A hűtő gumicsöveinek karbantartása
|
293
|
Az utastér fűtését befolyásoló meghibásodások
|
294
|
A kipufogórendszer karbantartása
|
298
|
Az erőátviteli berendezések karbantartása
|
298
|
A futómű karbantartása
|
299
|
A kormányberendezés karbantartása
|
299
|
A fékberendezés karbantartása
|
300
|
A villamos berendezések karbantartása
|
300
|
Az akkumulátor karbantartása
|
300
|
Az akkumulátor töltése
|
301
|
A dinamó karbantartása
|
303
|
A generátor karbantartása
|
303
|
Az indítómotor karbantartása
|
303
|
A fényszóróizzó cseréje
|
304
|
A fényszórók beállítása
|
307
|
Ködfényszórók alkalmazása, felszerelése
|
309
|
Téli leállítás
|
310
|
Általános tanácsok
|
312
|
Az új gépkocsi átvétele
|
312
|
Az új gépkocsi bejáratása
|
312
|
Használt gépkocsi vásárlása
|
315
|
Az elromlott gépkocsi vontatása
|
318
|
Tartalék alkatrészek
|
319
|
Célszerű és kötelező tartalék alkatrészek
|
319
|
További ajánlott alkatrészek, felszerelések és anyagok elsősorban hosszabb külföldi utazáshoz
|
320
|
Ajánlott szerszámkészlet
|
320
|
Irodalomjegyzék
|
322
|