Indiából visszatérve
|
3
|
A háború, és a "csodálatos kutatása"
|
|
Régi gondolatok
|
|
Az iskolák kérdése
|
|
További utazások tervei
|
|
Kelet és Európa
|
|
Egy cikk egy moszkvai újságban
|
|
Előadások Indiáról
|
|
Találkozás G.-vel
|
|
Az "álruhás ember"
|
|
Az első beszélgetés
|
|
G. véleménye az iskolákról
|
|
G. csoportja
|
|
"Az igazság felvillanásai"
|
|
További találkozók és beszélgetések
|
|
G. moszkvai csoportjának szervezete
|
|
Anyagi hozzájárulás a munkához
|
|
A titoktartás kérdése, és a tanulók által elfogadott kötelezettségek
|
|
Beszélgetések Keletről
|
|
"Filozófia", "elmélet" és "gyakorlat"
|
|
Hogy találták meg a tanítást?
|
|
G. ideái
|
|
"Az ember egy gép", külső befolyások által irányítva
|
|
Minden csak "történik"
|
|
Senki sem tud "tenni" semmit
|
|
Ahhoz, hogy az ember "tenni" tudjon, "lennie" kell
|
|
Az ember felelős cselekedeteiért, a gép nem
|
|
Szükséges-e a filozófia a gépek tanulmányozásához?
|
|
A "tények" ígérete
|
|
Meg lehet-e állítani egy háborút?
|
|
Egy beszélgetés arról, hogy a bolygók és a Hold élő lények
|
|
A Nap és a Föld "intelligenciája"
|
|
"Szubjektív" és "objektív" művészet
|
|
Szentpétervár, 1915-ben
|
29
|
G. Szentpéterváron
|
|
Beszélgetés a csoporokról
|
|
Utalás az "ezoterikus" munkára
|
|
A "börtön", "szökés a börtönből"
|
|
Mi szükséges a szökéshez?
|
|
Ki és hogyan tud segíteni?
|
|
Elkezdődnek a találkozók Szentpéterváron
|
|
A reinkarnáció és a jövendő élet kérdése
|
|
Hogy érhető el a halhatatlanság?
|
|
Az "igen" és a "nem" közötti küzdelem
|
|
A jó és a rossz alapon történő kristályosodás
|
|
Az áldozatra szükség van
|
|
Beszélgetések G.-vel, és megfigyelések
|
|
Szőnyeg eladás, beszélgetések a szőnyegekről
|
|
Amit G. magáról mondott
|
|
Az ősi tudás, és miért tartják titokban
|
|
G. válasza
|
|
A tudás nincs elrejtve
|
|
A tudás anyagszerűsége
|
|
Az ember visszautasítja a neki felajánlott tudást
|
|
A halhatatlanság kérdése
|
|
Az ember "négy teste"
|
|
A fémporral teli lombik példája
|
|
A fakír, a szerzetes és a jógi útja
|
|
A "negyedik út"
|
|
Létezik-e civilizáció és kultúra?
|
|
G.-nek az emberre vonatkozó alapvető ideái
|
53
|
Az egység hiánya
|
|
Az "én"-ek sokasága
|
|
Az emberi gépezet felépítése
|
|
A Pszichikai központok
|
|
G. módszere a rendszer ideáinak megvilágítására
|
|
Az ismétlés elkerülhetetlen
|
|
Mit jelent az ember evolúciója?
|
|
Mechanikus evolúció lehetetlen
|
|
Az ember evolúciójának európai ideája
|
|
A természetben minden kapcsolatban van egymással
|
|
Az emberiség és a Hold
|
|
Az egyedi ember előnye a tömeggel szemben
|
|
Ismerni kell az emberi gépezetet
|
|
Az állandó Én hiánya az emberben
|
|
A kis "én"-ek szerepe
|
|
Az egység és akarat hiánya az emberben
|
|
Keleti allegória a házról, mester és intéző nélkül
|
|
Az "ideiglenes intéző"
|
|
A Benares-i és a Ceylon-i Budha nyaklánc magyarázata
|
|
G. rendszerének általános képe
|
64
|
Visszanézve
|
|
A tudás és a lét vonala
|
|
A lét különböző szintjei
|
|
A tudás vonalának eltérése a lét vonalától
|
|
Mire vezet a tudás vonalának fejlődése a lét vonalának vele összhangban lévő fejlődése nélkül
|
|
Mit jelent az "értés"
|
|
A tudásból és létből eredő értés
|
|
Az értés és a tudás közötti különbség
|
|
Az értés mind a három központ funkciója
|
|
Miért próbálnak az emberek nevet keresni azoknak a dolgoknak, amiket nem értenek.
|
|
A nyelvezetünk
|
|
Az emberek miért nem értik egymást
|
|
Az "ember" szó és annak különböző értelmezése
|
|
A tanításban elfogadott nyelv
|
|
Az "ember" fogalmának hét osztálya
|
|
A relativitás elve a tanításban, és különböző értelmezései
|
|
A "világ" szó vizsgálata a relativitás elvének szemszögéből
|
|
A világegyetem alaptörvénye
|
|
A három alapelv vagy három erő törvénye
|
|
A három erő az ősi tanításokban
|
|
Az Abszolút akarata által létrehozott világok
|
|
A világok láncolata, vagy a "teremtés sugara"
|
|
A különböző világokban működő törvények száma
|
|
A világegyetem vázlata: a teremtés sugara és annak növekedése az Abszolúttól a Holdig
|
82
|
A tudományos nézetek ellentmondása
|
|
A Hold mint a teremtés sugarának vége
|
|
Az Abszolút akarata
|
|
A csoda ideája
|
|
Helyünk a világban
|
|
A Hold tápláléka a szerves élet
|
|
A Hold befolyása, megszabadulás a Holdtól
|
|
A különböző világok különböző "anyagszerűsége"
|
|
A világ, mint a "rezgések" világa
|
|
A rezgések az Abszolúttól való távolság arányában lelassulnak
|
|
A hét fajta anyag
|
|
Az ember négy teste, és azok kapcsolata a különböző világokkal
|
|
Hol van a Föld?
|
|
A három erő és az anyag kozmikus tulajdonságai
|
|
Egy összetett anyag atomja
|
|
Az anyag meghatáozása a rajta keresztül megnyilvánuló erők alapján
|
|
A "szén", "oxigén", "nitrogén" és "hidrogén"
|
|
A három erő és a négy anyag
|
|
Az ember halhatatlan-e vagy nem?
|
|
Mit jelent a halhatatlanság?
|
|
A negyedik testtel rendelkező ember
|
|
Egy papnövendék és az Isten mindenhatóságának története
|
|
Beszélgetés a Holdról
|
|
A Hold mint az óra súlya
|
|
Beszélgetés egy egyetemes nyelvről
|
|
Az Utolsó Vacsora magyarázata
|
|
Beszélgetés a célokról
|
99
|
Követhet-e egy tanítás egy meghatározott célt?
|
|
Az élet célja?
|
|
Az Egyéni célok
|
|
A jövőt ismerni
|
|
Létezni a halál után
|
|
Önmaga ura lenni
|
|
Segíteni másokon
|
|
Megállítani a háborúkat
|
|
G. válaszai
|
|
Sors, véletlen, akarat
|
|
"Az ember egy gép."
|
|
Az ezoterikus kereszténység
|
|
Mi legyen az ember célja?
|
|
A beső szolgaság okai
|
|
Milyen úton kezdődik a felszabadulás
|
|
Hogyan tanulmányozza önmagát?
|
|
Önfigyelés
|
|
Regisztrálás és analízis
|
|
Az emberi gépezet működésének alapvető elve
|
|
A négy központ: gondolati, érzelmi, mozgási, ösztön
|
|
A központok munkájának megkülönböztetése
|
|
Változás az emberi gépezet munkájában
|
|
Agy egyensúly felborítása
|
|
Hogy állítja helyre a gépezet az egyensúlyt?
|
|
Véletlen változások
|
|
A központok rossz munkája
|
|
Képzelődés
|
|
Szokások
|
|
Küzdelem a szokások ellen az öntanulmányozás érdekében
|
|
Küzdelem a negatív érzelmek kifejezése ellen
|
|
A mechanikusság regisztrálása
|
|
A helyes önfigyelés következtében létrejött változás
|
|
A mozgási központ ideája
|
|
Az ember cselekedeteinek szokásos osztályozása
|
|
A központok felosztásán alapuló osztályozás
|
|
Az automatikus és az ösztönös cselekvés
|
|
Az ösztönös és a mozgási funkciók közötti különbség
|
|
Az érzelmek felosztása
|
|
A központok különböző szintjei
|
|
Elérhető-e a "kozmikus tudat"?
|
116
|
G. kérdezi, hogy mit veszünk észre az önfigyelés alatt
|
|
A válaszaink
|
|
G. szerint nem látjuk, ami a legfontosabb
|
|
Miért nem vesszük észre, hogy nem emlékszünk önmagunkra?
|
|
"Az érez", "az beszél", "az gondol" és "az szeret"
|
|
Kísérlet az önemlékezésre
|
|
G. magyarázatai
|
|
Az új probléma jelentősége
|
|
Tudomány és filozógia
|
|
A tapasztalataink
|
|
Próbálkozások a figyelem szétválasztására
|
|
Első emlékeim az önkéntes önemlékezésről
|
|
Amire a múltból vissza tudunk emlékezni
|
|
További tapasztalatok
|
|
Alvás az éber állapotban, és felébredés
|
|
Amit az európai pszichológia nem vett észre
|
|
Különbségek a tudat ideáinak megértésében
|
|
A tudat különböző állapotai
|
141
|
Alvás
|
|
Ébrenlét
|
|
Ön-tudat
|
|
Az ön-tudat magasabb szintjei és a felső központok
|
|
Az átlag ember "éber állapota" mint alvás
|
|
Az ember alvásban él
|
|
Hogy lehet felébredni?
|
|
Mi az ember, amikor megszületett?
|
|
Mit tesz az emberrel az "oktatás" és azok, akik körülötte vannak?
|
|
Az ember lehetőségei
|
|
Öntanulmányozás
|
|
"Mentális fényképek"
|
|
Több ember egy emberben
|
|
Az "Én" és "Ouspensky"
|
|
Ki az aktív és ki a passzív
|
|
Az ember és álarca
|
|
Önmaga szétválasztása mint az önmagán való munka első lépése
|
|
Az ember létének alapminősége
|
|
Miért nem emlékszik az ember önmagára?
|
|
"Azonosulás"
|
|
"Igazodás"
|
|
"Belső igazodás", "külső igazodás"
|
|
"Igazságtalanság"
|
|
Őszinteség és gyengeség
|
|
A "lökhárítók"
|
|
Lelkiismeret
|
|
Erkölcs
|
|
Mindenkinek azonos-e az erkölcs?
|
|
Létezik-e keresztény erkölcs?
|
|
Mindenki számára azonos-e a jó és rossz koncepciója?
|
|
Senki sem tesz semmit a rossz kedvéért
|
|
A jó különböző koncepciói és ezek következményei
|
|
A jó és rossz állandó ideája milyen alapra épülhet?
|
|
Az igazság és hazugság ideája
|
|
Küzdelem a "lökhárítók" és a hazugság ellen
|
|
Az iskolai munka módszerei
|
|
Alárendeltség
|
|
A semmiségünk felismerése
|
|
Személyiség és esszencia
|
|
Halott emberek
|
|
Általános törvények
|
|
A pénz kérdése
|
|
A "teremtés sugara" a sugárzás három oktávjában
|
167
|
A világ különböző síkjain lévő anyagok és erők kapcsolata az életünkkel
|
|
A kozmikus oktávban lévő "intervallumok" és az ezeket betöltő "sokkok"
|
|
"A világegyetem egy pontja"
|
|
A rezgés sűrűsége
|
|
A három erő és négy anyag
|
|
"Szén", "oxigén", "nitrogén", "hidrogén"
|
|
A tizenkét hármasság
|
|
"A hidrogének táblázata"
|
|
Az anyag a kémiai, fizikai, pszichikai és kozmikus tulajdonságainak fényében
|
|
Az anyag intelligenciája
|
|
Az "atom"
|
|
Minden emberi funkció és állapot az energiától függ
|
|
Az emberben lévő anyagok
|
|
Az embernek elég energiája van ahhoz, hogy elkezdjen önmagán dolgozni, ha takarékoskodik az energiáival
|
|
Az energia pazarlása
|
|
"Tanuld meg elválasztani a finomat a durvától"
|
|
A finom "hidrogének" előállítása
|
|
A belső testek növekedése
|
|
Az emberi szervezet mint egy három emeletes üzem
|
|
A három fajta táplálék
|
|
Az étel és a levegő oktáv
|
|
A "magasab hidrogének" kivonása
|
|
A benyomások oktávja nem fejlődik
|
|
Egy benyomás felvételének pillanatában létre lehet hozni egy mesterséges sokkot
|
|
A benyomás és a levegő oktáv kifejlődésének eredménye
|
|
A második tudatos "sokk"
|
|
Az erőfeszítések az érzelmekkel kapcsolatban
|
|
A felkészülés erre az erőfeszítésre
|
|
Az emberi szervezet és a világegyetem közötti párhuzam
|
|
Az emberi gépezet fejlődésének három foka
|
|
Az érzelmek átváltozása
|
|
Az alkémia
|
|
A különböző központok különböző "hidrogénekkel" dolgoznak
|
|
A két felső központ
|
|
Az alsó központok rossz munkája
|
|
A belső folyamatok anyagszerűsége
|
|
Hol kezdődik az út?
|
199
|
A különböző befolyások
|
|
Az életben létrejött befolyások
|
|
Az életen kívül létrejött befolyások, amik csak eredetükben tudatosak
|
|
A mágneses központ
|
|
Az út keresése
|
|
Találkozás egy emberrel, aki tud
|
|
A harmadik fajta befolyás tudatos és közvetlen
|
|
Felszabadulás a véletlen törvénye alól
|
|
A "lépcső", a "lépcsősor" és az "út"
|
|
Speciális körülmények a negyedik úton
|
|
Helytelenül kialakult mágneses központ is lehetséges
|
|
Hogy lehet felismerni a helyes utat?
|
|
A tanár és a tanítvány
|
|
A tudás a kozmoszok tanával kezdődik
|
|
A két kozmosz szokásos koncepciója: a "makrokozmosz" és a "mikrokozmosz"
|
|
A hét kozmosz teljes tana
|
|
Két kozmosz közötti arány olyan, mint a nulla és a végtelen közötti arány
|
|
A relativitás elve
|
|
"E felfelé bezető út ugyanakkor a lefelé vezető út is"
|
|
Mi a csoda?
|
|
A dimenziók ciklusa
|
|
A kozmoszok rendszerének áttekintése a sok dimenzió szemszögéből
|
|
G. megjegyzi, hogy az "idő az lélegzet"
|
|
A "mikrokozmosz" az ember vagy az "atom"?
|
|
"Ha a föüldbe esett gabonamag el nem hal, csak egymaga marad"
|
217
|
Egy aforizmák könyve
|
|
Felébredni, meghalni, megszületni
|
|
Mi tartja vissza az embert attól, hogy újra szülessen, hogy "meghaljon", hogy felébredjen?
|
|
Az ember semmisége felismerésének hiánya
|
|
Mit jelent a saját semmiségének felismerése?
|
|
Mi akadályoz ebben a felismerésben?
|
|
Az élet hipnotikus befolyása
|
|
Az alvás, amelyben az ember él, egy hipnotikus állapot
|
|
A mágus és a birkák
|
|
A "kundalini"
|
|
A képzelődés
|
|
Az ébresztőórák
|
|
Szervezett munka
|
|
A csoportok
|
|
Lehetséges-e a csoportokban dolgozni egy mester nélkül?
|
|
Az öntanulmányozás munkája a csoportokban
|
|
A tükrök
|
|
A megfigyelések kicserélése egymás között
|
|
Általános és egyéni feltételek
|
|
A szabályok
|
|
A "fő hiba"
|
|
Az ál-munka veszélye
|
|
Az "akadályok"
|
|
Az igazsgá és a hazugság
|
|
Őszinteség önmagával szemben
|
|
Az erőfeszítés
|
|
Az akkumulátorok
|
|
A nagy akkumulátor
|
|
Az intellektuális és az érzelmi munka
|
|
Szükség van az érzésre
|
|
A dolgok érzéseken keresztül való megértése, amiket az értelmen keresztül nem lehet megérteni
|
|
Az ásítás magyarázata az akkumulátorokkal kapcsolatban
|
|
A nevetés szerepe és fontossága az életben
|
|
A nevetés nem létezik a felső központokban
|
|
A csoportjainkban a munka új és intenzívebb lett
|
238
|
Minden embernek egy meghatározott mennyiségű repertoárja van
|
|
Választani kell az önmagán való munka és a "nyugodt élet" között
|
|
Nehéz engedelmeskedni
|
|
A "feladatok" szerepe
|
|
G. meghatározott feladatot ad
|
|
A barátok reakciója az ideákra
|
|
Ez a rendszer a legjobbat vagy a legrosszabbat váltja ki az emberekből
|
|
Milyen emberek képesek a munkát elkezdeni?
|
|
A felkészülés
|
|
A csalódás szükséges
|
|
A kérdés, ami az embernek fáj
|
|
A barátok újraértékelése
|
|
Beszélgetés a típusokról
|
|
G. újabb feladatot ad
|
|
Próbálkozás, hogy elmondjuk életünk történetét
|
|
A hanghordozás
|
|
"Esszencia" és "személyiség"
|
|
Az őszinteség
|
|
A rossz kedv
|
|
G. megígéri, hogy bármilyen kérdésemre válaszol
|
|
Egy beszélgetés a szexről
|
|
A szexnek óriási szerepe van az élet mechanikusságának fenntartásában
|
|
A szex mint a felszabadulásunk fő lehetősége
|
|
Az újjászületés
|
|
A szex energia transzformálása
|
|
Visszaélés a szexszel
|
|
Szükséges-e a szexuális önmegtartóztatás?
|
|
A központok helyes munkája
|
|
Az állandó gravitációs központ
|
|
Intenzív belső munka
|
260
|
Felkészülés a "tényekre"
|
|
Finnországi látogatás
|
|
Láttam az "alvó embereket"
|
|
A magasabb rendű jelenségeket közönséges módszerekkel lehetetlen tanulmányozni
|
|
Változás nézeteim, törekvéseim megfogalmazásában
|
|
A "fő jellemvonás"
|
|
G. meghatározza fő jellemvonásainkat
|
|
A csoport átszervezése
|
|
Azok, akik elhagyták a munkát
|
|
Két szék közé kerülni
|
|
Nagyon nehéz visszatérni
|
|
G. lakása
|
|
A csendre való reakciók
|
|
"Látni a hazugságot"
|
|
Egy bemutató
|
|
Hogy lehet felébredni?
|
|
Hogy lehet a szükséges érzelmi állapotot létrehozni?
|
|
A három mód
|
|
Áldozat szükséges
|
|
"Feláldozni a szenvedést"
|
|
A kibővített "hidrogén táblázat"
|
|
Egy "mozgásban lévő diagramm"
|
|
Egy új felfedezés
|
|
"Nagyon kevés időnk van"
|
|
Nagyon nehéz a közönséges nyelven az "objektív tudást" továbbadni
|
278
|
Az objektív és szubjektív tudás
|
|
Az egység a különbözőségben
|
|
Az objektív tudás átadása
|
|
A felső központok
|
|
Mítoszok és szimbólumok
|
|
Szabályok
|
|
"Úgy fent, mint lent"
|
|
"Ismerd meg önmagad"
|
|
A kettősség
|
|
A kettősség átalakítása hármassággá
|
|
Az akarat vonala
|
|
A négyesség
|
|
Az ötösség - a pentagramm felépítése
|
|
Az öt központ
|
|
Salamon pecsétje
|
|
A számok, geometriai ábrák, betűk és szavak szimbólumai
|
|
További szimbólumok
|
|
A szimbólumok helyes és helytelen értése
|
|
A fejlődés szintje
|
|
A tudás és lét egyesülése a Nagy Tett
|
|
Senki sem tudja az embernek azt adni, amit már nem birtokolt azelőtt
|
|
Előrehaladás csak a saját erőfeszítésén keresztül lehetséges
|
|
A szimbólumok értelmezése a különböző tanítási irányzatokban
|
|
Ennek a rendszernek a helye
|
|
Ennek a tanításnak egyik fő szimbóluma
|
|
Az eneagramm
|
|
A hét törvényének egyesülése a három törvényével
|
|
Az eneagramm vizsgálata
|
|
Amit az ember nem tud egy eneagrammba belehelyezni, azt nem érti
|
|
A szimbólum mozgásban van
|
|
Mozgásban tapasztalni az eneagrammot
|
|
Gyakorlatok
|
|
Egyetemes nyelv
|
|
Objektív és szubjektív művészet
|
|
A zene
|
|
Az objektív zene a belső oktávokon nyugszik
|
|
A mechanikus emberiségnek csak mechanikus művészete lehet
|
|
Az ember létének különböző szintjei
|
|
A vallás egy relatív fogalom
|
299
|
A vallás összhangban van az ember létének szintjével
|
|
Segítheti-e az embert az imádság?
|
|
Meg kell tanulni imádkozni
|
|
Általában nagyon keveset tudunk a kereszténységről
|
|
A keresztény templom egy iskola
|
|
Az egyiptomi "ismétlő" iskolák
|
|
A szertartások jelentősége
|
|
Vallási "technikák"
|
|
Hol rezonál az "Én" szó valakiben?
|
|
Egy igazi vallás két része, és mit tanít
|
|
Kant és a skálák fogalma
|
|
A földi szerves élet
|
|
A teremtés sugarának növekedése
|
|
A Hold
|
|
A szerves élet fejlődő része az emberiség
|
|
Ha az emberiség fejlődése megáll
|
|
Változások csak egy egy "útkeresztezésnél" lehetségesek
|
|
Az evolúció folyamata mindig egy tudatos csoport kialakulásával kezdődik
|
|
Van-e egy tudatos erő, ami az emberiség evolúciója ellen harcol?
|
|
Fejlődik-e az emberiség?
|
|
Kétszáz tudatos ember meg tudná változtatni az egész életet a Földön
|
|
Az emberiség "három belső köre"
|
|
A "külső kör"
|
|
A négy út, mint négy kapu az "exoterikus körön"
|
|
A negyedik út iskolái
|
|
Ál ezoterikus iskolák
|
|
"Az igazság a hazugság formájában"
|
|
Ezoterikus iskolák Keleten
|
|
Beavatás és misztériumok
|
|
Csak önbeavatás létezik
|
|
1916-17 telének történelmi eseményei
|
316
|
G. tanítása mint útmutató, vagy Noé bárkája, az ellentétek labirintusában
|
|
Az anyag intelligenciája és annak fokozatai
|
|
Három, kettő és egy emeletes gépek
|
|
Az ember egy emberből, egy birkából és egy féregből áll
|
|
Minden élő teremtmény létének kozmikus szontjét meghatározza, hogy mit eszik, mit lélegez be és milyen közegben él
|
|
Az ember lehetősége, hogy életét megváltoztassa
|
|
"Minden Élő" ábrája
|
|
1917 augusztusa
|
346
|
Hat hét Essentukiban
|
|
G. feltárja a teljes munkatervét
|
|
"Az iskolák nélkülözhetetlenek"
|
|
"A magasabb rendű erőfeszítések"
|
|
Az önmagán való munkában a legfőbb nehézség a központok összhangban működése
|
|
Az ember testének rabja
|
|
A fölösleges izomfeszültségek következtében sok energia elvész
|
|
G. néhány gyakorlatot mutat az izmok ellenőrzésére és ellazítására
|
|
A "stop" gyakorlat
|
|
A "stop" parancsa
|
|
G. utal egy Közép-Ázsia-i élményére a "stop"-al kapcsolatban
|
|
A "stop" hatása Essentukiban
|
|
A beszélés szokása
|
|
Egy rövid böjt
|
|
Mi a bűn?
|
|
G. figyelem gyakorlatokat mutat
|
|
Egy kísérlet a légzéssel
|
|
Az út nehézségének felismerése
|
|
Sokágú tudásra, óriási erőfeszítésre és segítségre van szükség
|
|
Van-e út az "utakon" kívül?
|
|
Az utak az ember típusainak megfelelő segítségek
|
|
A "szubjektív" és "objektív" út
|
|
Az obivájtel
|
|
Mit jelent "komolynak" lenni?
|
|
Csak egy dolog lehet komoly az ember számára
|
|
Hogy lehet elérni a valódi szabadságot?
|
|
A szolgaság nehéz útja és az engedelmesség
|
|
Mit jelent az áldozatra való felkészülés?
|
|
A farkas és a bárány meséje
|
|
Az asztrológia és a típusok
|
|
Szemléltetés
|
|
G. bejelenti a csoport feloszlatását
|
|
Az utolsó út Szentpétervárra
|
|
Szentpétervár 1917 novemberében
|
369
|
A bolsevik forradalom
|
|
Visszatérés G.-hez a Kaukázusba
|
|
Egy kis csoport G.-vel Essentukiban
|
|
Mások is érkeznek
|
|
Újra indul a munka
|
|
A gyakorlatok még nehezebbek és változatosabbak, mint korábban
|
|
Szellemi és fizikai gyakorlatok, dervis táncok, pszichikai "trükkök" tanulmányozása
|
|
Selymet árulunk
|
|
Belső küzdelem és elhatározás
|
|
A guruk lehetősége
|
|
Döntés, hogy elmegyek
|
|
G. Szocsiba megy
|
|
Nehéz időszak, háború és járványok
|
|
Az eneagramm további tanulmányozása
|
|
Az "események", el kell hagyni Oroszországokt
|
|
London a végső cél
|
|
Az önmagunkon végzett munkának gyakorlati eredménye: egy új Én érzete, egy különös "bizalom"
|
|
Csoportszervezés Rostovban, és G. rendszerének terjesztése
|
|
G. megnyitja Intézetét Tiflisben
|
|
Utazás Konstantinápolyba
|
|
Embereket gyűjtök össze
|
|
Megérkezik G.
|
|
Bemutatom az új csoportot G.-nek
|
|
Egy dervisdalt fordítunk
|
|
G. a művész és költő
|
|
Az Intézet beindul Konstantinápolyban
|
|
G. engedélyezi, hogy írjak és kiadjak egy könyvet
|
|
G. Németországba megy
|
|
Elhatározom, hogy a konstantinápolyi munkát Londonban folytatom
|
|
1921-ben
|
|
G. megszervezi az Intézetét Fontaineblau-ban
|
|
Munka a Prieuré-i kastélyban
|
|
Beszélgetés Katherine Mansfielddel
|
|
G. különböző légzésekről beszél
|
|
"A mozgásgyakorlatokkal segített légzés"
|
|
Bemutató Párizsban, a Champs Elysées színházban
|
|
G. 1924-ben Amerikába megy
|
|
Eldöntöm, hogy önállóan folytatom a munkát Londonban
|
|
Mutató
|
391
|